معرفی قهرمانان دفاع مقدس تلاش در راستای تحقق «جهاد تبیین» است به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری معرفی قهرمانان دفاع مقدس تلاش در راستای تحقق «جهاد تبیین» است  به گزارش خبرگزاری هاریکا، حجت‌الاسلام احمد مروی در دیدار و تقدیر از عوامل فیلم «موقعیت مهدی» با بیان اینکه معرفی قهرمانان دوران دفاع مقدس، […]

معرفی قهرمانان دفاع مقدس تلاش در راستای تحقق «جهاد تبیین» است

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری معرفی قهرمانان دفاع مقدس تلاش در راستای تحقق «جهاد تبیین» است  به گزارش خبرگزاری هاریکا، حجت‌الاسلام احمد مروی در دیدار و تقدیر از عوامل فیلم «موقعیت مهدی» با بیان اینکه معرفی قهرمانان دوران دفاع مقدس، تلاش در راستای تحقق جهاد تبیین و حرکتی به سمت آگاهی بخشی است، اظهار کرد: سینمای دفاع مقدس نوعی جهاد تبیین برای معرفی دلاوری‎‌ها و رشادت‌های شهدا به جامعه است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: کار شما فیلم‌سازان ترویج اخلاق، ایثار، گذشت، انسانیت و شجاعت در راه ارزش‌های الهی بوده که کاری بسیار ارزشمند است.

وی فیلم و سریال را ابزاری قدرتمند در الگوسازی از شهدا دانست و اظهار کرد: الگوگیری جوانان از شهدا به این معناست که آن مروت، مردانگی، ایثار، ادب، ایمان، انتخاب صحیح، جوانمردی و فضیلت‌های شهیدان را در زندگی خود الگو قرار دهند.

حجت‌الاسلام مروی آثار هنری در عرصه دفاع مقدس را نوعی جهاد تبیین برای معرفی دلاوری‌های شهیدان و ایثار خانواده معزز آن‌ها به جامعه دانست.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: ما نمی‌توانیم رنجی که شهدا در جبهه‌ها و سختی که خانواده‌های آن‌ها در غیاب و پس از شهادت آنان در فراغشان متحمل شدند را درک کنیم؛ اما سینما با قابلیت روایتگری خود می‌تواند گوشه‌ای از زحمات و ایثارهای شهدا و خانواده‌های آنان را به تصویر بکشد.

وی افزود: نسل جوان دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند و ازخودگذشتگی‌ها و مخاطرات آن دوران اطلاع ندارند. ساخت فیلم و سریال‌هایی در حوزه دفاع مقدس و زندگی شهدا به آشنایی نسل جوان با قهرمانان ملی که کشور ما را در برابر جهانیان و تاریخ سربلند کردند، کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام مروی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را احیاگر ارزش‌های دینی و فرهنگ عاشورایی در دوران معاصر دانست و افزود: در جنگ تنها مسئله شجاعت مطرح نبود بلکه ایمان و اعتقاد بود که نام شهدا را ماندگار کرد؛ دشمن به اعتقادات و دین و شرافت ما حمله کرد و این شهدا بودند که ایستادگی کردند و از جان خود گذشتند تا دشمن به اهدافش نرسد.

تولیت آستان قدس رضوی به اهمیت ساخت آثار سینمایی با موضوع افشای جنایات بی‌رحمانه منافقین تأکید کرد و گفت: نسل جوان باید با جنایات ننگین منافقینی که ۱۷ هزار پیر، جوان و کودک را به شهادت رساندند، آشنا شوند. امیدوارم براتون خبر   معرفی قهرمانان دفاع مقدس تلاش در راستای تحقق «جهاد تبیین» است براتون مفید بوده باشه

 
2022-04-03 19:19:10