مخاطبان از فیلم‌های روی پرده خبر ندارند/ خطر در کمین اکران به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری مخاطبان از فیلم‌های روی پرده خبر ندارند/ خطر در کمین اکران  سعید خانی تهیه‌کننده و مدیرعامل شرکت پخش «خانه فیلم» در گفتگو با خبرنگار هاریکا درباره وضعیت اکران سینماها گفت: با توجه به اینکه از […]

مخاطبان از فیلم‌های روی پرده خبر ندارند/ خطر در کمین اکران

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری مخاطبان از فیلم‌های روی پرده خبر ندارند/ خطر در کمین اکران  سعید خانی تهیه‌کننده و مدیرعامل شرکت پخش «خانه فیلم» در گفتگو با خبرنگار هاریکا درباره وضعیت اکران سینماها گفت: با توجه به اینکه از سال ۹۸ تا امسال برای اکران تعدادی از فیلم‌ها قرارداد بسته بودیم و طی این مدت به دلیل تعطیلی سینما برای افزایش ابتلا به کرونا در جامعه، اکثر این فیلم‌ها به مرحله اکران نرسیده است. حالا که وضعیت اکران در سینماها تقریباً به حالت قبل بازگشته است، برای اکران این آثار برنامه‌ریزی می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه پخش فیلم «برادران لیلا» را نیز برعهده دارد، تاکید کرد: باید دید چه زمانی پروانه نمایش این فیلم صادر می‌شود تا بتوان برنامه‌ریزی دقیقی برای اکران آن داشته باشیم.
این تهیه‌کننده سینما در بخش دیگری از صحبت‌های خود به شورای صنفی نمایش اشاره کرد و توضیح داد: خوشبختانه اعضای جدید این شورا، همگی از جمله سینماگرانی هستند که سال‌ها دغدغه سینما را داشته و به خوبی با مشکلات سینما و اکران آشنایی دارند.
مدیر «خانه فیلم» درباره چیدمان مناسب فیلم‌ها برای اکران عمومی بیان کرد: معتقدم فیلم‌ها در شرایط کنونی برای اکران باید به گونه‌ای انتخاب شوند که کمترین سوخت مخاطب را داشته باشیم، به عنوان مثال نباید فیلم‌های «هناس» و «بدون قرار قبلی» همزمان اکران می‌شدند، چرا که مخاطبان این دو فیلم هر دو از یک طیف هستند.
وی ادامه داد: با تمام مشکلاتی که در حوزه اکران وجود دارد، اگر فیلمی بتواند به اکران برسد با معضل دیگری مواجه است و آن بحث تبلیغات است. در واقع اگر فیلم‌ها اکران هم بشوند بسیاری از مخاطبان سینما حتی از اکران شدن آن در سینماها خبر ندارند، چرا که اطلاع رسانی دقیقی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.
خانی گفت: متاسفانه هزینه تبلیغات شهری و تلویزیونی بسیار بالا است که بسیاری از فیلم‌ها به خصوص در رسانه ملی فرصت تبلیغ پیدا نمی‌کنند، به همین دلیل دولت باید شرایطی را فراهم کند تا اطلاع رسانی مناسبی برای اکران فیلم‌ها در بخش‌های مختلف تبلیغاتی فراهم شود، چرا که بخش خصوصی با توجه با هزینه‌های موجود نمی‌تواند به تنهایی از پس تبلیغات و اطلاع رسانی اکران فیلم‌های خود برآیند.
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «لیپار» ادامه داد: مساله مهم دیگری که وجود دارد، بحث صدور پروانه ساخت برای فیلم‌های سینمایی است. در واقع مدتی است که سینماگران برای دریافت پروانه ساخت با مشکل مواجه بوده و مجوز ساخت فیلم‌ها به سختی صادر می‌شود. اگر قرار باشد چنین روندی همچنان ادامه داشته باشد در سال ۱۴۰۲ با مشکل کمبود فیلم مواجه خواهیم شد و البته جشنواره فیلم فجر و کاهش متقاضی به دلیل تولید نشدن آثار را نیز باید مدنظر قرار دهیم.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلاتی که شرکت‌های پخش طی ۲ سال گذشته و در زمان همه گیری ویروس کرونا با آن مواجه بودند، بیان کرد: متاسفانه طی این مدت هیچ حمایتی از شرکت‌های پخش فیلم نشده و بسیاری از آنها با مشکلات بسیاری مواجه هستند. در حال حاضر ۲۵ شرکت پخش فیلم در کشور وجود دارد که تنها نزدیک به ۷ یا ۸ شرکت فعال وجود دارد.
مدیر شرکت پخش «خانه فیلم» ادامه داد: البته باید این مساله را نیز مدنظر قرار دهیم که روند و سیستم پخش فیلم نسبت به گذشته با تغییرات بسیاری همراه بوده و شرکت‌های پخش باید با این تغییرات همسو شوند. به‌عنوان مثال یک شرکت پخش دیگر نمی‌تواند مانند گذشته با ۲ یا ۴ کارمند به کار خود ادامه دهد، در واقع شرکت‌های پخش باید به معنای واقعی تبدیل به شرکت فیلم شده و کار گروهی خود را گسترش دهند.
خانی در پایان گفت: اگر شرکت‌های پخش‌کننده خودشان تولیدکننده و سینمادار هم باشند بی‌شک می‌تواننند در روند موفقیت اکران بسیار تاثیرگذار باشند. امیدوارم براتون خبر   مخاطبان از فیلم‌های روی پرده خبر ندارند/ خطر در کمین اکران براتون مفید بوده باشه

 
2022-07-08 14:11:37