هشدار وزارت بهداشت به سالمندان و بیماران قلبی به گزارش هاریکا خبر , در بخش خبری سلامت ,به گزارش خبرگزاری هاریکا، عباس شاهسونی، با بیان اینکه در حال حاضر شاخص کیفیت هوا در شهر تهران برای تمام گروه‌ها ناسالم است، از مردم به ویژه بیماران ریوی، کودکان و سالمندان خواست از فعالیت‌های طولانی یا سنگین […]

هشدار وزارت بهداشت به سالمندان و بیماران قلبی

به گزارش هاریکا خبر , در بخش خبری سلامت ,به گزارش خبرگزاری هاریکا، عباس شاهسونی، با بیان اینکه در حال حاضر شاخص کیفیت هوا در شهر تهران برای تمام گروه‌ها ناسالم است، از مردم به ویژه بیماران ریوی، کودکان و سالمندان خواست از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.
وی اظهار داشت: با توجه به گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، امروز شاخص کیفیت هوا در اکثر ایستگاه‌های شهر تهران در محدوده ناسالم برای همه گروه‌ها است و آلاینده اصلی ذرات معلق PM۲.۵ و کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.
شاهسونی افزود: در ۱۲ ایستگاه شاخص آلاینده ذرات معلق PM۲.۵ در شرایط ناسالم است که باعث تشدید بیماری‌های قلبی و ریوی و افزایش علائم تنفسی در جمعیت می‌شود. توصیه می‌کنیم افراد مبتلا به بیمای‌های ریوی، کودکان و سالمندان از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند و سایر افراد نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند و در صورت تردد از ماسک مناسب استفاده کنند.
رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت تاکید کرد: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر تداوم شرایط پایداری جو و انباشت آلاینده‌ها تا اواخر روز دوشنبه و احتمال ورود به شرایط بسیار ناسالم، از گروه‌های حساس به ویژه بیماران تنفسی، قلبی و عروقی، کودکان، سالمندان و افراد مبتلا به دیابت تقاضا داریم که از ترددهای غیر ضروری در فضای آزاد پرهیز کنند. امیدوارم خبر  هشدار وزارت بهداشت به سالمندان و بیماران قلبی براتون مفید بوده باشه