چند پیام تسلیت برای درگذشت نادر طالب‌زاده/ او مبدع اتفاقات نو بود به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری چند پیام تسلیت برای درگذشت نادر طالب‌زاده/ او مبدع اتفاقات نو بود  به گزارش خبرگزاری هاریکا، در پی درگذشت نادر طالب‌زاده مجری، کارگردان و مستندساز مراکز، نهادها و افراد مختلف این واقعه را تسلیت […]

چند پیام تسلیت برای درگذشت نادر طالب‌زاده/ او مبدع اتفاقات نو بود

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری چند پیام تسلیت برای درگذشت نادر طالب‌زاده/ او مبدع اتفاقات نو بود  به گزارش خبرگزاری هاریکا، در پی درگذشت نادر طالب‌زاده مجری، کارگردان و مستندساز مراکز، نهادها و افراد مختلف این واقعه را تسلیت گفتند.

مدیرعامل موسسه تصویر شهر

در پیام مجید اکبرشاهی مدیرعامل موسسه تصویر شهر و دبیر هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه درگذشت سردار سرافراز جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مرحوم نادر طالب زاده موجب تاثر و تالم همه دوستداران و یاوران انقلاب، جامعه رسانه‌ای، سینمایی و خانواده بزرگ رسانه ملی شد.

استاد طالب‌زاده از سرمایه‌های ارزشمند کشور، ولایتمدار و از یاران شهید مرتضی آوینی بود که لحظه‌ای از جهاد تبیین و دفاع از اصول و ارزش‌های انقلاب و جمهوری اسلامی فروگذار نکرد.

اینجانب درگذشت آن شخصیت دغدغه مند و دلسوز جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی را همزمان با روز جهانی قدس به اهالی رسانه، فرهنگ و هنر و خانواده ایشان تسلیت گفته و برای آن فقید سعید از درگاه خداوند رحمان، رحمت و بخشایش و برای بازماندگان گرامی صبر و سلامت مسألت دارم.»

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر

سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پیام خود آورده است:

«درگذشت هنرمند ارزش مدار و با ایمان مرحوم نادر طالب زاده موجب تأسف و تأثر فراوان شد. استاد طالب‌زاده یکی از برجسته‌ترین چهره‌های هنر انقلاب اسلامی بود که در طول عمر پربرکت خویش همواره در راه بازنمایی و تبیین اندیشه‌های اسلام و انقلاب تلاش کرد و در این راه شاگردانی شایسته تربیت نمود که راه او را در خدمت به فرهنگ و هنر کشور ادامه خواهند داد. بی شک یاد و نام وی در قلب دوستدارانش مانا و جاویدان خواهد بود.

اینجانب فقدان آن برادر عزیز را که در ایام پربرکت ماه مبارک رمضان و در روز قدس آسمانی شد، به جامعه فرهنگ و هنر کشور، دوستداران و خانواده گرامی ایشان تسلیت گفته و از خداوند متعال رحمت الهی برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای خانواده محترمش آرزو می‌نمایم.»

مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس

متن پیام سید محمد حسینی مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به این شرح است:

«انا لله و انا الیه راجعون

استاد گرانمایه و عزیز حاج نادر طالب زاده

کسی که در حیات و امروز در نوع وفاتش به ما آموخت. بهتر از همه حرف‌های یار دیرینش سید شهیدان اهل قلم را فراگرفته و به آن جامه عمل پوشانده، اینکه هنر در ذات خود واجد دو وجه کلی است. قبله و جبهه.

هنری که جهت نداشته باشد و روی به قبله‌ای نکند و به تعبیر بلند سیدمرتضی انصراف وجه از جهات دیگر نداده باشد و هنری که جبهه و مواجهه با ظلم و کفر و استبداد و بیداد را سرلوحه خود نسازد اساساً هنر نیست از حیز هنر بودن ساقط است.

و این مفهوم چه عمیق و درست و مشهود در تار و پود تمام رفتارهای عمار سینمای ایران حاج نادر طالب زاده عزیز تنیده شده بود.

روحت شاد که در رفتن از این دنیا هم محراب ماه علی علیه السلام و روز مبارزه با استبداد را برگزیدی و دوباره پرده از رازی برداشتی برای اینکه به ما و به همه آزادی خواهان جهان با رفتن شهادت گونه‌ات درس پایداری و استقامت دهی.

حاج نادر عزیز بدان که شاگردانت راهت را ادامه خواهند داد و دیر نخواهد بود زمانی که روز قدس را به یاد تو در قدس گرامی دارند.

رحمت و رضوان اللهی بر تو باد.»

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری

حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری در پیام خود نوشته است:

«انالله و انا الیه راجعون

«اگر غربال ابتلائات نباشد، چگونه خبیث از طیب جدا شود و چگونه انسان به کمال رسد؟»

معلم تمام‌عیار و اندیشه‌ورز قهار که با مشی پدرانه و تلاش مؤمنانه‌اش، راه را برای ما که پای در این مسیر نهاده بودیم، باز می‌کرد از میانمان رفت.

او از برجستگانی بود که نهالِ پرطراوتِ هنر و اندیشه انقلاب را در سیل ابتلائات بزرگ زمانه، با شوق و ایمان راسخ خویش پاسداری کرد و به شکوفایی و رویش‌های تازه در نسل‌های بعدی رساند؛ نسلی که جز تشویق و اعتماد از او چیزی ندید و سعه صدر و متانت را از او آموخت.

عروج غم‌بارش و خسارت جبران‌ناپذیر از دست دادنش، بر دوست‌داران و شاگردان این نادر مرد بزرگ تسلیت باد.

رضوان و رحمت خدا بر او.»

خانه سینما

در پیام تسلیت خانه سینما آمده است:

«خانه سینما درگذشت زنده یاد نادر طالب‌زاده را به خانواده ایشان و اعضای محترم جامعه اصناف سینمای ایران تسلیت عرض می‌کند.

مرحوم نادر طالب زاده صادقانه و خالصانه در راه آرمان‌های فرهنگی و هنری کشور تلاش بسیار را انجام داد و مبدع اتفاقات نو بوده است.

جایگاه زنده یاد نادر طالب زاده در سینمای میهن‌مان به یاد خواهد ماند.»

مدیرعامل بنیاد رودکی

مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی در پیام تسلیت خود نوشته است:

«اِنالِله و اِنا اِلیهِ راجِعون

درگذشت هنرمند ارزنده و راوی متعهد سال‌های حماسه و ایثار دفاع مقدس، آقای نادر طالب زاده موجب تاثر و تاسف شد.

راه این شخصیت دلسوز و دغدغه‌مند، ممتاز، روشن و متعهدانه بود.

اینجانب، فقدان این هنرمند را به خانواده محترم، دوست‌داران و شاگردان ایشان و اهالی فرهنگ و هنر تسلیت می‌گویم.

از خداوند سبحان برای آن عزیز سفر کرده غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و تندرستی آرزومندم.»

رئیس فرهنگستان هنر

رئیس فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران و گروه تخصصی سینمای این فرهنگستان در پی درگذشت هنرمند متعهد، نادر طالب‌زاده، پیام تسلیتی صادر کردند.

متن این پیام بدین شرح است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

هر هنرمند آفریننده پنجره‌ای است رو به جهان که مردمان می‏‌توانند بر آستانه آن به تماشای جهان بنشینند و از نظرگاه آن هنرمند، جهان را به شکلی دیگر، در بافتاری برخاسته از شخصیت و باورهای هنرمند، نظاره کنند. خبر درگذشت هنرمند شناخته‌شده، نادر طالب‌‏زاده، موجب تأثر و تألم فراوان شد، اما باور ما آن است که افق نگاه او همچنان علاقه‏‌مندانش را به ادامه مسیرش دعوت خواهد کرد.

فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، درگذشت این هنرمند انقلابی را به جامعه هنری و خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت می‌گوید، و از درگاه حق‌تعالی برای ایشان رحمت واسعه، و برای بازماندگان و عزیزانش، صبر و سلامت خواستار است. امید است جای خالی این هنرمند ارزشی و متعهد را جوانانی پُر کنند که به تصویری که خود از جهان می‏‌سازند پایبند و وفادار باشند؛ درست مثل زنده‌یاد طالب‏‌زاده که تا آخرین لحظه‌های حیات، دست از باورها و ارزش‌های خود نکشید و به آنچه خود حقیقت می‌دانست متعهد ماند. امیدوارم براتون خبر   چند پیام تسلیت برای درگذشت نادر طالب‌زاده/ او مبدع اتفاقات نو بود براتون مفید بوده باشه

 
2022-04-30 18:10:47