محیط کاری، محیطی است که تمام کارمندان در آن مشغول به کار و فعالیت هستند. مدیریت فضای این محیط می‌تواند عملکرد و کارایی کارمندان را تا حد زیادی افزایش دهد. مفهوم مدیریت فضای محیط کار، به منظور خاصی اشاره دارد. این منظور استفاده بهینه از فضای فیزیکی و ایجاد یک محیط مناسب و دوستانه برای […]

محیط کاری، محیطی است که تمام کارمندان در آن مشغول به کار و فعالیت هستند. مدیریت فضای این محیط می‌تواند عملکرد و کارایی کارمندان را تا حد زیادی افزایش دهد. مفهوم مدیریت فضای محیط کار، به منظور خاصی اشاره دارد. این منظور استفاده بهینه از فضای فیزیکی و ایجاد یک محیط مناسب و دوستانه برای افراد است. برای برآورده کردن این مفهوم، ابتدا نیاز است تا نیاز‌ها و اهداف شرکت‌ها یا سازمان‌ها مشخص شوند. امروزه، روش‌های مختلفی برای مدیریت فضا‌ها ایجاد شده‌اند؛ اما پارتیشن‌بندی یکی از بهترین و کاربردی‌ترین روش‌ها است.

اهمیت پارتیشن بندی محیط اداری چیست؟

زمانی که صحبت از استفاده بهینه از فضای اداری و کار به میان می‌آید، پارتیشن‌ها و انواع درب شیشه ای همواره بهترین گزینه هستند. این روش، راه‌حلی کم‌هزینه، انعطاف‌پذیر و کارآمد در مقایسه با سایر روش‌ها محسوب می‌شود.

استفاده از پارتیشن‌بندی برای تمامی دفاتر کاری و اداری مناسب است؛ به‌طوری که، حتی بهترین گزینه برای دفاتر اجاره‌ای به‌شمار می‌رود؛ زیرا تغییر ساختار فضا راه‌کار مناسبی نیست و هزینه‌های زیادی را ایجاد می‌کند.

برای طراحی فضای محیط کار، انعطاف در چیدمان امری مهم و اساسی است. از‌این‌رو، دیوار‌ها و تیغه‌های داخلی به تعداد محدود‌تر در طراحی اولیه در‌نظر گرفته می‌شوند. سپس در ‌هنگام بهره‌مندی از فضا و در صورت نیاز از پارتیشن‌بندی‌ها استفاده می‌شود؛ این کار از مزایا بی‌شماری برخوردار است. یکی از مهم‌ترین آن‌ها این است که امکان تغییر چیدمان داخلی محیط کار در هر‌زمانی وجود دارد. در‌صورتی که، تعداد کارمندان بیشتر شود، می‌توانید محیط کار را تغییر داده و فضای مناسبی برای فعالیت‌های آن‌ها ایجاد کنید.

کاربرد اصلی این پارتیشن‌ها این است که فضا را تقسیم کرده و زمینه تمرکز را برای افراد ایجاد می‌کند؛ برای مثال، اگر قصد دارید که یک اتاق جهت تمرکز و ایجاد خلاقیت درست کنید، پارتشین‌های اداری بهترین گزینه هستند. از دیگر کاربرد‌های محبوب این تجهیزات، ایجاد اتاق‌های کنفرانس است. برخی از افراد معتقد هستند که امکان ایجاد فضایی عایق صدا وجود ندارد. این‌ در‌ حالی است که، پارتیشن‌ها می‌توانند این کار را انجام دهند؛ همچنین، می‌توان برای کاهش دید درون اتاق از پرده یا کرکره استفاده کرد.

آشنایی با انواع مدل های پارتیشن مناسب محیط کار( شیشه‌ای، آکوستیک، متحرک)

امروزه، طیف گسترده‌ای از پارتیشن‌ها در بازار دیده می‌شود. هر‌کدام از این تجهیزات از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلفی برخوردار هستند. این امر موجب شده تا انواع گوناگون آن‌ها از یکدیگر متمایز شوند. برای تولید هر‌ کدام از انواع این تجهیزات از مواد و روش‌های جداگانه‌ای استفاده شده است.

در حال حاضر، برای تمامی کاربرد‌ها و نیاز‌ها پارتیشن وجود دارد. فقط کافی است تا محیط کاری را بررسی کرده و ویژگی‌های مورد‌نظر خود را مشخص کنید. سپس می‌توانید پارتیشن مناسب را متناسب با این ویژگی‌ها انتخاب کنید.

 

پارتیشن شیشه‌ای

یکی از رایج‌ترین و کاربردی‌ترین انواع پارتیشن‌ها، می‌توان به نوع شیشه‌ای آن‌ها اشاره کرد. پارتیشن‌های شیشه‌ای دیوار‌هایی هستند که از جنس شیشه تولید شده و در فضای‌های داخلی نصب می‌شوند. از آن‌ها برای جداکردن، بستن و تعیین محدوده فضا‌ها استفاده می‌کنند. از این نوع تجهیزات زمانی استفاده می‌کنند که می‌خواهند فضا‌ها را بدون بسته‌شدن کامل از یکدیگر جدا کنند.

از مزایا این تجهیزات، تامین نور کافی است که روشنایی مورد‌نیاز را ایجاد می‌کند؛ علاوه‌بر آن، امکان دسترسی و کنترل محیط‌ اطراف برای مدیران وجود دارد. در‌ صورتی که بخواهید محیط خود را خصوصی کنید، می‌توانید از پرده‌های مخصوص کرکره‌ای استفاده کنید.

پارتیشن آکوستیک

در‌واقع، پارتیشن‌ها با‌هدف جدا‌سازی فضا‌ها تولید شده‌اند؛ اما این تجهیزات، قابلیت‌های دیگری را در خود جای می‌دهند. به‌طوری که، در برخی از مواقع هدف اصلی برای استفاده از آن‌ها، قابلیت‌های خاص این تجهیزات است. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های پارتیشن‌بندی‌، عایق صدا بودن آن‌ها است. پارتیشن‌های آکوستیک از این نوع پارتیشن‌ها هستند.

با‌کمک این تجهیزات امکان حذف آلودگی‌های صوتی و سر‌و‌صدا ایجاد می‌شود. پارتیشن‌های آکوستیک خود به تنهایی دارای انواع مختلفی هستند. از آن‌جایی که، این تجهیزات بسیار کاربردی هستند و انواع آن برای تقسیم محیط استفاده می‌شوند، به یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای مدیریت فضا تبدیل شده‌اند. بهره‌مندی از آن‌ها در محیط‌های کاری بسیار رایج شده است.

پارتیشن متحرک

پارتیشن‌های متحرک یکی‌دیگر از انواع پارتیشن‌بندی‌ها هستند. این نوع تجهیزات به‌صورت گسترده‌ای در محیط‌های کاری استفاده می‌شوند. اهمیت نصب پارتیشن‌های متحرک زمانی بیشتر می‌شود که فضا‌های کاری کمتر شود. ویژگی بارز این پارتیشن‌ها این است که می‌توان به راحتی آن‌ها را جا‌به‌جا کرد. به عبارت دیگر، قابلیت قرار گرفتن در هر مکانی را دارا هستند.

با این نوع تجهیزات می‌توانید فضای کار را به راحتی تقسیم کرده و اتاق‌های جدیدی ایجاد کنید. سپس با تمام شدن فعالیت و در‌صورت نیاز، پارتیشن‌ها را جا‌به‌جا کرده و محیط را به حالت اولیه برگردانید. این کار، با‌کمک چرخ‌هایی که در زیر پارتیشن‌ها قرار می‌گیرند، انجام می‌شود.

استفاده از پارتیشن های اداری چه مزایایی دارد؟

  • ایجاد روشنایی بیشتر برای محیط کاری یکی از مزایا مهم این تجهیزات است. شفافیت پارتیشن‌ها موجب شده تا نور‌های خارجی از آن‌ها عبور کرده و محیط روشن‌تر شود. با این کار دیگر نیازی به نصب نور‌های مصنوعی نیست.
  • یکی از قابلیت و امکانات منحصر‌به‌فرد این پارتیشن‌ها، امکان تقسیم فضا به‌صورت دلخواه است. شما هیچ‌گونه محدودیتی در جداکردن فضا‌ها نخواهید داشت.
  • افزایش زیبایی محیط از دیگر مزایای نصب پارتیشن‌بندی است. با نصب این تجهیزات، زیبایی و جلوه خاصی به محیط کاری داده می‌شود؛ چرا‌که نظم ایجاد شده فضا را مرتب‌تر نشان می‌دهد.
  • کاهش هزینه‌های نصب مهم‌ترین ویژگی و مزیت استفاده از این محصولات است چرا که با نصب آن‌ها نیازی به پرداخت هزینه‌های سنگین برای ایجاد دیوار‌های دائمی نخواهد بود.

نتیجه گیری

مهم‌ترین نکته‌ای که درباره نصب پارتیشن‌بندی‌ها وجود دارد، مراجعه به مراکز معتبر است. این مراکز به­دلیل تجربه و مهارتی که دارند، بهترین محصولات را با بهترین کیفیت به شما ارائه می‌دهند. تتراجام یکی از این مراکز است. این مجموعه با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه تولید، نصب و سفارش پارتیشن‌ اداری، رضایت بسیاری از مشتریان را جلب کرده است. شما می‌توانید از خدمات مختلف این مجموعه در زمینه نصب پارتیشن برخوردار شوید. همچنین، امکان دریافت مشاوره از کارشناسان تتراجام برای شما عزیزان ایجاد شده است. تتراجام تلاش می‌کند تا بهترین‌ها را به شما ارائه کند.