کدام پروفیل مناسب پروژه شماست؟ امروزه با گسترش ساخت و ساز و رشد چشمگیر صنعت ساختمان سازی، استفاده از فراورده‌های فولادی با رشد زیادی مواجه بوده است. پروفیل فولادی صنعتی به عنوان یکی از این فراورده‌های پرکاربرد، از تنوع بالایی برخوردار است که در موقعیت‌ها و بخش‌های مختلف ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از […]

کدام پروفیل مناسب پروژه شماست؟

امروزه با گسترش ساخت و ساز و رشد چشمگیر صنعت ساختمان سازی، استفاده از فراورده‌های فولادی با رشد زیادی مواجه بوده است. پروفیل فولادی صنعتی به عنوان یکی از این فراورده‌های پرکاربرد، از تنوع بالایی برخوردار است که در موقعیت‌ها و بخش‌های مختلف ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو شناخت ویژگی‌های این فراورده و آشنایی با فاکتورهای مهم پیش از خرید، می‌تواند برای شما دید بازتری جهت ثبت سفارش ایجاد کند. در ادامه با معرفی پروفیل فولادی یا اصطلاحا پروفیل صنعتی، نکاتی را با عنوان راهنمای خرید پروفیل در اختیار شما قرار خواهیم داد.

قوطی پروفیل چیست؟

پروفیل صنعتی مقاطع فولادی با طول بالا و سطح مقطع ثابت هستند که در ابعاد مختلف و به شکل متنوع تولید می‌شوند. در این بین قوطی پروفیل، به دسته‌ای از پروفیل اطلاق می‌شود که به شکل مستطیل و در ابعادی بین 2 تا 20 سانتیمتر، با ضخامت‌های متنوع و بسته به موقعیت به کارگیری تولید می‌شوند. قوطی پروفیل با توجه به ضخامت دیواره به دو نوع سبک و سنگین دسته بندی می‌شود که در نوع سبک، ضخامتی بین 0.5 تا 1.5 و در نوع سنگین، ضخامت دیواره بین 2 تا 3 میلیمتر است.

این فراورده در موقعیت‌های گوناگون و با اشکال مختلفی برای ساخت درب و پنجره مورد استفاده قرار می‌‎گیرد. باید توجه داشته باشید که این فراورده فولادی علاوه بر شکل ظاهری و سطح مقطع، از نظر ساختار، ترکیبات شیمیایی، میزان تحمل فشار، ضخامت و میزان انعطاف پذیری یا سایر مشخصات نیز با پروفیل تفاوت دارند. برای مثال قیمت پروفیل زد با ابعاد و ضخامت خاص با دیگر انواع پروفیل متفاوت است. با اینحال هر دوی قوطی و پروفیل فولادی به طور گسترده در ساختمان سازی، خودروسازی و ساخت ماشین آلات صنعتی مرود استفاده قرار می‌گیرند.

فاکتورهای مهم خرید پروفیل

از مهمترین نکاتی که برای خرید پروفیل باید مد نظر قرار دهید، توجه به نوع کاربری در پروژه است. بدین ترتیب با تعیین کاربری، می‌توانید پروفیل مورد نظر خود را با ویژگی‌های فنی و مشخصات مناسب خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. از انواع پروفیل می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • پروفیل ساختمانی
  • پروفیل صنعتی
  • پروفیل سبک (مبلی)
  • پروفیل گالوانیزه
  • پروفیل استیل

این موارد از مهمترین انواع پروفیل مورد استفاده در پروژه‌های ساختمانی و صنعتی هستند. بعد از تعیین نوع پروفیل مورد نیاز باید با توجه به مشخصات فنی مورد نیاز در پروژه، ضخامت وابعاد سطح مقطع پروفیل مورد نظر را انتخاب کنید . در این مرحله باید به نکات عملکرد پروفیل از نظر میزان مقاومت، استحکام تا ماشین کاری توجه ویژه داشته باشید. یکی دیگر از فاکتورهای مهم و تعیین کننده در خرید پروفیل، قیمت آن است. با توجه به اینکه پروفیل‌ها در انواع و کیفیت‌های مختلف ارائه می‌شوند، قیمت آن دستخوش تغییرات و نوسانات بسیاری خواهد بود. کیفیت به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر در قیمت پروفیل سبک و سنگین تاثیر بسزایی دارد. علاوه بر کیفیت، نوع آن، ضخامت، سایز (ابعاد) و وزن آن به عنوان دیگر عوامل موثر در قیمت انواع پروفیل شناخته می‌شوند. کارخانه و برند تولید کننده پروفیل از دیگر فاکتورهایی است که نه تنها در خرید، بلکه در تعیین قیمت آن تاثیرگذاری بالایی دارد. البته فاصله کارخانه از محل تحویل، به عنوان یکی از عوامل مهم و تعیین کننده در قیمت تمام شده خرید پروفیل آهنی مطرح می‌شود و مورد توجه بسیاری از خریداران است.

بعد از در نظر گرفتن تمامی این موارد، دقت در انتخاب شرکت تامین کننده قوطی و پروفیل صنعتی به عنوان فاکتور دیگری در بهره‌مندی از بهترین قیمت پروفیل آهنی در هنگام خرید این فراورده فولادی مطرح می‌شود. این مجموعه‌های تامین کننده با در نظر گرفتن شرایط پرداخت، ارائه خدمات مشاوره، راهنمای خرید پروفیل و مزایا برای خریداران مقاطع فولادی، تجربه متفاوتی در خرید آهن آلات برای شما فراهم می‌کنند. با بهره‌گیری از خدمات این شرکت‌های بازرگانی و تامین کننده، شما می‌توانید سفارش خرید خود را با بهترین قیمت ثبت کنید.

انتخاب بهترین نوع پروفیل 

انتخاب پروفیل برای پروژه‌های صنعتی و ساختمانی به دو شیوه اصلی انجام می‌شود. در روش اول، شما باید اطلاعات کافی در خصوص ویژگی‌ها و ساختار این مقاطع فولادی داشته باشید تا بتوانید با توجه به نیاز پروژه، محصول مورد نیاز خود را شناسایی و سفارش خرید خود را ثبت کنید. روش دوم، استفاده از خدمات مشاوره و راهنمایی افراد حرفه‌ای با عنوان شرکت‌های بازرگانی و تامین کنندگان این مقاطع است.

در نگاه اول شاید اینطور به نظر آید که با توجه به گستردگی و پیچیدگی‌های ساختاری و فنی پروفیل، کسب اطلاعات کامل در این خصوص امری زمان بر است، اما به عنوان یک راهکار موثر، آگاهی از اطلاعات اولیه در خصوص این فراورده‌های فولادی، حتی در زمان استفاده از خدمات مشاوره و راهنمای خرید پروفیل شرکت‌های بازرگانی، دید آگانه‌تر و وسیع‌تری در اختیار شما قرار می‌دهد. به همین منظور کسب اطلاعات کلی و جامع در خصوص فرایند تولید، آشنایی با تاثیرات آبکاری پروفیل فولادی و شناخت عوامل موثر در قیمت پروفیل آهن به شما کمک می‌کند تا در انتخاب نوع پروفیل، نتیجه بهتری کسب کنید.

 

قیمت پروفیل سبک

نکاتی که باید هنگام خرید پروفیل به آن توجه کنیم

علاوه بر موارد مطرح شده در بخش‌های قبل، نکات دیگری نیز مطرح هستند که باید در هنگام خرید پروفیل به طور جدی مورد توجه شما قرار داشته باشد تا پروژه و خرید شما بهترین نتیجه را داشته باشد. در ادامه به این نکات و راهنمای خرید پروفیل خواهیم پرداخت.

با توجه به اینکه خرید مقاطع فولادی در حجم بالا صورت می‌گیرد، در هنگام ثبت سفارش خرید، پیش فاکتور در اختیار خریدار قرار می‌گیرد که اطلاعات مهمی در آن درج شده است. توجه به جزئیات درج شده در پیش فاکتور به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات دقیقی در خصوص مقاطع پروفیل از جمله ابعاد، وزن و قیمت پروفیل در اختیار داشته باشید. نکته قابل توجه در پیش فاکتور تفاوت جزئی وزن درج شده در آن با وزن بار نهایی ارسال شده است. این تفاوت جزئی در پیش فاکتور به دلیل محاسبه وزن بر اساس فرمول دقیق است که در واقعیت با توجه به تلورانس جزئی در وزن و ضخامت پروفیل خریداری شده اندکی تفاوت خواهد داشت.

از دیگر نکات مهم در هنگام خرید این مقاطع باید در نظر داشته باشید، حمل و نقل بار از مبدا به مقصد است. در این خصوص بهتر است از شرکت‌های خدمات دهنده و تامین کننده‌هایی استفاده کنید که هماهنگی‌های لازم برای ارسال سفارش را انجام می‌دهند. این امر اطمینان لازم جهت ارسال بار به صورت ایمن و بیمه شده تا محل مورد نظر شما را تضمین خواهد کرد.

جمع‌بندی

در پایان لازم است به این نکته اشاره داشته باشیم که انتخاب و خرید پروفیل با توجه به اهمیت آن در اجرای پروژه‌های صنعتی و ساختمانی بسیار بالا است. این مقاطع فولادی در انواع مختلف بر اساس ضخامت برای کاربری‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند. همین امر به شما امکان می‌دهد تا در هنگام خرید، با توجه به نیازهای پروژه و بودجه مورد نظر خود، از بهترین کیفیت و قیمت پروفیل بهره‌مند شوید. کسب آگاهی جزئی با ویژگی‌های مقاطع فولادی و استفاده از خدمات مشاوره و راهنمای خرید پروفیل شرکت‌های تامین کننده به شما امکان می‌دهد تا با حداقل میزان آشنایی با ساختار این مقاطع خرید خود را به شکل بهینه انجام دهید.