اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که در منزل یا محل کار خود با تعداد زیادی کاغذ یا کتاب باطله و قدیمی مواجه شده اند و به دنبال فروش یا واگذاری آنها می باشید، این مقاله میتواند برای شما مفید باشد. امروزه کاغذ باطله به یکی بازیافتی ترین مواد در طبیعت تبدیل […]

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که در منزل یا محل کار خود با تعداد زیادی کاغذ یا کتاب باطله و قدیمی مواجه شده اند و به دنبال فروش یا واگذاری آنها می باشید، این مقاله میتواند برای شما مفید باشد.

امروزه کاغذ باطله به یکی بازیافتی ترین مواد در طبیعت تبدیل شده است. دلیل آن هم استفاده مجدد و تنوع محصولات تولیدی با ضایعات کاغذ است. در ادامه با برخی از این محصولات و نحوه تبدیل کاغذ باطله به جعبه کفش و شیرینی و حتی دستمال کاغذی مورد استفاده در منازل خود، بیشتر آشنا میشوید.

آشنایی با کاغذ باطله

همانطور که میدانید ماده اولیه برای تولید کاغذ، چوب درختان است..یک درخت هرچه جوانتر باشد ، چوب نرمتری دارد و در نتیجه، کاغذ مرغوبتری از آن تولید میشود. حال همین کاغذ به شکل برگه A4 ، کتاب، دفتر، روزنامه و حتی کارتن و مقوا مورد استفاده قرار میگیرد و متاسفانه تمامی این موارد جزو کاغذ باطله محسوب میشوند.

تاثیر بازیافت کاغذ در طبیعت

از آن جا که کاغذ باطله را میتوان به کاغذ مورد استفاده در روزنامه ها و کاغذهای کاهی تبدیل کرد، نهایتا نیاز به قطع درختان کاهش پیدا میکند و میتوان با بازیافت درست کاغذ و کتابهای استفاده شده، این نیاز را تا حد زیادی برطرف کنیم. لازم به ذکر است کاغذ نهایتاٌ 5 الی 7 بار قابلیت بازیافت را دارد و با هر بازیافت، کیفیت آن کاهش پیدا میکند.

 

چطور کاغذهای باطله خود را به فروش برسانیم؟

به طور کلی 2 روش برای فروش کاغذهای باطله وجود دارد.

  1. مشتری می تواند به صورت حضوری، کاغذهای خود را در محل کارخانه یا انبار تحویل داده و به فروش برساند.
  2. مشتری می تواند با مراکز خرید کاغذ باطله تماس گرفته و درب منزل یا محل کار خود، توزین (وزن کردن کاغذ باطله) و فروش انجام شود.

مجموعه کاغذکده در جهت تسهیل فرآیند خرید از مشتریان خود هر دو روش بالا را فراهم آورده است. شما میتوانید از طریق تماس با کاغذکده با شماره های درج شده تماس گرفته و زمان و نحوه فروش کاغذهای باطله و کتابهای خود را با همکاران ما هماهنگ نمایید.

 

آیا وزن کاغذهای باطله نقش مهمی در تعیین قیمت آن دارد؟

یکی از مهمترین عوامل تعیین قیمت در خرید کاغذ باطله، وزن کاغذهای شما می باشد. بدین صورت که هرچه وزن کاغذها بیشتر باشد، با قیمت بالاتری (به ازای هر کیلوگرم) خریداری می شوند. دلیل آن هم کاهش زمان صرف شده و هزینه های رفت و آمد و نیروی انسانی است. البته اگر شما کاغذهای خود را درب انبار یا کارخانه تحویل دهید، طبیعتاً با حداکثر قیمت روز خریداری می گردد.

 

خریدار را به درستی انتخاب کنید

به هنگام تماس با خریداران کاغذ باطله، فریب قیمت های درج شده را نخورید و حواستان به عبارت های فریبنده باشد. خریدار مورد نظر را از چند جهت بررسی نمایید. بطور مثال دقت نمایید که با کارخانه بازیافت کاغذ در ارتباط هستید یا واسطه؟ خریدار توانایی تسویه نقدی را دارد یاخیر؟ به چه صورت توزین کاغذ و کتابهای شما انجام می شود؟ اگر از تمامی جهات، اعتماد شما جلب شد، میتوانید هماهنگی های لازم را انجام دهید. در ادامه به یکی از نگرانی های مهم فروش کاغذ باطله میپردازیم.

 

حفظ اطلاعات شخصی مشتری

حتماَ بسیار پیش آمده که بین کاغذ و کتابهای شخصی خود، اطلاعاتی مثل شماره تماس، آدرس یا اطلاعات شخصی دیگری یادداشت شده باشد. از آن جا که شرکت ما، کاغذکده، تمامی کاغذها و کتابهای خریداری شده را به خمیر تبدیل میکند، هیچ گونه نگرانی بابت افشا یا سو استفاده از اطلاعات شما دیگر وجود نخواهد داشت و حتی با خیال راحت میتوانید اسناد مالی شرکت خود را به ما بسپارید تا در حضور نماینده تان تمامی انها خرد یا خمیر شوند.

با کاغذکده بهترین قیمت ها را پیدا کنید

کاغذکده با بیش از 10 سال تجربه در خرید کاغذ باطله، با کادر مجرب خود مشغول فعالیت می باشد. حوزه فعالیت ما برای خرید کاغذ باطله به صورت کلی و جزئی از تمامی نقاط در تهران، و برای بارهای کلی (تناژ) تمامی نقاط ایران می باشد. لازم به ذکر است وزن کتاب و کاغذهای باطله شما مهمترین عامل در تعیین قیمت و خرید ما تلقی می شود. شما میتوانید همین حالا وارد سایت کاغذکده شوید و ضمن تماس با همکاران ما، از اخرین قیمت کاغذ باطله مطلع شوید.

 

کلام آخر

تا به امروز ما حدود 46 درصد از جنگلهایی که در طلوع تمدن بشری وجود داشتند را از دست داده ایم! با کمی خلاقیت و تلاش میتوانیم تمامی کاغذ و کتابهایی را که دیگر به آن ها نیازی نداریم، دوباره به چرخه بازیافت برگردانده و نقش خود را در جلوگیری از قطع درختان بیشتر ایفا کنیم.