موسیقی متن فیلم «پوست» شنیدنی شد/ نغمه‌هایی متفاوت از آذربایجان به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری موسیقی متن فیلم «پوست» شنیدنی شد/ نغمه‌هایی متفاوت از آذربایجان  به گزارش خبرنگار هاریکا، آلبوم موسیقی متن فیلم «پوست» به کارگردانی بهرام و بهمن ارگ و آهنگسازی بامداد افشار طی روزهای اخیر منتشر شد. «جادو و […]

موسیقی متن فیلم «پوست» شنیدنی شد/ نغمه‌هایی متفاوت از آذربایجان

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری موسیقی متن فیلم «پوست» شنیدنی شد/ نغمه‌هایی متفاوت از آذربایجان  به گزارش خبرنگار هاریکا، آلبوم موسیقی متن فیلم «پوست» به کارگردانی بهرام و بهمن ارگ و آهنگسازی بامداد افشار طی روزهای اخیر منتشر شد.
«جادو و عشق»، «تاوان»، «جن گیری»، «آینه شر»، «ملاقات معشوق شر»، «پایکوبی اجنه»، «عشق و جادو»، «آموزه شر»، «آواز موکل» از جمله قطعاتی هستند که با آهنگسازی و تنظیم بامداد افشار و هنرمندی عاشیق ولی عبدی خواننده و نوازنده قوپوز، حسین بخشی نوازنده بالابان، مصطفی محترمی نوازنده دایره، نیوشا قربانی نوازنده ویولنسل، روزبه شاه گلدی نوازنده کمانچه و کمانچه آلتو، آرش والی نژاد نوازنده سازهای کوبه ای، عرفان عاصمی نژاد خواننده آواز شمنی و بهمن ارگ نوازنده زنبورک پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.
موسیقی متن فیلم «پوست» سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن فیلم از سی و هشتمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم فجر و همچنین جایزه بهترین موسیقی متن فیلم از جشن حافظ سال ۱۴۰۰ را دریافت کرده است. این اثر موسیقایی نامزد چهاردهمین دوره جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در سال ۱۴۰۱ نیز شده بود.
موسیقی فیلم «پوست» تجربه‌ای است حاصل تلفیق افسانه‌های ایرانی با موسیقی شمنی و موسیقی ترکمن و ساز و آواز عاشیق ولی عبدی. بامداد افشار به گفته‌ خودش در تولید این اثر هم از نقاشی‌های محمد سیاه قلم الهام گرفته و هم مشاوره‌ بهمن و بهرام ارک برایش راهگشا بوده است.

«پوست» فیلمی در ژانر وحشت به نویسندگی و کارگردانی برادران ارک است که سال ۱۳۹۷ به زبانی ترکی تولید و در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر برنده جایزه هنر و تجربه هم شد. در این اثر سینمایی که در زمان اکران خود با اظهارنظرهای متفاوتی روبرو شد جواد قامتی، فاطمه مسعودی فر، محمود نظرعلیان، ناصر هاشمی، هادی افتخارزاده به عنوان بازیگر حضور داشتند.
موضوع این فیلم عشق، جادو و خرافه پرستی است و درباره خانواده ای است که شامل یک مادر و پسر هستند و زندگی آنها به دلیلی دچار مشکل می‌شود. امیدوارم براتون خبر   موسیقی متن فیلم «پوست» شنیدنی شد/ نغمه‌هایی متفاوت از آذربایجان براتون مفید بوده باشه

 
2022-05-10 10:10:16