سوءتغذیه ۱.۱ میلیون کودک در غزه/ تهدید سلامت مادران باردار به گزارش هاریکا خبر , در بخش خبری سلامت ,به گزارش خبرگزاری هاریکا، علیرضا مرندی، در این نامه خطاب به وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی، عنوان داشته است: بحران انسانی جاری در غزه که با خشونت لجام گسیخته و محرومیت شدید همراه است، […]

سوءتغذیه ۱.۱ میلیون کودک در غزه/ تهدید سلامت مادران باردار

به گزارش هاریکا خبر , در بخش خبری سلامت ,به گزارش خبرگزاری هاریکا، علیرضا مرندی، در این نامه خطاب به وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی، عنوان داشته است: بحران انسانی جاری در غزه که با خشونت لجام گسیخته و محرومیت شدید همراه است، توجه فوری را می‌طلبد.
حملات بی امان رژیم صهیونیستی رنج‌های غیرقابل تصوری را برای کودکان، زنان و مردان به همراه داشته که در نتیجه آن شرایطی مانند افسردگی، اضطراب شدید و حتی اختلالات روانی شدید به وجود آمده است.
هدف قرار دادن عمدی مناطق مسکونی، بیمارستان‌ها، مدارس و زیرساخت‌ها، همراه با محاصره منابع ضروری، وضعیت بسیار وخیمی را ایجاد کرده است که برای میلیاردها نفر در سراسر جهان، به‌ویژه مسلمانان، عمیقاً نگران‌کننده است. یافته‌های یونیسف به وضوح نیاز فوری به اصلاح وضعیت فعلی را نشان می‌دهد.
از زمان آغاز درگیری در غزه بیش از سه ماه و نیم پیش، تقریباً ۲۰۰۰۰ کودک در یک محیط ترور نسل کشی به دنیا آمده اند. هر ۱۰ دقیقه یک کودک در این محیط متولد می‌شود که اغلب با پیامدهای غم انگیزی مانند مرگ و میر مادران و نوزادان همراه است. زنان باردار در غزه با چالش‌های غیر قابل حلی در دسترسی به مراقبت‌های پزشکی، آب آشامیدنی سالم، تغذیه و حفاظت لازم از سلامت آنان در دوران بارداری و زایمان روبرو هستند.
نرخ بالای مرگ و میر نوزادان در غزه با ازدحام بیش از حد، منابع محدود و ترخیص زودهنگام از بیمارستان‌ها به دنبال سزارین تشدید می‌شود. زنان باردار و شیرده و نوزادان در کمپ‌های موقت شرایط هولناکی را تحمل می‌کنند که منجر به بیماری‌های اسهالی و گوارشی، سوءتغذیه به دلیل نوشیدن آب آلوده، عفونت‌های مختلف و در نهایت مرگ می‌شود. علاوه بر این، بیش از ۱۳۵۰۰۰ کودک زیر دو سال در غزه در حال حاضر از سو تغذیه شدید رنج می‌برند و به دلیل استفاده اجباری از منابع آب ناسالم در معرض خطر هستند.
حملات مداوم به غزه، سوءتغذیه و بیماری‌های حاد را در میان بیش از ۱.۱ میلیون کودک تشدید کرده است و چرخه مرگباری از رنج را تداوم می بخشد. لازم به ذکر است که یونیسف سال ۲۰۲۳ را به عنوان خونین‌ترین سال برای کودکان فلسطینی به دلیل سطوح بی سابقه خشونت علیه آنها اعلام کرده است. غزه به خطرناک‌ترین مکان برای کودکان در سراسر جهان تبدیل شده است و منجر به تعداد ناگوار تلفات کودکان شده است که متأسفانه ارزش آنها تنها در حد آمار صرف کاهش می‌یابد. ما جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه را به عنوان جنگی علیه زنان، کودکان و غیر نظامیان محکوم می‌کنیم و خواستار اقدام فوری هستیم.
وزرای محترم بهداشت
کودکان غزه سزاوار شفقت و حمایت مشابه آنچه در کشورهای خودمان وجود دارد، هستند. این وظیفه ماست که متحد شویم و علیه عاملان این بحران انسانی اقدام قاطعانه انجام دهیم. عاملان این جنایات باید در دادگاه‌های بین المللی پاسخگو باشند. با تلاش جمعی، کشورهای اسلامی در کنار سایر ملت‌ها و حامیان عدالت در سراسر جهان می‌توانند از طرق مختلف از جمله تحریم کالاهای آنها، قطع روابط سیاسی و سایر اقدامات از جمله فشارهای سیاسی مشترک از طریق شورای امنیت سازمان ملل متحد در جهت پایان دادن به رنج ناشی از اقدامات اسرائیل در فلسطین اشغالی تلاش کنند. بدون شک آینده دنیا و آخرت در مورد عملکرد ما در مورد وضعیت وخیم کودکان غزه قضاوت خواهد کرد. امیدوارم خبر  سوءتغذیه ۱.۱ میلیون کودک در غزه/ تهدید سلامت مادران باردار براتون مفید بوده باشه