علاقه‌مندان فیلم‌کوتاه پای نقدهای جواد طوسی می‌نشینند به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری علاقه‌مندان فیلم‌کوتاه پای نقدهای جواد طوسی می‌نشینند  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نهمین جلسه از هشتمین فصل پاتوق فیلم کوتاه روز دوشنبه ۱ خردادماه ۱۴۰۲ با نمایش ۳ فیلم کوتاه ایرانی و […]

علاقه‌مندان فیلم‌کوتاه پای نقدهای جواد طوسی می‌نشینند

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری علاقه‌مندان فیلم‌کوتاه پای نقدهای جواد طوسی می‌نشینند  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نهمین جلسه از هشتمین فصل پاتوق فیلم کوتاه روز دوشنبه ۱ خردادماه ۱۴۰۲ با نمایش ۳ فیلم کوتاه ایرانی و یک فیلم کوتاه غیر ایرانی در پردیس سینمایی بهمن برگزار خواهد شد.
در نهمین جلسه از فصل هشتم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، فیلم‌های‌کوتاه داستانی «محاکمه پاپیون» به کارگردانی سیدهادی مهدوی، «دالتون‌ها» به کارگردانی نسترن برزگر زنوز، «نهایت راحتی» به کارگردانی کیرسیککا ساری و «هم درد» به‌کارگردانی محمدحجت احمدی زر به نمایش در می‌آیند.
در این رویداد جواد طوسی، مجری، منتقد و کارشناس سینما به عنوان کارشناس جلسه هشتم، پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده به گفتگو می‌نشیند و آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.
محمد قاسمی مجری تلویزیون، کارگردان و تهیه کننده، به عنوان مجری و کارشناس فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه تهران حضور خواهد داشت.
محیا ساعدی و مصطفی ساجدی تاکنون اجرای جلسه‌های پاتوق فیلم کوتاه تهران را برعهده داشتند.
«محاکمه پاپیون» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی سیدهادی مهدوی تهیه و تولید شده و در خلاصه داستان این فیلم کوتاه ۱۹ دقیقه‌ای آمده است: «شخصی ملقب به ممد پایون دلباخته فیلم پایون است و به کمک مستخدم مدرسه از طریق نمایش آن برای بچه‌ها پولی به جیب می‌زنند. فیلم آنقدر نمایش داده شده که قسمت‌هایی از آن خراب شده و قطع می‌شود که توسط ممد پاپیون اجرا می‌شود، اما این وسط یک کلاهبرداری ماجرا را بهم می‌ریزد.»
«دالتون‌ها» به کارگردانی نسترن برزگر زنوز و نویسندگی نسترن برزگر زنوز، فرید حاجی و مرتضی دربهشتی و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران و نسترن برزگر زنوز تهیه و تولید شده است.
در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «چهار دوست کتیبه‌ای باستانی را پیدا می‌کنند و برای فروش آن راهی سفری می‌شوند که عاقبت خوشی ندارد.»
«نهایت راحتی» پنجمین فیلم کوتاه بخش بین‌الملل پاتوق فصل هشتم است.
این فیلم کوتاه فنلاندی به نویسندگی و کارگردانی کیرسیککا ساری و به تهیه کنندگی سانا کوتانن تهیه و تولید شده است.
«تانینای پنجاه و دو ساله آخر هفته را به همراه خانواده‌اش تدارک دیده و اتائو پسر بیست‌وسه ساله‌اش قرار است که با نامزدش به دیدن آن‌ها بیایند، اما هر چقدر که تانینا تلاش می‌کند همه را سرگرم کند، آنها بیشتر احساس ناراحتی می‌کنند.»
«هم‌درد» به کارگردانی و نویسندگی محمدحجت احمدی زر و به تهیه کنندگی رشید حاجتمند تهیه و تولید شده است.
نهمین جلسه فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز- پخش رویش، دوشنبه ۱ خردادماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵ در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌شود و شامل نمایش آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود.
حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است امیدوارم براتون خبر   علاقه‌مندان فیلم‌کوتاه پای نقدهای جواد طوسی می‌نشینند براتون مفید بوده باشه

 
2023-05-23 11:08:25