شناسایی آمینواسیدهای منشأ حیات در خارج از زمین به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  شناسایی آمینواسیدهای منشأ حیات در خارج از زمین  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از سی جی تی ان آمینو اسیدها، مواد اصلی سازنده پروتئین‌ها بوده و حیات از آنها سرچشمه می‌گیرد. یک مقام وزارت آموزش ژاپن تصریح کرده […]

شناسایی آمینواسیدهای منشأ حیات در خارج از زمین

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  شناسایی آمینواسیدهای منشأ حیات در خارج از زمین  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از سی جی تی ان آمینو اسیدها، مواد اصلی سازنده پروتئین‌ها بوده و حیات از آنها سرچشمه می‌گیرد.
یک مقام وزارت آموزش ژاپن تصریح کرده که بیش از ۲۰ نوع اسید آمینه در نمونه‌های کاوشگر هایابوسا ۲ که در اواخر سال ۲۰۲۰ از سیارک ریوگو به زمین بازگردانده شد، شناسایی شده است. این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اسیدهای آمینه، یکی از اولین مولکول‌های آلی است در زمین یافت شده است. این اسیدها منبع بسیار مهمی برای موجودات زنده هستند و می‌توانند سرنخ‌هایی برای درک منشأ حیات در اختیار محققان بگذارند.
هایابوسا ۲ در سال ۲۰۱۴ زمین را ترک کرد و پس از بیش از سه سال سفر ۳.۲ میلیارد کیلومتری در مداری بیضوی به دور خورشید، در ژوئن ۲۰۱۸ به موقعیت ثابت خود بر فراز سیارک ریوگو رسید. این کاوشگر سرانجام بعد از دو بار تلاش بر روی سیارک ریوگو فرود آمد و اولین نمونه زیرسطحی خود را از یک سیارک جمع‌آوری کرد.
در دسامبر ۲۰۲۰، کپسولی که در یک مأموریت شش ساله توسط هایابوسا ۲ حمل شده بود، بیش از ۵.۴ گرم مواد سطحی را از سیارک ریوگو در ۳۰۰ میلیون کیلومتری زمین جمع‌آوری و منتقل کرد.
هرچند هنوز مشخص نیست که اسیدهای آمینه در دوران باستان چگونه به زمین رسیده‌اند، اما برخی دانشمندان معتقدند آنها توسط شهاب‌سنگ‌ها به زمین منتقل شده‌اند. امیدوارم براتون خبر   شناسایی آمینواسیدهای منشأ حیات در خارج از زمین براتون مفید بوده باشه

 
2022-06-13 09:11:31