مشکل سینما بلیت ۴۵ هزار تومانی نیست!/ جلسه فوری برای نجات اکران به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری مشکل سینما بلیت ۴۵ هزار تومانی نیست!/ جلسه فوری برای نجات اکران  همایون اسعدیان سخنگوی شورای صنفی اکران در گفتگو با خبرنگار هاریکا درباره خروجی جلسه امروز یکشنبه ۵ تیرماه این شورا، توضیح داد: […]

مشکل سینما بلیت ۴۵ هزار تومانی نیست!/ جلسه فوری برای نجات اکران

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری مشکل سینما بلیت ۴۵ هزار تومانی نیست!/ جلسه فوری برای نجات اکران  همایون اسعدیان سخنگوی شورای صنفی اکران در گفتگو با خبرنگار هاریکا درباره خروجی جلسه امروز یکشنبه ۵ تیرماه این شورا، توضیح داد: فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری از چهارشنبه این هفته اکران می‌شود و درخواست سه فیلم شامل «پیتوک» به کارگردانی سیدمجید صالحی، «تی‌تی» به کارگردانی آیدا پناهنده و «بازیوو» به کارگردانی امیرحسین قهرایی برای اکران هم در جلسه امروز اعلام وصول شد که برای اکران آن‌ها در هفته‌های آینده باید تصمیم‌گیری شود.
وی ادامه داد: در مدتی که شورای صنفی نمایش تشکیل نمی‌شد، دفاتر پخش از طریق وزارت ارشاد پیگیر فعالیت‌های خود بودند که از امروز به دفاتر اعلام شد کلیه درخواست‌ها باید به شورای صنفی اکران ارسال شود.
اسعدیان افزود: از آنجایی که معتقدیم شرایط اکران بحرانی است و با شرایط عادی متفاوت است طی نامه‌ای رسمی درخواست جلسه‌ای مشترک و فوری با شورای راهبری اکران را اعلام کرده‌ایم تا هم ما بتوانیم دیدگاه‌های خود را در این زمینه مطرح کنیم و هم حرف‌های اعضای شورای راهبردی را بشنویم. این جلسه طی همین یکی دو روز آینده برگزار خواهد شد. مشکل امروز اکران با یک آیین‌نامه صرف حل شدنی نیست و نیاز به یک عزم عمومی در میان همه تأثیرگذاران در سینما اعم از وزارت ارشاد، سازمان صداوسیما و پلتفرم‌ها دارد. برای این مسئله هم طرح‌هایی داریم که آن را مطرح خواهیم کرد.
سخنگوی شورای صنفی اکران درباره تدوین نشدن نظام‌نامه اکران هم توضیح داد: اتفاقاً نظام‌نامه اکران تدوین شده و در اختیار ما هم قرار گرفته است اما بر سر یکی دو مورد آن دوستان اختلافاتی دارند. اما واقعیت این است که بحث اصلی در شرایط فعلی نظام‌نامه اکران نیست. نظام‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ها در یک شرایط نرمال می‌تواند در قالب یک دبیرخانه فعالیت‌ها را پیش ببرد اما سینمای ایران در حال حاضر در شرایط نرمالی نیست. در شرایط اقتصادی امروز کشور و گرانی‌ها که باعث دور شدن مردم از سینماها شده است، باید راه حل‌هایی را پیدا کنیم تا بتوانیم مردم را به سینماها بازگردانیم، این اتفاق با تدوین یک نظام‌نامه حل نخواهد شد. شورا باید راه‌حلی در این زمینه پیدا کند.
وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام ماه محرم و تأثیر آن بر افت بیشتر مخاطبان سینما ادامه داد: آنچه ما پیش‌بینی کرده و به‌دنبال طراحی آن هستیم این است که از امروز به فکر دو ماه آینده سینما باشیم. باید به‌گونه‌ای حرکت کنیم که تا پایان مرداد بتوانیم به یک شرایط معقول در اکران برسیم.
اسعدیان درباره ورود شورای صنفی اکران به مسئله گرانی قیمت بلیت سینماها هم گفت: من تصور نمی‌کنم که قیمت بلیت سینما در این وضعیت آنچنان تأثیرگذار بوده باشد. در این راستا موسسه تصویرشهر هم اعلام کرد که قصد دارد بلیت نیم‌بها در سینماهایش ارائه دهد که ما اعلام کردیم هیچ سینماداری نمی‌تواند به‌تنهایی در این زمینه تصمیم بگیرد و این مسئله نیاز به توافق با تهیه‌کننده و پخش‌کننده دارد. در این زمینه توافق‌هایی صورت گرفته تا در سانس‌های کم‌مخاطب قیمت بلیت پایین بیاید. این مورد ایده خوبی است تا ما هم مانند کشورهای اروپایی و آمریکایی به مدل قیمت شناور برای بلیت سینماها برسیم.
وی در پایان تأکید کرد: مشکل امروز سینما بلیت ۴۵ هزارتومانی نیست، آنقدر افزایش قیمت‌ها در کشور زیاد بوده که افزایش قیمت بلیت سینما چندان زیاد نبوده، ایده کاهش قیمت بلیت هم ساده‌ترین راهی است که شاید به ذهن برسد. مشکل سینما عمیق‌تر از قیمت بلیت است و امیدوارم بتوانیم با نگاهی کلان‌تر به این موضوع نگاه کنیم. امیدوارم براتون خبر   مشکل سینما بلیت ۴۵ هزار تومانی نیست!/ جلسه فوری برای نجات اکران براتون مفید بوده باشه

 
2022-06-26 18:10:31