ماجرای محرومیت کریس رونالدو از توپ طلا/ وقتی ورزش سیاسی می‌شود به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری ماجرای محرومیت کریس رونالدو از توپ طلا/ وقتی ورزش سیاسی می‌شود  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از روابط عمومی پروژه، مستند «مشعل‌های نژادپرستی» به کارگردانی محمد صالح شاه آبادی با موضوع تاریخچه برخورد ورزش […]

ماجرای محرومیت کریس رونالدو از توپ طلا/ وقتی ورزش سیاسی می‌شود

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری ماجرای محرومیت کریس رونالدو از توپ طلا/ وقتی ورزش سیاسی می‌شود  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از روابط عمومی پروژه، مستند «مشعل‌های نژادپرستی» به کارگردانی محمد صالح شاه آبادی با موضوع تاریخچه برخورد ورزش با سیاست منتشر شد.
«مشعل‌های نژادپرستی» جدیدترین اثر خانه تولیدات جوان صداوسیما است که نویسندگی آن بر عهده علی اکبر شهبازی و کارگردانی آن توسط محمد صالح شاه آبادی انجام شده است.
مساله محرومیت چند ساله محمدعلی کلی در اوج دوران ورزشی به خاطر امتناع از حضور در جنگ ویتنام، محرومیت سه ساله کریس رونالدو از سه توپ طلا به‌خاطر حمایت از مردم فلسطین و محرومیت فتحی نورین جودوکار مشهور مراکشی به دلیل مسابقه ندادن با جودوکار رژیم صهیونیستی و همچنین محرومیت گسترده ورزشکاران روس به‌خاطر جنگ اوکراین از محورهای بررسی شده در این مستند کوتاه است.
در این مستند سعی شده است رویکردهای دوگانه نهادهای بین‌المللی ورزشی در مساله رابطه ورزش و سیاست به چالش کشیده شود و با ذکر مصادیقی از ورزشکاران مشهور جهان این تفسیر و استاندارد دوگانه در نسبت سیاست و ورزش اندکی آشکار شود. امیدوارم براتون خبر   ماجرای محرومیت کریس رونالدو از توپ طلا/ وقتی ورزش سیاسی می‌شود براتون مفید بوده باشه

 
2022-05-07 18:11:27