وکیل در اصطلاح لغوی به فردی گفته می شود که از طرف شخص دیگری چه حقیقی باشد و یا حقوقی، بر اساس وکالت نامه ای که بین آن ها منعقد می شود مامور به انجام وظیفه ای می شود. شغل وکالت یک شغل بسیار پر چالش و پر مسئولیت می باشد. شغل وکالت مانند بسیاری […]

وکیل در اصطلاح لغوی به فردی گفته می شود که از طرف شخص دیگری چه حقیقی باشد و یا حقوقی، بر اساس وکالت نامه ای که بین آن ها منعقد می شود مامور به انجام وظیفه ای می شود.

شغل وکالت یک شغل بسیار پر چالش و پر مسئولیت می باشد. شغل وکالت مانند بسیاری از حرفه ها و شغل ها نیاز به برخی ویژگی ها و استعدادها دارد تا فرد بتواند مسیر پیش روی خود را به راحتی بگذراند و در حیطه ی شغلی خود به یک فرد موفق تبدیل شود.

وجود برخی ویژگی های ذاتی و رفتاری در وجود فرد بسیار مهم است. در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی هایی که یک وکیل دادگستری را متمایز می کند آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

وکیل

وکیل

ویژگی های فردی یک وکیل خوب

  • از آنجایی که شغل وکالت بسیار سخت و پر استرس می باشد فردی که آن را انتخاب می کند باید بسیار ریسک پذیر، منعطف و قاطع باشد.
  • باید توانایی تجزیه و تحلیل مطالب و اطلاعات را داشته باشد تا بتواند با تمرکز خود مسیر پرونده را به نفع موکل خود پیش ببرد.
  • اعتماد به نفس بالا برای وکلا بسیار مهم می باشد زیرا باید توانایی داشته باشد در حضور جمع کاملا واضح و صریح حرف های خود را بیان و از موکل خود دفاع کند.
  • فن بیان بالا و حرفه ای و همچنین مهارت در نوشتن از ویژگی های اساسی وکلا است.
  • داشتن صبر و حوصله برای وکلا ضروری می باشد تا بتواند برای حل مشکل و حل کردن پرونده راه مناسب را انتخاب کند.
  • باید رازدار باشد و بتواند تمام سخنان محرمانه و راز موکل های خود را پیش خود حفظ کند.
  • علم حقوق امروزه با جامعه شناسی، روانشناسی و علوم فلسفی آمیخته شده است و یک وکیل باید از این علوم اطلاعات کافی داشته باشد.

وکیل رابطه نامشروع شیراز

انتخاب یک وکیل رابطه نامشروع شیراز که مجرب و متخصص در زمینه روابط نامشروع می تواند به شما کمک کند تا به بهترین نتیجه در مراحل قانونی دست یابید. اطمینان از تجربه و تخصص وکیل رابطه نامشروع، موثرترین عامل در تسریع و پیشبرد موارد قانونی می باشد.

وظایف یک وکیل چیست؟

  • مشاوره دادن به افراد در خصوص موارد قانونی
  • حضور در دادگاه به عنوان نماینده فردی که وکالت او را بر عهده گرفته است.
  • جمع آوری و نگهداری از مستندات و مدارک مربوط به پرونده برای ارائه به دادگاه جهت دفاع از موکل خود
  • مشارکت در جلسات برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص پرونده و یا ارائه توضیحات و شواهدی که به روند حل پرونده کمک می کند.
  • ارائه مدارک و شواهد به دادگاه و دفاع دلسوزانه از موکل

وکیل مواد مخدر اراک

وکیل مواد مخدر اراک نقش مهمی در حمایت و دفاع از افراد متهم به جرایم مرتبط با مواد مخدر دارند. این وکلا می توانند در دادگاه ها و در تمام مراحل دادرسی، از جمله دادگاه های کیفری و دادگاه های استیناف، حضور داشته و به موکلان خود در حفاظت از حقوقشان کمک کنند.

وکیل مواد مخدر اراک نیاز دارد تا در دفاع از موکلین خود در برابر ادعاهای مرتبط با مواد مخدر، از جمله تولید، فروش و حمل و نقل مواد مخدر، قوی و ماهر باشد. او باید توانایی داشته باشد تا ادعاهای مخالف را به دقت بررسی کرده و به موکل خود کمک کند تا به طور موثر از دفاع خود در دادگاه استفاده کند.

انواع وکالت هایی که وکیل بر عهده می گیرد:

وکیل انتخابی

شخص خودش وکیل را انتخاب می کند و با تنظیم قرارداد به او اختیار وکالت می دهد.

وکیل تسخیری

در موارد دعاوی کیفری حضور وکیل در دادرسی و مراجع قضایی ضروری می باشد و اگر متهم از گرفتن وکیل خودداری کند و یا اینکه توان مالی نداشته باشد، به تشخیص دادگاه و مرجع قضایی از بین وکلای دادگستری یک وکیل رایگان برای او انتخاب می شود.

وکیل معاضدتی

اگر در شرایطی افراد برای دفاع از حق خود در دعاوی و مشکلات حقوقی نیاز به وکیل داشته باشند ولی توانایی نداشته باشند، با تشخیص دادگاه وکیلی رایگان برای او در نظر گرفته می شود.

وکیل اتفاقی

منظور از وکالت اتفاقی این است که شخص متقاضی وکالت اتفاقی، بدون داشتن پروانه وکالت دادگستری به صورت کاملا محدود از حق و حقوق بستگان خود دفاع نماید. داشتن دانش حقوقی از لازمه های اصلی وکالت اتفاقی به شمار می رود.

 وکیل دادگستری

وکیل دادگستری

نهادهای سازمانی مربوط به وکیل کجا می باشد؟

کانون وکلای دادگستری و نیز مرکز وکلاء و مشاورین قوه قضاییه دو نهادی هستند که وظیفه حمایتی و صنفی و صدور پروانه و نظارت و مجازات انتظامی وکلای دادگستری را به عهده دارند.

آیا شغل وکیل از استقلال بر خوردار است؟

ماهیت شغل وکالت ایجاب می کند که این صنف از استقلال نسبی برخوردار باشند و بدون ترس از بیکار شدن و ابطال پروانه وکالت در هر پرونده ای خصوصاً پرونده های سیاسی و جنائی وکالت کنند. بنابراین در کشور ایران هم کانون وکلای دادگستری تا حدودی دارای استقلال از دولت و حاکمیت می باشد.