«چلچراغ» منتظر تأمین سرمایه/ فیلمی که رئیس‌جمهور تأیید کرده است به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری «چلچراغ» منتظر تأمین سرمایه/ فیلمی که رئیس‌جمهور تأیید کرده است  رضا انصاریان تهیه‌کننده پروژه سینمایی «چلچراغ» به کارگردانی محسن ماهینی در گفتگو با خبرنگار هاریکا درباره تولید این فیلم سینمایی گفت: این پروژه درباره حضرت شاهچراغ […]

«چلچراغ» منتظر تأمین سرمایه/ فیلمی که رئیس‌جمهور تأیید کرده است

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری «چلچراغ» منتظر تأمین سرمایه/ فیلمی که رئیس‌جمهور تأیید کرده است  رضا انصاریان تهیه‌کننده پروژه سینمایی «چلچراغ» به کارگردانی محسن ماهینی در گفتگو با خبرنگار هاریکا درباره تولید این فیلم سینمایی گفت: این پروژه درباره حضرت شاهچراغ علیه السلام است و مدت‌ها است که محسن ماهینی به عنوان کارگردان به دنبال ساخت این پروژه است، در واقع طرح این پروژه مدت‌هاست که نوشته شده و پیش از این برای تولید به شبکه قرآن و بعد از آن به سازمان اوج ارائه شد که به دلیل مشکلاتی در زمینه تامین بودجه و محدودیت‌های کرونایی شرایط برای تامین بودجه فراهم نشد.
وی با اشاره به اینکه مهدی فخیم‌زاده به عنوان مشاور کارگردان در این پروژه حضور دارد، تاکید کرد: در حال حاضر برای تامین بودجه و مشارکت در تولید آن، نامه‌ای را به بنیاد سینمایی فارابی ارائه کرده‌ایم که البته جواب قطعی هنوز دریافت نکرده‌ایم. البته این را هم باید بگویم که زمانی که آقای رئیسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی حضور داشتند این پروژه را تایید کرده بود، به همین دلیل اسفندماه ۱۴۰۰ نامه‌ای نیز به دفتر ریاست جمهوری آقای رئیسی ارسال کردیم که باز هم مورد تایید وی قرار گرفته و قول حمایت از پروژه را داده است که باید دید این حمایت در چه سطحی خواهد بود.
این تهیه‌کننده سینما با بیان اینکه پیش از این سازمان اوج قول همکاری در این پروژه تاریخی را داده بود اما دیگر خبری از آن نشد ادامه داد: البته صحبت‌هایی با شهرداری شیراز و آستان حضرت احمد بن موسی (ع) هم شده است که پیشنهاد تامین بخشی از بودجه را پذیرفته‌اند. ماهینی کارگردان پروژه نیز با برخی از نمایندگان شیراز نیز صحبت‌هایی کرده و احتمالاً مجموع این کمک‌ها و با مشارکت نهادهای دیگر بودجه لازم برای تولید تامین می‌شود.
همچنین محسن ماهینی که پیش از این کارگردانی فیلم «عشقولانس» را برعهده داشته نیز درباره این پروژه گفت: ابتدا تهیه‌کنندگی این پروژه را آقای فخیم‌زاده برعهده داشت اما بعد از مدتی به دلیل تعویق در جذب سرمایه گذار و شیوع ویروس کرونا، در نهایت آقای فخیم‌زاده به عنوان مشاور کارگردان ما را همراهی می‌کند و آقای انصاریان تهیه‌کنندگی کار را برعهده دارد.
وی بیان کرد: طرح اولیه این پروژه تاریخی که در ابتدا به دنبال ساخت یک سریال از آن بودیم، آماده است و با توجه به فضای تاریخی مذهبی فیلم «چلچراغ» زمانی را برای تحقیق و نگارش فیلمنامه نیاز داریم.
ماهینی در پایان گفت: امیدوارم شرایط لازم برای تولید این پروژه فراهم شوم. امیدوارم براتون خبر   «چلچراغ» منتظر تأمین سرمایه/ فیلمی که رئیس‌جمهور تأیید کرده است براتون مفید بوده باشه

 
2022-04-18 04:33:57