عدم مصرف لبنیات با کدام بیماری‌های خطرناک همراه است به گزارش هاریکا خبر , در بخش خبری سلامت ,به گزارش خبرگزاری هاریکا، فرشته فزونی، مصرف نمک زیاد را یکی از عوامل خطر پرفشاری خون برشمرد و گفت: متأسفانه میزان دریافت روزانه نمک در کشور ما ۲ برابر مقادیر توصیه شده سازمان جهانی بهداشت است. وی […]

عدم مصرف لبنیات با کدام بیماری‌های خطرناک همراه است

به گزارش هاریکا خبر , در بخش خبری سلامت ,به گزارش خبرگزاری هاریکا، فرشته فزونی، مصرف نمک زیاد را یکی از عوامل خطر پرفشاری خون برشمرد و گفت: متأسفانه میزان دریافت روزانه نمک در کشور ما ۲ برابر مقادیر توصیه شده سازمان جهانی بهداشت است.
وی افزود: پرفشاری خون و پیامدهای آن از علل مهم مرگ و میر در جهان است و کاهش حتی اندکی از فشارخون بالا می‌تواند خطر سکته و حمله قلبی را کاهش دهد.
فزونی گفت: به هموطنان توصیه می‌شود استفاده از نمک را کاهش دهند و همان میزان کم مصرفی نیز حتماً از نوع نمک یددار و تصفیه شده باشد.
وی با اشاره سرانه پایین مصرف شیر و لبنیات، افزود: سرانه پایین مصرف شیر و لبنیات می‌تواند زمینه‌ساز شیوع بیماری‌هایی مانند فشارخون بالا، سرطان، پوکی استخوان و حتی شکستگی‌های متعدد استخوانی باشد. امیدوارم خبر  عدم مصرف لبنیات با کدام بیماری‌های خطرناک همراه است براتون مفید بوده باشه