هیچ برنامه ای نباید جایگزین شبکه بهداشتی درمانی کشور شود به گزارش هاریکا خبر , در بخش خبری سلامت ,‌به گزارش خبرگزاری هاریکا، معاون بهداشت وزارت بهداشت و جمعی از مدیران ارشد معاونت بهداشت با هیأت رئیسه فرهنگستان علوم پزشکی کشور دیدار و گفتگو کردند. سید علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، در سخنانی با […]

هیچ برنامه ای نباید جایگزین شبکه بهداشتی درمانی کشور شود

به گزارش هاریکا خبر , در بخش خبری سلامت ,‌به گزارش خبرگزاری هاریکا، معاون بهداشت وزارت بهداشت و جمعی از مدیران ارشد معاونت بهداشت با هیأت رئیسه فرهنگستان علوم پزشکی کشور دیدار و گفتگو کردند.
سید علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، در سخنانی با تاکید بر اهتمام ویژه در جهت ارتقا عملکرد شبکه بهداشتی درمانی کشور این شبکه و طرح ادغام را زیربنای نظام سلامت کنونی دانست و خواستار تحکیم و تقویت این دو حوزه مهم شد.
در این نشست اعضای هیأت رئیسه فرهنگستان نیز خاطرنشان کردند که از فرصت باقی مانده دولت سیزدهم استفاده شود تا فعالیت‌های موردنظر در جهت تکمیل و ارتقای عملکرد حوزه بهداشت و شبکه بهداشتی درمانی با تلاش بیشتر منجر به دستاوردهای موثرتری گردد.
حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، در این نشست بر اولویت قراردادن برنامه‌هایی در زمینه بیماری‌های غیرواگیر، بهداشت محیط در مدارس و موضوع جمعیت در سال جدید تاکید کرد.
سیدحسن امامی رضوی دبیر فرهنگستان علوم پزشکی نیز در سخنانی بر اهمیت تربیت نیروی انسانی مناسب و کارآمد برای به‌کارگیری در طرح مراقبان سلامت تاکید کرد و گفت: اگر ما نیروی انسانی را به درستی تربیت کنیم و در جایگاه مناسب قرار دهیم، طرح سلامت خانواده به درستی اجرا خواهد شد.
در این نشست، عباس علی پور رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه شبکه‌های بهداشتی‌درمانی گفت: شبکه بهداشتی درمانی مهم‌ترین ساختار نظام سلامت در کشور است و تمام تلاش ما این است که هر اقدامی که انجام می‌شود در بستر شبکه بهداشت صورت گیرد.
وی بر تقویت شبکه بهداشتی در کشور تاکید و تصریح کرد: با توجه به تغییر الگوی خدمات دارای اولویت از سطح روستایی به سطح شهری، در بحث جمعیت و دسترسی‌های روستایی و…، ما نیازمند به روز رسانی تجهیزات، و نیز تقویت زیرساخت‌ها هستیم و در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری و برنامه ریزی‌ها در این زمینه صورت گرفته است.
علی‌پور افزود: در ارزیابی‌های وزارت بهداشت در اوایل سال ۱۴۰۳ مشخص شد میزان برخورداری از خدمات سلامت وضع بهتری پیدا کرده است و ما در شیوه‌نامه جدید، بحث آموزش را بیشتر مورد توجه قرار داده‌ایم.
وی همچنین به بسته‌های خدمتی اشاره کرد و افزود: بازنگری بسته‌های خدمتی با همکاری متخصصان حوزه سلامت صورت گرفته است و ما آمادگی داریم تا متناسب با بسته‌های خدمتی، ارائه دهندگان خدمات سلامت را آموزش دهیم.
در پایان مقرر شد در راستای پیشبرد اهداف بهداشتی و درمانی، همکاری‌های جدی تر و موثرتری میان فرهنگستان‌علوم‌پزشکی کشور و معاونت بهداشت وزارت بهداشت، صورت پذیرد. سازمان جهانی بهداشت امسال شعار «سلامت؛ حق من است» را برای روز جهانی بهداشت انتخاب کرده است.
در پایان این نشست مشترک، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی مجدداً بر تکمیل و ارتقا شبکه بهداشتی درمانی تاکید و تصریح کرد: همه برنامه‌ها باید بر همین محور باشد و عناوین دیگر جایگزین آن نشود. امیدوارم خبر  هیچ برنامه ای نباید جایگزین شبکه بهداشتی درمانی کشور شود براتون مفید بوده باشه