مأموریت‌های عسگرپور در خانه هنرمندان/ این خانه می‌تواند الگو باشد به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری مأموریت‌های عسگرپور در خانه هنرمندان/ این خانه می‌تواند الگو باشد  ایرج راد رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران درباره انتخاب محمدمهدی عسگرپور به عنوان مدیرعامل جدید خانه هنرمندان ایران و ویژگی‌هایی که این چهره شناخته شده […]

مأموریت‌های عسگرپور در خانه هنرمندان/ این خانه می‌تواند الگو باشد

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری مأموریت‌های عسگرپور در خانه هنرمندان/ این خانه می‌تواند الگو باشد  ایرج راد رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران درباره انتخاب محمدمهدی عسگرپور به عنوان مدیرعامل جدید خانه هنرمندان ایران و ویژگی‌هایی که این چهره شناخته شده عرصه هنر و مدیریت فرهنگی و هنری دارد، به خبرنگار هاریکا گفت: طی بررسی‌هایی از جانب کلیه اعضای شورای عالی خانه هنرمندان و بر اساس ضوابط مدنظر شورای عالی و اساسنامه خانه، انتخاب مدیرعامل خانه هنرمندان ایران صورت گرفت و اینگونه نبود که یک شخص به تنهایی مدنظر باشد.
وی توضیح داد: شورای عالی خانه هنرمندان ایران بر اساس وضعیت فعلی خانه، اهدافی داشته که به بخشی از آن‌ها دست پیدا کرده و به بخش مهمی از آن اهداف نتوانسته دسترسی پیدا کند. بر همین اساس جمع‌بندی و بررسی صورت گرفت و معیارهایی را برای خود به دست آوردیم تا فردی که به عنوان مدیرعامل خانه هنرمندان انتخاب می‌شود دارای این مشخصات باشد.
رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران تصریح کرد: افرادی که به عنوان کاندیدای مدیرعاملی خانه هنرمندان ایران معرفی شده بودند هر کدام دارای جایگاه ویژه، ارزش‌ها، توانمندی‌ها و خدماتی هستند که قرار نیست با انتخاب ما ارزش‌ها، توانمندی و مدیریت آن‌ها زیر سؤال برود. در میان کاندیداها افرادی حضور داشتند که در مدیریت‌های خیلی بالاتر قرار داشته و توانمندی بالایی نیز دارند. انتخاب نهایی مدیرعامل بر اساس تطبیق گزینه‌ها با اهداف خانه هنرمندان انجام شد. در نتیجه انتخاب ما بر اساس اینکه که کدام فرد مطابق اساسنامه و برای اهداف و خانه هنرمندان بیشتر می‌تواند مفید و مؤثر باشد، صورت گرفت.
راد درباره چشم‌انداز پیش روی خانه هنرمندان ایران با توجه به انتخاب مدیرعامل جدید هم اظهار کرد: سعی ما بر این است که رو به جلو حرکت کنیم و این حرکت به سمت تکامل باشد. امیدوار هستم شورای عالی خانه هنرمندان و مدیرعامل دست به دست هم داده و با برنامه‌ریزی‌های دقیق و استراتژی مشخص به اهداف خانه هنرمندان ایران برسند. اهداف خانه پیچیده نیست. از ابتدا قرار بود خانه هنرمندان مرکزی باشد از تجمع هنرمندان رشته‌های مختلف که در ارتباط با هم، و در جریان کار و هنر یکدیگر قرار بگیرند و بتوانند با این نزدیکی و شناخت بیشتر از هنرهای مختلف برای ایجاد تحرک و گسترش در جامعه هنری بهره ببرند.
وی که از چهره‌های با سابقه شورای عالی خانه هنرمندان ایران است در ادامه سخنان خود یادآور شد: نگاه این است خانه هنرمندان می‌تواند یک آکادمی و فرهنگستان باشد تا بتواند کارهای متفاوت را از طریق تعامل، گفتگو و ارتباط هنرمندان با یکدیگر در جهت خلاقیت، پیشبرد مسائل هنری و پیشبرد فرهنگ در راستای اهداف متعالی، انجام دهد و در این زمینه الگوساز باشد. خانه می‌تواند در رابطه با مردم، در رابطه با علاقه مندان به هنر و در رابطه با علاقه‌مندانی که در رشته‌های مختلف هنری فعال هستند، یک ارتباط فرهنگی و هنری به وجود بیاورد. خانه هنرمندان به دنبال این است که در این زمینه‌ها توانمند باشد.
رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران ادامه داد: این نگاه وجود دارد که خانه هنرمندان می‌تواند برای خیلی از مسائل فرهنگی و هنری که باید اتفاق بیافتند پیشنهاد دهنده باشد. حتی می‌تواند به مسئولانی که قرار است در عرصه فرهنگ و هنر خدمت کنند پیشنهاد دهنده باشد.
راد در پایان تأکید کرد: همه این مسائل دست به دست هم داد تا نگاه تازه‌تری به جریانات داشته باشیم و بر اساس معیارهایی که در نظر گرفتیم انتخابی از میان عزیزان و بزرگوارانی که به عنوان کاندیدا معرفی شدند و هر کدام ارزش‌ها و جایگاه خود را دارند، داشته باشیم و به گزینه نهایی برسیم. امیدوارم براتون خبر   مأموریت‌های عسگرپور در خانه هنرمندان/ این خانه می‌تواند الگو باشد براتون مفید بوده باشه

 
2022-06-27 14:09:53