کاهش ۴۹ درصدی بارندگی ها در زنجان به گزارش کانال خبری ایران از اخبار زنجان ،بارندگی های بهاری در استان زنجان نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد کاهش یافته است. سلطانی کارشناس هواشناسی گفت : بارندگی بهاری نسبت به سال گدشته ۴۹ درصد و نسبت به بلند مدت کاهش ۳۲ درصدی دارد. سلطانی افزود : […]

کاهش ۴۹ درصدی بارندگی ها در زنجان

به گزارش کانال خبری ایران از اخبار زنجان ،بارندگی های بهاری در استان زنجان نسبت به سال گذشته 49 درصد کاهش یافته است.

سلطانی کارشناس هواشناسی گفت : بارندگی بهاری نسبت به سال گدشته ۴۹ درصد و نسبت به بلند مدت کاهش ۳۲ درصدی دارد.

سلطانی افزود : احتمال جبران کمبود بارش ها در زنجان تا پایان فصل بهار ضعیف است.

وی در خصوص بارندگی های این هفته نیز گفت: تا پایان فروردین ماه شرایط جوی نسبتا پایداری در استان حاکم است و سامانه بارشی فعالی برای استان زنجان پیش بینی نمی شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: به لحاظ شرایط کلی و وضعیت بارندگی ها در استان، امسال تابستان سختی در پیش رو داریم.

جزء قاسم یگفت : در سال آبی جاری با پیش بینی بارش های نرمال، هم در فصل پاییز و هم در زمستان میزان بارش ها کم و پوشش برفی استان در حد صفر بود.

وی افزود :با توجه به شرایط موجود پیش بینی های لازم برای تقویت زیرساخت های تامین و آبرسانی در شهرهای استان صورت گرفته و تنها در خصوص آبرسانی به برخی روستاهای استان نگرانی داریم.

جزء قاسمی مدیر عامل آب و فاضلاب زنجان افزود : منابع تامین آب برخی روستاها در استان زنجان چشمه و غنات است که متاثر از بارش های سالانه بوده و با توجه به کاهش بارش ها در صورت مدیریت نامناسب مصرف، با چالش های جدی در این زمینه روبرو خواهیم شد.