مشکل وزارت بهداشت با پزشک نماها و مداخله گران غیرمجاز به گزارش هاریکا خبر , در بخش خبری سلامت ,به گزارش خبرگزاری هاریکا، سعید کریمی، در همایش کشوری قوانین حقوقی ناظر بر خدمات سلامت، گفت: عمده مشکل در وزارت بهداشت، افراد پزشک نما و مراکز غیرمجاز مداخله گر در امور درمانی هستند. ابتدا برای برخورد […]

مشکل وزارت بهداشت با پزشک نماها و مداخله گران غیرمجاز

به گزارش هاریکا خبر , در بخش خبری سلامت ,به گزارش خبرگزاری هاریکا، سعید کریمی، در همایش کشوری قوانین حقوقی ناظر بر خدمات سلامت، گفت: عمده مشکل در وزارت بهداشت، افراد پزشک نما و مراکز غیرمجاز مداخله گر در امور درمانی هستند. ابتدا برای برخورد با این افراد فقط جریمه مالی را قرار داده شده بود، اما با هماهنگی‌های بین دستگاهی لایحه اصلاح قوانین بازدارنده در ارتباط با مداخله گران درمان در هیئت دولت تصویب شده و امیدوارم در مجلس نیز تصویب شود.
وی افزود: نظارت بر امور درمان کار پر خطری است که با همه امور بهداشت و درمان متفاوت است.
کریمی گفت: باید روش نظارت به صورت خود اظهاری باشد و خود مراکز بهداشتی درمانی در سامانه خود اظهاری شأن را ثبت کنند و در بازدیدهای دوره‌ای اگر اظهار خلاف واقع باشد با آن مرکز دو بار برخورد می‌شود هم به دلیل اظهار خلاف واقع و هم خلاف صورت گرفته است.
در ادامه، سید هاشم دریاباری رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان معاونت درمان وزارت بهداشت، اظهار داشت: دو اولویت مهم معاونت درمان وزارت بهداشت، برخورد با مراکز غیرمجاز که بیشتر در زمینه زیبایی فعالیت می‌کنند و برخورد با ورود افراد غیرمجاز است که به عرصه خدمات پزشکی ورود کرده اند.
وی افزود: هدف دیگر برگزاری این همایش تبادل تجربیات و هم اندیشی نظام سلامت با دستگاه‌های قضائی و انتظامی با هدف ارتقا سلامت جامعه و جلوگیری از آسیب رسانی گروه‌های غیرمجاز به سلامتی مردم است. امیدوارم خبر  مشکل وزارت بهداشت با پزشک نماها و مداخله گران غیرمجاز براتون مفید بوده باشه