تهران سالی ۲۵ سانتی متر نشست می‌کند به گزارش سایت خبری هاریکا از آخرین اخبار تهران , شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تهران سالانه ۱۷ تا ۲۵ سانتی‌متر نشست زمین دارد،‌ گفت: شهرداری عزمی برای مدیریت روان‌آب‌ها نداشته است. در اروپا اگر ۴۰ میلی‌متر نشست زمین ایجاد شود، کمیته بحران […]

تهران سالی ۲۵ سانتی متر نشست می‌کند

به گزارش سایت خبری هاریکا از آخرین اخبار تهران , شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تهران سالانه ۱۷ تا ۲۵ سانتی‌متر نشست زمین دارد،‌ گفت: شهرداری عزمی برای مدیریت روان‌آب‌ها نداشته است. در اروپا اگر ۴۰ میلی‌متر نشست زمین ایجاد شود، کمیته بحران تشکیل می‌دهند ولی در تهران خبری از این موضوع نیست.
شهربانو امانی در تذکری به حناچی در مدیریت روان‌آب‌ها اظهار داشت:حجم ریزش‌های جوی در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد کاهش یافته است. برخلاف بارش‌های دو سال اخیر به نظر می‌رسد امسال با یکی از کم سابقه‌ترین خشکسالی‌ها مواجه شویم.

وی ادامه داد : طی هفته‌های گذشته علیرغم تذکرهای مکرر باز هم نیروهای شهرداری برای شست‌وشوی حیاط شورا و شهرداری از آب لوله‌کشی استفاده می‌کنند و باید از خودمان شروع کنیم و بعد از مردم انتظار همکاری داشته باشیم.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر ضرورت مدیریت روان‌آب‌ها در تهران گفت: سیستم‌های کنونی نه تنها هزینه‌های سنگینی به شهرداری تحمیل می‌کند بلکه کاهش ذخایر آب زیرزمینی را نیز به همراه خواهد داشت.

شهربانو امانی با بیان اینکه در تهران سالانه ۱۷ تا ۲۵ سانتی‌متر نشست زمین ایجاد می‌شود، گفت: در اروپا اگر ۴۰ میلی‌متر نشست زمین ایجاد شود کمیته بحران تشکیل می‌دهند ولی در تهران خبری از این موضوع نیست.

وی متذکر شد: عزم و جدیتی در مدیریت شهری برای کاهش مصرف آب و مدیریت روان‌آب‌ها وجود ندارد و باید ساز و کارهایی پیش‌بینی شود.