قشر مرفه جامعه مخاطب سینما نیستند!/ دولت از سهم خود چشم‌پوشی کند به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری قشر مرفه جامعه مخاطب سینما نیستند!/ دولت از سهم خود چشم‌پوشی کند  محمدقاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران در گفتگو با خبرنگار هاریکا درباره وضعیت استقبال از سینماها و فیلم‌های در حال اکران گفت: با […]

قشر مرفه جامعه مخاطب سینما نیستند!/ دولت از سهم خود چشم‌پوشی کند

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری قشر مرفه جامعه مخاطب سینما نیستند!/ دولت از سهم خود چشم‌پوشی کند  محمدقاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران در گفتگو با خبرنگار هاریکا درباره وضعیت استقبال از سینماها و فیلم‌های در حال اکران گفت: با توجه به فروش نیم بهای بلیت سینماها در ماه رمضان، شرایط استقبال بهتر شده است و از روز سیزده به در که مسافران هم به شهرهای خود بازگشتند، شکر خدا فروش سینماها هم بهتر شده است. البته نه اینکه بگوییم شرایط ایده‌آل است اما نسبت به روزهای ابتدایی عید، شرایط خیلی تغییر کرده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در ماه رمضان هستیم و تبلیغ و اطلاع‌رسانی مناسبی هم درباره فیلم‌های در حال اکران نمی‌شود، در مجموع شرایط قابل قبول است. انتظار بیشتری بابت همراهی و کمک صداوسیما داشتیم اما در هر حال فروش سینماها به‌نسبت آنچه انتظار می‌رفت، بهتر بوده است و امیدواریم همزمان با عید فطر که فیلم‌های جدید هم اکران می‌شود، شرایط رو به بهبودی هم برود.
اشرفی مطرح کرد: امسال شرایط سینماها شرایط مناسبی نیست، علاوه‌بر همزمانی اردیبهشت‌ماه با ماه رمضان، در خردادماه هم چند روز تعطیلی خواهیم داشت و در ادامه هم که جام‌جهانی است. امیدواریم در این شرایط در صورت اکران فیلم‌های خوب، بتوانیم حداقل فروش متوسطی را در سینماها تجربه کنیم.
رئیس انجمن سینماداران درباره عدم اجرای طرح افطار تا سحر و امکان تأثیر آن بر استقبال از فیلم‌های در حال اکران هم گفت: این طرح در صورتی می‌توانست موفق باشد که با تبلیغات مناسب همراه شود. هر چند اکران نیم‌بها در سانس‌های پیش از افطار شرایط را در ماه رمضان امسال بهتر کرده است اما صورت ایده‌آل این بود که صداوسیما هم پای کار می‌آمد و اطلاع‌رسانی مناسبی درباره فعالیت سینماها انجام می‌داد. امسال در عید نوروز ما بیشترین مسافرت را داشتیم، همین مسئله در استقبال از سینماها تأثیر داشت و به‌نسبت ایام نوروز، در ماه رمضان شاهد استقبال قابل قبولی از سینماها هستیم.
وی در پاسخ به انتقادات مطرح شده درباره گران شدن ۵۰ درصدی بلیت سینماها و تأثیر آن بر افت میزان مخاطبان سینما هم تأکید کرد: واقعیت این است که بلیت سینماها در حال حاضر گران نیست. از این مبلغ بلیت ۴۰ هزار تومان سهم ما و ۵ هزار تومان دیگر آن سهم دولت است. اگر واقعاً دولت قصد حمایت از عامه مردم و کمک به اقشار کم‌درآمد را دارد باید در این بخش کمک کند. قشر مرفه جامعه مخاطب سینما نیستند و بیشتر افراد طبقه متوسط و کم‌درآمد هستند که به سینما می‌آیند، دولت می‌تواند از مالیات خود چشم‌پوشی کند.
اشرفی عنوان کرد: بخشی از این هزینه بلیت اساساً به سینماها ارتباطی ندارد. مالیاتی که دولت دریافت می‌کند، به گردن سینماها گذاشته می‌شود. دولت به راحتی می‌تواند این ۵ هزار تومان را نگیرد. واقعاً این مالیات نباید نام سینماها تمام شود. بارها هم از مسئولان سینمایی و وزارت اقتصاد و دارایی خواسته‌ایم در این زمینه کمک کنند تا این مبلغ ارزش افزوده روی هزینه بلیت‌ها اضافه نشود.
این سینمادار با اشاره به افزایش حقوق پرسنل سینماها گفت: واقعیت این است که خودم پیش از این از مبلغی که به‌عنوان حقوق به پرسنل خود می‌دادم خجالت می‌کشیدم اما حالا که قرار بر افزایش دستمزد پرسنل شده، این یک بار سنگین بر دوش سینماداران است.
اشرفی در پایان درباره انتظار از ترکیب فیلم‌های اکران عید فطر هم اظهار کرد: اگر فیلم خوبی اکران شود، قطعاً شاهد استقبال خوب مخاطبان هم خواهیم بود. در فصول مختلف، شرایط اکران متفاوت است اما همواره، حرف اول را «فیلم» می‌زند. تجربه‌های گذشته به ما نشان داده است که اگر فیلم مناسب باشد و بتواند مخاطب را به سینما جذب کند، در هر فصلی موفق بوده است. ما که در سینما اقلام دیگری غیر از «فیلم» برای فروش نداریم، به همین دلیل هم شرایط استقبال از سینماها را، فیلم‌های در حال اکران تعیین می‌کنند. در همین شرایط فیلم «سگ‌بند» بدون آنکه تبلیغات تلویزیونی هم داشته باشد، از طریق تبلیغ دهان به دهان، فروش خوبی را تجربه می‌کند. امیدوارم براتون خبر   قشر مرفه جامعه مخاطب سینما نیستند!/ دولت از سهم خود چشم‌پوشی کند براتون مفید بوده باشه

 
2022-04-18 13:34:31