فیلمنامه انیمیشن «طلسم شهر سنگی» منتشر شد به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری فیلمنامه انیمیشن «طلسم شهر سنگی» منتشر شد  به گزارش خ برگزاری هاریکا، طلسم شهر سنگی عنوان فیلمنامه‌ای از بهزاد بهزادپور کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوین‌گر و بازیگر سینماست که برای ساخت یک انیمیشن سینمایی با درون مایه تاریخی نوشته شده و […]

فیلمنامه انیمیشن «طلسم شهر سنگی» منتشر شد

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری فیلمنامه انیمیشن «طلسم شهر سنگی» منتشر شد  به گزارش خ برگزاری هاریکا، طلسم شهر سنگی عنوان فیلمنامه‌ای از بهزاد بهزادپور کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوین‌گر و بازیگر سینماست که برای ساخت یک انیمیشن سینمایی با درون مایه تاریخی نوشته شده و در ۲۳۶ صفحه رقعی از سوی انتشارات کتاب نیستان وارد بازار نشر شده است.
بهزادپور در کارنامه کاری خود طی ۵ دهه گذشته تجربه نویسندگی و ساخت در گونه‌های مختلف سینمایی را داشته است و این کتاب به نوعی در زمره نخستین تجربه‌های مکتوب وی در حوزه سینمای انیمیشن و مخاطبان کودک و نوجوان است.
بهزادپور در تمامی سال‌های فعالیت سینمایی خود به عنوان هنرمندی ساختارشکن شناخته شده است. از آخرین شناسایی که ساخته شدن آن در زمان خود جسارتی قابل تحسین بود تا خداحافظ رفیق که پس از ساخت و اکران توجه‌های بسیاری را به خود جلب کرد.
در «طلسم شهر سنگی» داستانی تاریخی در زمانه پادشاهی نمرود در شهر بابل روایت می‌شود. داستانی که در آن خیر و شر در قالب نیروها و اشخاص فیزیکی و خیالی با هم در آمیخته می‌شوند و داستانی شگفت و پرکشش را رقم می‌زنند. بتکده شهر نمرود به درخواست نمرود به دنبال قربانی کردن مردم شهر به پای بتان برای خشنودی آنهاست و این مساله خشونتی عریان را بر شهر حاکم ساخته است. از سویی کارگزاران به دنبال انتخاب قربانی از مردمان شهر هستند و در مقابل کودکان و حیوانات و موجوداتی خیالی به دنبال تدبیری برای مقابله با ظلم نمرود.
بهزادپور در این فیلمنامه بخش وسیعی از تلاش خود را برای خیال‌انگیزی متن به کار می‌گیرد. به همین اعتبار است که حیوانات هم در متن وی به سخن می‌آیند و هوشمندانه با انتخاب و اختیار برگزیدن میان خیر و شر، سعی می‌کنند تا جایی که ممکن است از ظلم روا شده بر مردم بکاهند، پدیده‌های فرازمینی را تحلیل و فضایی خیالی و پرهیجان برای مخاطب خود خلق کنند.
«طلسم شهر سنگی» اثری ساده و در عین حال سرشار از جزئیات و توصیفات صحنه‌ای است. فیلمنامه‌ای دقیق و معناگرا که جزئیات اجرای انیمیشن در آن جای خود را به ریزه‌کاری‌های فلسفی و معنوی برای ترسیم مبارزه ازلی و تاریخی خیر و شر در مقابل هم داده است.
بهزاد بهزادپور پیش از این تجربه انتشار فیلمنامه‌های فوق سری، شومن، امپراطور عشق را با همکاری انتشارات کتاب نیستان داشته است. امیدوارم براتون خبر   فیلمنامه انیمیشن «طلسم شهر سنگی» منتشر شد براتون مفید بوده باشه

 
2022-07-23 22:09:44