چرا «والدین امانتی» در گیشه نفروخت؟/ کارگردان: حال مردم خوب نیست! به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری چرا «والدین امانتی» در گیشه نفروخت؟/ کارگردان: حال مردم خوب نیست!  حسین قناعت کارگردان فیلم سینمایی «والدین امانتی» از فیلم‌های در حال اکران در سینماها کشور در گفتگو با خبرنگار هاریکا درباره شرایط اکران فیلم […]

چرا «والدین امانتی» در گیشه نفروخت؟/ کارگردان: حال مردم خوب نیست!

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری چرا «والدین امانتی» در گیشه نفروخت؟/ کارگردان: حال مردم خوب نیست!  حسین قناعت کارگردان فیلم سینمایی «والدین امانتی» از فیلم‌های در حال اکران در سینماها کشور در گفتگو با خبرنگار هاریکا درباره شرایط اکران فیلم گفت: در حال حاضر تعداد زیادی فیلم اکران شده است. در عین اینکه شرایط اجتماعی ما هم شرایط خوبی نیست. ما در سختی کرونا فیلم «والدین امانتی» را ساختیم و امروز در بدترین شرایط اقتصادی، داریم آن را اکران می‌کنیم. فیلم ما یک فیلم کودک و نوجوان است و این پدر و مادرها هستند که باید دست بچه‌های خود را بگیرند و به سینما ببرند. شرایط این فیلم‌ها تفاوت دارد با فیلم‌های بزرگسال که مخاطبان‌شان خودشان به سالن سینما می‌روند. سینما تقریباً در حال حذف از سبد مصرفی خانوار است.
وی در عین حال تأکید کرد: از اینکه فیلم بعد از دو سال اکران شده و رنگ پرده را بعد از دوران کرونا به خود دیده است، خوشحالم. فیلم «والدین امانتی» را پیش از کرونا آغاز کردیم اما در میانه مراحل پیش‌تولید کرونا آمد و دیگر امکان توقف کار را نداشتیم. در میانه راه در دو نوبت پروژه تعطیل شد. در این مدت تنها یک نوبت اکران در جشنواره فیلم کودک داشتیم. به همین دلیل از اکران فیلم روی پرده سینماها راضی‌ام هرچند امید داشتیم در شرایط بهتری فیلم اکران شود. این روزها حال دل مردم خوب نیست. وضعیت اقتصادی و اجتماعی ما خوب نیست و دوست داشتم در شرایط دیگری فیلم‌مان اکران می‌شد.
قناعت درباره فروش نامناسب فیلم هم گفت: یکی از مهمترین دلایل این مسئله شرایط بسیار بد اقتصادی خانواده‌هاست. روحیه و آرامشی برای خانواده‌ها وجود ندارد که بخواهند دست بچه‌ها را بگیرند و به سینما بروند. زمان اکران فیلم «تپلی و من» خاطرم هست که سالن‌های سینما پر می‌شد اما امروز متأسفانه شرایط بسیار تغییر کرده است.
بلیت نیم‌بها مشوق خانواده‌ها برای حضور در سینما می‌شود
این سینماگر افزود: افزایش قیمت بلیت سینماها هم یکی از دلایل تأثیرگذار بر این شرایط است. قیمت بلیت امروز ۴۵ هزار تومان است که اگر آنلاین هم خریداری کنید ۱,۸۰۰ تومان به آن اضافه می‌شود! با وضعیت درآمد امروز و گرانی‌های موجود، واقعاً خرید بلیت سینما سخت است. کسی هم جوابگوی این وضعیت نیست. در شرایط نرمال می‌توانیم درباره واکنش مخاطبان کودک و نوجوان به فیلم ما صحبت کنیم اما متأسفانه امروز شرایط جامعه ما نرمال نیست و یکی از دلایل عمده عدم فروش همه فیلم‌های در حال اکران همین مسئله است. اگر بلیت به‌صورت نیم‌بها عرضه شود، حتماً موجب استقبال مخاطبان خواهد شد. همان‌طور که فروش فیلم‌ها در حال حاضر در روزهای سه‌شنبه بسیار بیشتر از روزهای دیگر است. طرح فروش بلیت نیم‌بها می‌تواند مشوق خانواده‌ها برای حضور در سینماها باشد.
کارگردان «والدین امانتی» درباره وضعیت نامناسب پخش تیزرهای تلویزیونی این فیلم هم گفت: واقعیت این است که تبلیغات خوب برای یک فیلم نیاز به هزینه خوب دارد. ما از چند هفته پیش تیزرهای فیلم خود را به شورای صداوسیما ارائه کردیم و دو روز منتظر ماندیم تا مسئول مرتبط با این بخش بیاید و فیلم را ببیند! بعد از دو روز که این خانم بازبین آمد و تیزر را دید، اصلاحاتی به تیزر وارد کردند که علاوه‌بر اصلاحات ارشاد بود. ما این اصلاحات را هم اعمال کردیم.
وی ادامه داد: روزی که برای پخش تیزرهای فیلم از تلویزیون اقدام کردیم، هنوز اکران‌مان آغاز نشده بود اما ۷ روز از اکران فیلم گذشت تا این تیزر بازبینی شود! بعد از اعمال اصلاحات مجدد، در چند نوبت که مراجعه کردیم، باز هم مسئول مربوطه حضور نداشت تا اینکه مجدد تیزر را دیدند و این بار به پوشش یکی دیگر از بازیگران خانم ایراد گرفتند! سوال ما هم این بود مگر در نوبت اول پوشش این بازیگر را ندیده بودید؟ خلاصه اینکه تا زمانی که موفق شدیم مجوز پخش تیزر را بگیریم، دو هفته از اکران فیلم گذشت و سر آخر هم آنونسی از تلویزیون پخش شد که بازیگران خانم تقریباً به‌طور کامل از آن حذف شدند!
در فصل طلایی اکران هیچ تیزری در تلویزیون نداشتیم
قناعت درباره شرایط پخش تیزرهای فیلم خود گفت: نمی‌دانم در حال حاضر در چند نوبت تیزرهای فیلم از تلویزیون پخش می‌شود اما واقعیت این است که فصل طلایی فروش فیلم و فرصت جذب مخاطب، همان یکی دو هفته اول اکران است که متأسفانه ما در این مقطع هیچ آنونسی در تلویزیون نداشتیم. از آنجایی هم که ما بودجه آن‌چنانی نداریم و به هیچ نهادی هم وابسته نیستیم، بیلبوردی هم در اختیار نداشتیم.
قناعت که پیش از این برای فیلم «قهرمانان کوچک» با موضوع حمایت از تولید ملی، از تعداد بالای تیزرهای تلویزیونی برای تبلیغات بهره‌مند بود، درباره تفاوت شرایط آن فیلم با فیلم «والدین اما نتی» گفت: اساساً آن زمان این مقدار سخت‌گیری بر سر تیزر نداشتند. قبل از آنکه آن فیلم وارد چرخه اکران شود، ما لیست دفعات پخش تیزرهای آن را هم در اختیار داشتیم، الان اما تا بخواهند تیزر را تأیید کنند، بیش از دو هفته از اکران فیلم را از دست دادیم.
این کارگردان ضمن اشاره به شرایط متفاوت فیلم‌های خصوصی با آثار دولتی در زمینه تبلیغات تأکید کرد: حرف من بر سر تیزرهای کمتر و بیشتر فیلم‌ها در تلویزیون نیست، بحث بر سر این است که فیلم‌های دولتی بودجه خوبی برای تبلیغات دارند و در این زمینه از آن‌ها حمایت می‌شود. مگر زمان اکران فیلم «قهرمانان کوچک» ما بیلبوردی در اختیار داشتیم؟ همان زمان هم ما در سطح جامعه امکان تبلیغات هزینه‌بر نداشتیم. امروز هم هیچکدام از این امکانات را در اختیار نداریم، مضاف‌بر اینکه تبلیغات تلویزیونی فیلم هم با دو هفته تأخیر نسبت به اکران آغاز شده است! امیدوارم براتون خبر   چرا «والدین امانتی» در گیشه نفروخت؟/ کارگردان: حال مردم خوب نیست! براتون مفید بوده باشه

 
2022-06-29 14:09:45