ما یونانی‌ها فیلم‌های ایرانی را بسیار می‌بینیم/ یک اتصال احساسی به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری ما یونانی‌ها فیلم‌های ایرانی را بسیار می‌بینیم/ یک اتصال احساسی  الکساندروس گاستاپولوس کارگردان یونانی حاضر در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «۱۰۰» در گفتگو با خبرنگار هاریکا گفت: واقعاً اولین بار که متوجه شدم چنین فستیوالی در […]

ما یونانی‌ها فیلم‌های ایرانی را بسیار می‌بینیم/ یک اتصال احساسی

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری ما یونانی‌ها فیلم‌های ایرانی را بسیار می‌بینیم/ یک اتصال احساسی  الکساندروس گاستاپولوس کارگردان یونانی حاضر در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «۱۰۰» در گفتگو با خبرنگار هاریکا گفت: واقعاً اولین بار که متوجه شدم چنین فستیوالی در ایران برگزار می‌شود، بسیار تحت‌تأثیر قرار گرفتم. برای فیلمسازان جوانی که برای اولین‌بار می‌خواهند کارگردانی را تجربه کنند، این جنس فیلمسازی بسیار ارزشمند است. البته که ساختن فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای هم کار چندان ساده‌ای نیست.
وی افزود: ساخت فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای برای هر فیلمسازی چالش‌برانگیز است چراکه شما زمان محدودی در اختیار دارید تا قصه بگویید، کاراکتر خود را معرفی کنید و خیلی مهم است که این کار را چگونه انجام می‌دهید. در سال‌های اخیر به دلیل پلتفرم‌های آنلاین و فضای مجازی، ساختن فیلم کوتاه خیلی باب شده است و همه داریم به دیدن فیلم‌های کوتاه در هر شرایطی عادت می‌کنیم.
این کارگردان یونانی درباره شناخت خود از سینمای ایران هم گفت: در کشور من به‌طور خاص فیلم‌های ایرانی بسیاری پخش می‌شود. چه در سینما و چه در کانال‌های وی‌اودی، فیلم‌های ایرانی عرضه می‌شود و مردم یونان به‌خوبی فیلم‌های ایرانی را می‌شناسند. ما از نظر احساسی به مردم ایران وصل هستیم، هرچند فرهنگ متفاوتی نسبت به مردم ایران داریم اما از نظر احساسی به یکدیگر متصل هستیم.
وی افزود: نظر شخصی من درباره اینکه فیلم‌های ایرانی این اندازه در کشورم مورد توجه قرار دارد، این است که فیلم‌های ایرانی موضوعاتی انسانی با محوریت انسان دارند. این درست است که فیلم‌های ایرانی داستان‌های خوبی هم دارند اما معرفی شخصیت‌ها بسیار خوب در فیلم‌های شما اتفاق می‌افتد. من ارتباط بسیار خوبی با این شخصیت‌ها برقرار می‌کنم چرا که احساسم این است که حس انسانی آن‌ها به ریشه‌های تمدن یونانی ما هم متصل هستند.
وی در ادامه درباره فیلم‌های شاخص سینمای ایران که به تازگی دیده و در حافظه‌اش مانده است هم گفت: فیلم «زندگی و زندگی» به کارگردانی علی قوی‌تن را بسیار دوست داشتم. یک فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای هم در همین جشنواره دیدم که از آثار فیلمسازان ایرانی بود و شخصاً بسیار آن را دوست داشتم. شعری که یک دختربچه در این فیلم می‌خواند، مخاطب را بسیار با خود درگیر می‌کند. با دیدن این فیلم، آنچه در گذشته برای آدم اتفاق افتاده است، گویی دوباره جلوی چشم می‌آید و مجدد آن را می‌بینیم.
این عضو هیأت داوران جشنواره سیزدهم فیلم «۱۰۰» درباره کیفیت فیلم‌های حاضر در این رویداد هم گفت: با اینکه فیلم‌های حاضر در این جشنواره آثار ۱۰۰ ثانیه‌ای هستند و طبیعتاً سرمایه بزرگی پشت آن‌ها نبوده و فیلم‌های اول سازندگان‌شان محسوب می‌شود، این فیلم‌ها با هوش بسیار بالایی ساخته شده‌اند و در روایت داستان هم بسیار هوشمندانه عمل کرده‌اند. در مجموع فیلم‌های حاضر در این جشنواره را دوست داشتم و معتقدم بیشتر فیلم‌ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بودند.
وی در پایان گفت: به‌طور خاص در بخش فیلم‌های انیمیشنی جشنواره فیلم «۱۰۰» آثار بسیار قوی‌ای حضور داشتند. از کارهای فیلمسازان ایرانی چند فیلم خیلی نظرم را جلب کردند و یک فیلم هم از کشور آمریکا شاهد بودیم که آن را هم بسیار دوست داشتم. یک انیمیشن جذاب هم در بین آثار بود که به گونه‌ای بود که انگار اثری را از یک استودیوی بزرگ شاهد هستیم. امیدوارم براتون خبر   ما یونانی‌ها فیلم‌های ایرانی را بسیار می‌بینیم/ یک اتصال احساسی براتون مفید بوده باشه

 
2023-03-02 16:55:58