توزیع ۴ هزار تن سیب و پرتقال در استان تهران به گزارش سایت خبری هاریکا از آخرین اخبار تهران , رئیس سازمان صمت استان تهران: ۴ هزار تن سیب و پرتقال در استان تهران با مشارکت میادین میوه و تره بار و در ۲۵۰ نقطه در شهر تهران توزیع می شود. یدالله صادقی , رئیس […]

توزیع ۴ هزار تن سیب و پرتقال در استان تهران

به گزارش سایت خبری هاریکا از آخرین اخبار تهران , رئیس سازمان صمت استان تهران: ۴ هزار تن سیب و پرتقال در استان تهران با مشارکت میادین میوه و تره بار و در ۲۵۰ نقطه در شهر تهران توزیع می شود.

یدالله صادقی , رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران گفت : 4 هزار تن سیب و پرتقال با مشارکت در مزارع میوه و تره بار و در 250 نقطه از تهران در استان تهران توزیع می شود.

وی در مورد قیمت میوه های تنظیم شده در بازار افزود: قیمت میوه های تنظیم شده در بازار کنترل شده است تا با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

بنابراین طبق اعلام کارگر تنظیم بازار ، قیمت پرتقال و سیب زرد با نرخ کیلویی 11 هزار و 800 تومان و سیب قرمز با نرخ 8 هزار و 900 تومان برای کمک به تنظیم بازار این محصول در کشور ارائه می شود .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران در رابطه با آزادسازی واردات میوه ادامه داد: میوه از بازارهای مرزی وارد می شود که از استان های شرقی انبه ، موز و نارنگی و از طریق مرزهای غربی موز از طریق ترکیه وارد کشور می شود

بنابراین گزارش ستاد تنظیم بازار اخیراً در یک جلسه فوق العاده با واردات میوه و سایر کالاهای اساسی از طریق بازرگانان ، تعاونی ها و بازارهای مرزی توافق شده است.

ستاد تنظیم بازار نیز تصویب کرد. تا اطلاع ثانوی و تا متعادل شدن قیمت فروش میوه و همچنین فراوانی کالاها در شبکه های توزیع ، صادرات سیب و پرتقال محدود خواهد شد.

طبق آخرین تصمیمات ستاد تنظیم بازار ، کلیه دارندگان نگهداری میوه می توانند توزیع کالاهای خود را در غرفه های رایگان که از طریق بازارهای میوه و تره بار در اختیار آنها قرار می گیرد ، هماهنگ کنند.

این تصمیمات به منظور تنظیم بهتر بازار شب عید جهت تأمین اقلام به موقع و نیازهای عمومی مردم در پایان سال ، در جلسه فوق العاده پنجشنبه 21 اسفندماه، گرفته و اعلام شد.

اما در واکنش به این سیاست کارگروه تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی با ارسال نامه ای اعلام کرد که با توجه به صیانت از حقوق تولید کننده با تصمیم وزارت صمت برای واردات سیب و پرتقال مخالف است و تنها اجازه واردات 5 هزار تن نارنگی می‌دهد.