غایبان «فجر» تنور اکران ۱۴۰۲ را گرم می‌کنند؟/ فیلم متقاضی کم است! به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری غایبان «فجر» تنور اکران ۱۴۰۲ را گرم می‌کنند؟/ فیلم متقاضی کم است!  سعید خانی تهیه کننده و پخش کننده سینما در گفتگو باهاریکا خبر با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت‌های پخش سینمایی […]

غایبان «فجر» تنور اکران ۱۴۰۲ را گرم می‌کنند؟/ فیلم متقاضی کم است!

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری غایبان «فجر» تنور اکران ۱۴۰۲ را گرم می‌کنند؟/ فیلم متقاضی کم است!  سعید خانی تهیه کننده و پخش کننده سینما در گفتگو باهاریکا خبر با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت‌های پخش سینمایی دچار معضل نبود فیلم مناسب برای عرضه مواجه هستند، گفت: هر چند قرار است در این هفته فیلم سینمایی «خط استوا» را در سینماها اکران کنیم اما فیلم‌های دیگری نیز هست که همچنان فرصت اکران برای آنها فراهم نشده است.
وی با اشاره به اینکه شرکت‌های پخش نیاز به محتوا برای ادامه فعالیت دارند، تاکید کرد: شرکت‌های پخش بدون محتوا که در سینما همان فیلم است، هیچ کارایی ندارد. در واقع باید محتوا به دست پخش برسد تا شرکت‌های پخش بتوانند عرضه مناسبی برای دیدن شدن و موفقیت فیلم در گیشه داشته باشند.
خانی بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از تهیه‌کنندگان بخش خصوصی نگران شرایط فعلی اکران در سینماها هستند و تمایلی به اکران فیلم‌های خود ندارد، فیلم‌هایی نیز که در این دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشتند نیز فیلم‌های مخاطب‌پسندی نبوده و بسیاری از پخش کنندگان برای اکران این فیلم‌ها ترغیب نمی‌شوند.
وی ادامه داد: پخش‌کنندگان سینمایی در حال حاضر نگران محتوا هستند و باید محتوای خوب تولید شود تا در مرحله پخش قرار گیرند. در حال حاضر می‌توان به فیلم‌هایی که خارج از جشنواره فیلم فجر بودند برای اکران فکر کرد تا شاید بتوانند در حوزه جذب مخاطب موفق باشند، در واقع همه امید ما به فیلم‌های خارج از جشنواره است تا تنور سینما را گرم کنند.
خانی درباره اینکه پیش از برگزاری جشنواره فیلم فجر اعلام شده بود که اولویت اکران با فیلم‌های حاضر در این دوره است و در چنین شرایطی اکران فیلم‌های مدنظر پخش‌کنندگان به تعویق می‌افتد، گفت: فکر می‌کنم در حال حاضر شرایط اکران، شرایط سختی است و صاحبان فیلم‌ها هم تمایلی به اکران ندارند. اما فکر می‌کنم آن زمان یک حرفی زده شده اما مساله اصلی در اکران عرضه و تقاضا است و در چنین شرایطی اگر مخاطب علاقه‌مند به اکران فیلم‌های خارج از جشنواره است باید آن فیلم‌ها اکران شود.
وی تاکید کرد: متأسفانه دولت حتی در حوزه اکران فیلم‌ها نیز دخالت می‌کند، این در حالی است که وقتی مجوز اکران صادر می‌شود زمان و چگونگی اکران فیلم به کارگردان و صاحب اثر مربوط می‌شود.
مدیر شرکت پخش خانه فیلم ادامه داد: لازم است این را بدانیم که تعداد کمی فیلم برای اکران وجود دارد چرا که صاحبان آثار تمایلی به نمایش فیلم خود ندارند. این در حالی است که از همین تعداد باز هم تعداد کمی پیش‌بینی می‌شود که اکران خوبی داشته باشند.
وی بیان کرد: در حال حاضر اکران فیلم‌های سینمایی به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد. به عنوان مثال فیلم سینمایی «دوزیست» در سال ۹۸ با هدف اکران در سال ۹۹ تولید شد، اما با شیوع کرونا و تعطیلی سینماها، این فیلم بیش از ۲ سال اکران نشد و البته چاره‌ای نیز جر آن نداشتیم. هرچند این فیلم اکران شد و سه برابر هزینه تولید، فروش داشتیم اما آیا با این فروش می‌توانیم یک فیلم دیگر بسازیم.
خانی گفت: نکته اینجاست که آقایان فراموش کرده‌اند که شرایط تولید به گونه‌ای سخت شده است که اکران نشدن یک فیلم می‌تواند یک تهیه‌کننده بخش خصوصی را نابود کرده و به خاک سیاه بنشاند. بخش دولتی که دغدغه اکران و بازگشت سرمایه ندارد به همین دلیل اصلاً به این مساله فکر نمی‌کند. امیدوارم براتون خبر   غایبان «فجر» تنور اکران ۱۴۰۲ را گرم می‌کنند؟/ فیلم متقاضی کم است! براتون مفید بوده باشه

 
2023-02-24 08:57:02