فواید طولانی مدت شیرمادر برای قلب مادر و نوزاد به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  فواید طولانی مدت شیرمادر برای قلب مادر و نوزاد  به گزارش خبرنگار هاریکا به نقل از هلث دی نیوز، سیستم ایمنی نوزادان را می‌توان با شیر مادر تقویت کرد، شیری که به عنوان یک ماده مغذی ایده […]

فواید طولانی مدت شیرمادر برای قلب مادر و نوزاد

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  فواید طولانی مدت شیرمادر برای قلب مادر و نوزاد  به گزارش خبرنگار هاریکا به نقل از هلث دی نیوز، سیستم ایمنی نوزادان را می‌توان با شیر مادر تقویت کرد، شیری که به عنوان یک ماده مغذی ایده آل در ماه‌های اول زندگی شناخته شده است.
اما دانشمندان اخیراً دریافته‌اند زنانی که حداقل یک بار در طول زندگی خود شیر می‌دهند، ۱۷ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی نسبت به زنانی هستند که هرگز شیر نداده‌اند.
در طول یک دوره پیگیری متوسط ۱۰ ساله، زنانی که به نوزادشان شیر داده بودند، ۱۲ درصد کمتر در معرض سکته مغزی، ۱۴ درصد کمتر در معرض بیماری قلبی و ۱۱ درصد کمتر در معرض خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی بودند.
این تجزیه و تحلیل شامل اطلاعات سلامت حدود ۱.۲ میلیون زن از هشت مطالعه انجام شده در استرالیا، چین، نروژ، ژاپن، ایالات متحده و یک مطالعه چند ملیتی بین سال‌های ۱۹۸۶ و ۲۰۰۹ بود.
فواید قلبی قبلاً در کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کردند دیده شده است. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد نشان داد نوزادانی که حتی برای مدت کوتاهی شیر مادر می‌نوشند در مقایسه با کودکانی که هرگز شیر مادر نمی‌خوردند در ۳ سالگی فشار خون پایین‌تری داشتند. مهم نیست که کودکان نوپا چه مدت از شیر مادر تغذیه کردند یا اینکه سایر غذاهای کمکی را نیز دریافت کردند، فشار خون در کودکان نوپا که از شیر مادر تغذیه می‌کردند کمتر بود.
شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می‌دهد تغذیه با شیر مادر می‌تواند نقش مهمی در کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی داشته باشد.
دکتر «ماریا آویلا» در این باره می‌گوید: «ما می‌دانیم که عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی، از جمله فشار خون بالا، می‌توانند از دوران کودکی شروع شوند، بنابراین دادن شیر مادر به نوزاد حتی برای چند روز در دوران نوزادی، شروع خوبی برای یک زندگی سالم برای قلب است.»
تعدادی از مطالعات انجام شده نشان می‌دهد شیردهی می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری قلبی و سکته را در زنان کاهش دهد.
انجمن قلب آمریکا به مادران توصیه می‌کند که به مدت ۱۲ ماه به نوزادان خود شیر بدهند و از حدود ۴ تا ۶ ماهگی به سایر منابع تغذیه منتقل شوند تا اطمینان حاصل شود که رژیم غذایی حاوی ریزمغذی‌های کافی است.
آویلا می‌گوید: «اگر امکان دادن شیرمادر به نوزاد به هردلیلی وجود ندارد، نوزادان می‌توانند از دریافت این مواد مغذی حیاتی با دوشیدن شیر مادر یا حتی استفاده از شیر مادر اهدایی و دادن آن در بطری به آنها بهره ببرند. همچنین در صورتی که هیچ کدام از این گزینه‌ها امکان پذیر نیست، از شیرخشک مخصوص نوزادان غنی شده با آهن استفاده کنید.» امیدوارم براتون خبر   فواید طولانی مدت شیرمادر برای قلب مادر و نوزاد براتون مفید بوده باشه

 
2022-09-06 09:19:19