۱۸ میلیون نفر از غربالگری پویش ملی سلامت جا ماندند به گزارش هاریکا خبر , در بخش خبری سلامت ,به گزارش خبرگزاری هاریکا، در «پویش ملی سلامت»، بیش از ۴۶ میلیون نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال در کشور در پویش ملی سلامت، از نظر پرفشاری خون و دیابت، غربالگری شدند. از جمعیت هدف ۶۴ […]

۱۸ میلیون نفر از غربالگری پویش ملی سلامت جا ماندند

به گزارش هاریکا خبر , در بخش خبری سلامت ,به گزارش خبرگزاری هاریکا، در «پویش ملی سلامت»، بیش از ۴۶ میلیون نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال در کشور در پویش ملی سلامت، از نظر پرفشاری خون و دیابت، غربالگری شدند.

از جمعیت هدف ۶۴ میلیونی افراد بالای ۱۸ سال کشور در «پویش ملی سلامت» که از تاریخ ۲۰ آبان آغاز شد و تا ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ ادامه داشت، بالغ بر ۴۶ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۶۸۶ نفر مورد غربالگری پرفشاری خون و دیابت قرار گرفتند.
از این تعداد ۸۵۷ هزار و ۲۸۴ نفر با احتمال بیماری پرفشاری خون و ۴۷۴ هزار و ۶۷۷ نفر با احتمال بیماری دیابت شناسایی شدند که از وجود این بیماری در خود خبر نداشتند.
همچنین ۱۰ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۴۵ نفر پیش پرفشاری خون و ۳ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۷۶۶ نفر پیش دیابت تشخیص داده شدند.
بر اساس این گزارش، از نظر تعداد غربالگری دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، شیراز، تبریز، تهران، جندی شاپور، گیلان، البرز، گرگان، همدان و قزوین رتبه‌های اول تا دهم را کسب کردند که میزان مشارکت در ۶ دانشگاه اول بیش از ۲ میلیون نفر و میزان مشارکت در سه دانشگاه اول بیش از ۲.۵ میلیون نفر بوده است.
از نظر درصد پوشش جمعیتی نیز دانشگاه‌های علوم پزشکی بهبهان، گراش، خمین، جیرفت، خلخال، لارستان، رفسنجان، یاسوج، زابل و شهرکرد در رتبه‌های اول تا دهم قرار گرفتند. امیدوارم خبر  ۱۸ میلیون نفر از غربالگری پویش ملی سلامت جا ماندند براتون مفید بوده باشه