مستندی از عمارِ «حاج قاسم» در گروه «هنر و تجربه» به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری مستندی از عمارِ «حاج قاسم» در گروه «هنر و تجربه»  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از روابط عمومی گروه سینمایی «هنر و تجربه»، اکران ویژه فیلم مستند «قرار روز شانزدهم» محصول مشترک مرکز مستند حقیقت […]

مستندی از عمارِ «حاج قاسم» در گروه «هنر و تجربه»

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری مستندی از عمارِ «حاج قاسم» در گروه «هنر و تجربه»  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از روابط عمومی گروه سینمایی «هنر و تجربه»، اکران ویژه فیلم مستند «قرار روز شانزدهم» محصول مشترک مرکز مستند حقیقت و مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی به کارگردانی سیدمحمد احسان اصغرزاده موسوی و تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی شب گذشته دوشنبه ۱۲ دی‌ ماه، همزمان با سالروز شهادت شهید سردار قاسم سلیمانی در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.
در این رویداد که به میزبانی گروه سینمایی «هنر و تجربه» برگزار شد جمعی از مدیران مرکز مستند حقیقت، مدیران مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، اصحاب رسانه، خانواده شهید، هم‌رزمان شهید و علاقمندان حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم، مادر شهید محمدحسین محمدخانی گفت: از تمام کسانی که جهاد، ایثار و مقاومتِ جوانانی مثل محمدحسین را به تصویر می‌کشند تا نسل جدید با آنها آشنا شوند سپاسگزارم. امثال محمدحسین از تمام داشته‌هایشان برای دفاع از اسلام، حریم آل‌الله و ولایت گذشتند.
وی درباره ویژگی‌های فرزند شهیدش ادامه داد: محمدحسین از همان دوران نوجوانی هر جایی که احساس می‌کرد می‌تواند در جبهه فرهنگی مفید باشد در صحنه حاضر می‌شد و کوتاهی نمی‌کرد؛ از کمک به زلزله‌زدگان بم گرفته تا حضور در اردوهای جهادی در مناطق محروم. در اردوهای راهیان نور شرکت می‌کرد، راوی بود، مدتی طولانی به تفحص شهدا مشغول بود. محمدحسین معتقد بود اگر بتوانم یک پلاک پیدا کنم و یک مادر را از نگرانی درآورم برای من کفایت می‌کند.
مادر شهید افزود: محمدحسین با شهدا مانوس بود و برای شهدا فعالیت می‌کرد. یادواره‌ عظیم عروج را در دانشگاه یزد برگزار کرد طوری که این یادواره در سراسر کشور مطرح شد و مقام معظم رهبری دستخطی برای تشکر از برگزارکنندگان این یادواره نوشتند. به قول سردار دل ها که گفت شرط شهید شدن، شهید بودن است؛ محمدحسین شهید زندگی کرد. محمدحسین معتقد بود هر زمانی که در جهان، مسلمانی علم مظلومیت را بلند کرد باید به کمک آن رفت.
وی با اشاره به نام جهادی شهید محمدحسین محمدخانی گفت: اسم جهادی محمدحسین، عمار بود. سردار شهید حاج قاسم بارها گفته بود «من عمار را دوست داشتم و هر شب برای عمار صدقه می گذاشتم. مالک به عمار نیاز دارد، شما سرمایه‌های من هستید.» عمار، شهید باکری دوم بود و خیلی زود شهید زین‌الدین شد. من شهید همت خودم را در جبهه مقاومت پیدا کردم.
این مادر شهید در پایان سخنانش گفت: خدا را شاکر هستم فرزندم، سرباز خوبی برای ولایت و حاج قاسم بود و در مسیر حق و ولایت جانش را تقدیم کرد.
مرتضی شعبانی تهیه‌کننده این مستند در ادامه گفت: این فیلم با درخواست شهید حاج قاسم سلیمانی ساخته شد. بزرگترین ویژگی عمار در جبهه مقاومت این بود که مسیرها را باز می‌کرد و هر جایی کار گره می خورد برای کمک، قرعه به نام شهید عمار بود.
شعبانی تصریح کرد: همیشه فکر می‌کردم دیگر امثال شهید زین‌الدین و شهید همت را نخواهیم داشت اما شهید عمار، یاد تمام شهدای بزرگ جنگ را زنده کرد.
محمد طیب سرپرست گروه سینمایی «هنر و تجربه» گفت: دیدگاهی که در گروه سینمایی «هنر و تجربه» وجود دارد، توجه به نسل جدید و استعدادهای نو و افرادی است که پیشرو بودند و درجا نزدند. این فیلم نیز علاوه بر ظرفیت‌های فرمی و تکنیکی که موجب دریافت جایزه دوم بخش شهید آوینی در جشنواره «سینماحقیقت» شد، درباره استعداد و شخصیتی پیشرو است که سردار سلیمانی به او القابی ماندگار را اختصاص داده است.
در پایان از سوی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و گروه سینمایی «هنر و تجربه» از مادر شهید محمدحسین محمدخانی قدردانی شد.
شهید محمدخانی در حالی که فقط ۳۰ سال سن داشت، ۱۶ آبان ۱۳۹۴ در حلب سوریه به شهادت رسید و سردار قاسم سلیمانی درباره شهید محمدخانی اعلام کرد: «او واقعاً عمار بود». امیدوارم براتون خبر   مستندی از عمارِ «حاج قاسم» در گروه «هنر و تجربه» براتون مفید بوده باشه

 
2023-01-04 17:11:32