مخالفت‌مان با طرح صیانت سیاسی نیست به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار فناوری به گزارش هاریکا خبر، حسین اسلامی بعداز ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه صنف رایانه به قانون‌گذاری در زمینه فضای مجازی معتقد است، اظهار داشت: ما از ابتدای مطرح شدن طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی (صیانت) […]

مخالفت‌مان با طرح صیانت سیاسی نیست

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار فناوری به گزارش هاریکا خبر، حسین اسلامی بعداز ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه صنف رایانه به قانون‌گذاری در زمینه فضای مجازی معتقد است، اظهار داشت: ما از ابتدای مطرح شدن طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی (صیانت) جزو اولین مجموعه‌های صنفی بودیم که مواضع خود را به صورت شفاف در این باره بیان کرده و مخالفت خود را با این طرح اعلام کردیم.
وی با تاکید بر اینکه مخالفتمان با این طرح، از باب نظر صنفی است و نه سیاسی، افزود: ما به این موضوع قائل هستیم که باید در حوزه فضای مجازی قانون‌گذاری شود و با متخلفان نیز برخورد شود، اما نه به این شیوه‌ای که در حال حاضر در طرح صیانت به آن پرداخته شده است.
اسلامی با بیان اینکه بارها مخالفت خود و دیدگاه‌هایمان را به صورت شفاف و از منظر صنفی اعلام کرده ایم اما مطالبی در فضای مجازی درباره موافقت این سازمان با طرح صیانت منتشر شد که کاملاً نادرست است، گفت: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای آمادگی همکاری در حوزه تدوین قوانین را دارد. ما معتقدیم که در این بخش به چندین قانون نیاز داریم و تنها یک قانون کفایت وضعیت فعلی را نمی‌کند.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اشاره به جلساتی که این سازمان با معاونت تنقیح قوانین مجلس داشته، ادامه داد: درخواست ما این است که اجازه دهند در حوزه قانونگذاری سازمان نصر در کنار مجلس باشد و از ظرفیت کارشناسی اعضای این صنف برای قانون نویسی و قانونگذاری استفاده شود. در این زمینه در حال مذاکره با نمایندگان مجلس هستیم.
وی تاکید کرد: البته ما فقط منتقد نیستیم بلکه همزمان با اعلام انتقاد در مورد طرح صیانت، پیشنهادات خود را نیز برای قانونگذاری در این بخش، ارائه کرده ایم.
اسلامی با اشاره به تعاملاتی که با دولت و قوه قضائیه از سوی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برای حل مشکلات این صنف، صورت گرفته است، ادامه داد: ارتباطات وسیعی در رسته‌های مختلفی در وزارت صمت، ارتباطات، بهداشت، وزارت کار و بانک مرکزی داشته ایم. توفیقات خوبی برای رفع موانع و مشکلات در راستای تعامل با وزارت ارتباطات، حاصل شده است. جلسه‌ای هم با وزیر کار داشتیم تا مشکل بیمه صنف را رفع کنیم.
وی ادامه داد: در این راستا وزیر کار، دستور تشکیل کارگروهی برای حل مشکل را داده است. جلساتی در مورد اینماد هم با وزارت صمت برگزار کردیم. همچنین برای نسخه الکترونیکی مذاکراتی با وزارت بهداشت داشتیم. علاوه بر معاونت فضای مجازی دادستانی، با معاونت قضائی دادستانی نیز تعاملاتی را آغاز کرده ایم و به طور کل معتقدیم که حل مشکلات صنف با تعامل با متولیان کشور و اعلام نظرات کارشناسی به آنها، رفع خواهد شد. بر این اساس تلاشمان این است که نظام صنفی رایانه‌ای، در اکثر مواقع مورد لزوم، نقش پررنگی در موضوعات داشته باشد.
به گفته اسلامی، با توجه به ۳ بار تعویق در برگزاری نمایشگاه الکامپ در سال ۱۴۰۰، پیش بینی این است که این نمایشگاه تابستان سال آینده (۱۴۰۱) برگزار شود.