۷۵ فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر ثبت نام کردند به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری ۷۵ فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر ثبت نام کردند  به گزارشهاریکا خبر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره […]

۷۵ فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر ثبت نام کردند

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری ۷۵ فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر ثبت نام کردند  به گزارشهاریکا خبر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره سینما حقیقت اظهار داشت: من روز گذشته که به پردیس سینمایی ملت رفتم از میزان استقبال برای تماشای فیلم‌های جشنواره تعجب کردم. از همه خبرنگاران نیز برای تماشای فیلم‌های جشنواره سینما حقیقت دعوت می‌کنم.
اسماعیلی با اشاره به جشنواره فیلم فجر گفت: سال گذشته ۷۰ فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر ثبت نام کرده بودند که امسال این عدد به ۷۵ فیلم رسیده است. بیش از ۵۰۰ فیلم نیز به بخش بین‌الملل جشنواره فجر رسیده است.
وی اضافه کرد: امیدواریم که جشنواره فیلم فجر امسال به لحاظ کمیت و کیفیت نسبت به سال گذشته بهتر برگزار شود.
وزیر ارشاد در پاسخ به سوالی در خصوص صدور مجوزها توسط وزارت ارشاد تاکید کرد: در آخرین جدولی که وزارت اقتصاد در حوزه صدور مجوزها منتشر کرده ما رتبه دوم را داریم. البته سامانه صدور مجوزها یکسری اشکالات در حوزه مدارک را دارد. ۱۰ سازمان تابعه وزارت ارشاد [به این سامانه] متصل شده‌اند.
اسماعیلی با اشاره به اقدامات ایجابی وزارت ارشاد در حوزه عفاف و حجاب گفت: ما از دی ماه نمایشگاه بزرگی را در مصلای امام خمینی (ره) برای عرضه پوشاک برگزار خواهیم کرد. در ایام ولادت حضرت فاطمه رویداد مهم گوهرشاد را خواهیم داشت. اقدامات ایجابی وزارت ارشاد شامل ۲۳ مورد می‌شود که گزارش تک به تک آنها را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده‌ام.
وی تاکید کرد: ما در یک سال و نیم اخیر تمام عقب ماندگی‌های گذشته را تکمیل کرده‌ایم. به عنوان مثال در حوزه مد و لباس، نیازمند آیین نامه‌های جدیدی برای نظارت بر پوشاک بوده‌ایم که آنها را صادر کرده‌ایم. در این زمینه اصناف و نیروی انتظامی هم وظیفه خود را انجام می‌دهد. ما در این حوزه دچار کم کاری هستیم و برای حل شدن آن به زمان نیاز داریم.
وزیر ارشاد گفت: مردم ایران با وجود تفاوت‌های عمده در نوع پوشش، عفیف هستند. ما باید فضای لازم جهت استفاده از پوشش مناسب را برای مردم فراهم کنیم.
اسماعیلی در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد خبرنگارانی که برای پوشش جام جهانی قطر به دوحه اعزام شده‌اند گفت: ما لیست همه خبرنگارانی که اعزام شده بودند را منتشر کردیم. خبرگزاری‌ها، خبرنگاران را معرفی کرده بودند که بیشترین توان را برای بازتاب رویداد جام جهانی داشتند. مرحوم رستم قاسمی بخشی از هزینه هنرمندان موسیقی سنتی که به قطر اعزام کرده بودیم را فراهم کرد.
وی افزود: ممکن است خبرنگارانی خارج از لیستی که ما منتشر کردیم، با هماهنگی برخی از دستگاه‌ها، به دوحه اعزام شده باشند که این مسئله به وزارت ارشاد ارتباطی ندارد.
وزیر ارشاد گفت: در این دوره از جام جهانی در سطح مسئولین وزارت ارشاد کسی به قطر نرفته است. من سفر آنها را ممنوع کرده بودم. ما در قطر هنرمندانی را داشتیم که باید از وزارت ارشاد افرادی اعزام می‌شدند تا کارهای آنها را انجام دهند. در مسائل مالی افرادی از اداره مالی ارشاد به قطر رفته بود. مدیرکل رسانه‌های داخلی وزارت ارشاد [به عنوان مسئول خبرنگاران] به قطر رفته بود. معاون مطبوعاتی نیز دو سه روز اول در قطر بود و سپس بازگشت. حتی وزیر فرهنگ قطر بارها از من برای سفر به دوره دعوت کرده بود اما من ضرورتی برای این سفر ندیدم. امیدوارم براتون خبر   ۷۵ فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر ثبت نام کردند براتون مفید بوده باشه

 
2022-12-15 17:16:53