وزارت دفاع گواهی این صنف سینمایی را تمدید کند/ لزوم افزایش دستمزد به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری وزارت دفاع گواهی این صنف سینمایی را تمدید کند/ لزوم افزایش دستمزد  ایمان کرمیان رییس انجمن جلوه‌های ویژه میدانی در گفتگو با خبرنگار هاریکا با اشاره به اهمیت توجه به وضعیت اقتصادی اقشار مختلف […]

وزارت دفاع گواهی این صنف سینمایی را تمدید کند/ لزوم افزایش دستمزد

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری وزارت دفاع گواهی این صنف سینمایی را تمدید کند/ لزوم افزایش دستمزد  ایمان کرمیان رییس انجمن جلوه‌های ویژه میدانی در گفتگو با خبرنگار هاریکا با اشاره به اهمیت توجه به وضعیت اقتصادی اقشار مختلف سینمایی گفت: با توجه به افزایش هزینه زندگی در جامعه، انجمن جلوه‌های ویژه میدانی نیز تصمیم گرفت تا سروسامانی به بحث دستمزدها و میزان قراردادهایی که در پروژه‌ها بسته می‌شود، بدهد چرا که در سال جاری دستمزد تمام رشته‌های سینمایی افزایش پیدا کرده اما این مساله در حوزه جلوه‌های ویژه میدانی ایجاد نشده است.
وی ادامه داد: شرایط به گونه‌ای است که گاهی پیشنهادهای عجیب دستمزدی برای کار در پروژه‌های طولانی مانند سریال‌ها می‌شود که بسیار خنده‌دار است. البته به مدیران جلوه‌های ویژه میدانی اعلام کرده‌ایم که حداکثر دستمزد برای سریال‌ها و پروژه‌های سینمایی در سال جاری روزانه ۵ میلیون تومان باشد که تاکید می‌کنم این قرارداد شامل پرداخت دستمزد از سوی مدیر جلوه‌های ویژه میدانی به دستیاران خود نیز می‌شود.
رییس انجمن جلوه‌های ویژه میدانی بیان کرد: متاسفانه به دلایل مختلف، بسیاری از همکاران ما به چنین مساله‌ای دقت نمی‌کنند و دستمزد بسیار کمتری دریافت می‌کنند و همین مساله سبب می‌شود تا دیگر پروژه‌ها نیز بخواهند دستمزدها را کاهش دهند.
وی ادامه داد: در زمینه برگزاری کارگاه‌های آموزشی و فعالیت‌های صنفی نیز باید بگویم اولین دوره این کارگاه‌ها در مدرسه ملی سینمای ایران برای دستیاران این حوزه برگزار شد. لازم است این را هم بدانیم که برای برگزاری دوره‌های آموزشی برای جلوه‌های ویژه میدانی با توجه به نیاز به متریال نظامی و غیرنظامی نیازمند یک سری گواهی تایید هستیم که به راحتی نمی‌توان این گواهی‌نامه‌ها را دریافت کرد.
مدیر جلوه‌های ویژه فیلم «موقعیت مهدی» توضیح داد: بسیاری از افراد علاقه مند هستند تا نکات و موارد مختلف را در جلوه‌های ویژه میدانی آموزش ببینند، اما دریافت این گواهینامه‌های امنیتی بسیار دشوار است. البته در گذشته وزارت دفاع برای مدیران جلوه‌های ویژه میدانی دوره‌هایی را برگزار کرد تا گواهی نامه‌های لازم برای فعالیت در این بخش را دریافت کنند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر، مساله تمدید این گواهینامه‌ها نیازمند برگزاری دوره‌های جدید است. این در حالی است که برگزاری چنین دوره‌هایی هزینه‌های بالایی را برای شرکت‌کنندگان به همراه دارد، به همین دلیل به دنبال این هستیم تا برای مدتی گواهینامه‌های مورد نظر بدون برگزاری دوره‌های جدید تمدید شود تا شرایط اقتصادی مناسب فراهم شود.
رییس انجمن جلوه‌های ویژه میدانی با تاکید بر اینکه این گواهینامه‌ها توسط وزارت دفاع صادر می‌شود، ادامه داد: البته مسئولیت برگزاری این کلاس‌ها برعهده انجمن است اما با حضور اساتیدی از سوی وزارت دفاع و سپاه پاسداران برگزار می‌شود. به عنوان مثال در دوره قبل، کلاس‌های تئوری در خانه سینما و کلاس‌های عملی در سپاه برگزار شد و یا ۴ سال پیش این کلاس‌ها در وزارت دفاع برگزار شد که البته همه این موارد بستگی به توافق‌هایی دارد که به‌وجود می‌آید.
کرمیان در پایان گفت: متاسفانه هزینه‌ها آنقدر سنگین است که برگزاری چنین کلاس‌هایی بسیار سخت شده و این در حالی است که بارها درخواست کرده‌ایم که ما در این انجمن نیازمند مواردی هستیم که کمک به ارتقای این رشته کند. امیدوارم براتون خبر   وزارت دفاع گواهی این صنف سینمایی را تمدید کند/ لزوم افزایش دستمزد براتون مفید بوده باشه

 
2022-05-13 14:10:15