سفر رییس سازمان سینمایی به عراق برای گسترش همکاری‌ها به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری سفر رییس سازمان سینمایی به عراق برای گسترش همکاری‌ها  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری، در پی درخواست حسن ناظم وزیر فرهنگ و گردشگری عراق از محمدمهدی اسماعیلی وزیر […]

سفر رییس سازمان سینمایی به عراق برای گسترش همکاری‌ها

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری سفر رییس سازمان سینمایی به عراق برای گسترش همکاری‌ها  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری، در پی درخواست حسن ناظم وزیر فرهنگ و گردشگری عراق از محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره گسترش همکاری‌های دو جانبه در حوزه فرهنگ و سینما، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در سفری سه روزه به بغداد می‌رود.
این سفر در راستای تداوم، گسترش و تقویت همکاری‌های دو جانبه فرهنگی و سینمایی دو کشور و پیرو دعوت رسمی وزارت فرهنگ و جهانگردی و امور سینمایی عراق صورت می‌گیرد. برنامه‌ریزی این سفر در نشست مشترک روسای سینماهای دو کشور ایران و عراق در ۲۳ خردادماه در تهران انجام گرفته است.
حضور در هفته سینمای ایران در بغداد، امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه تبادل، نمایش و عرضه تجاری آثار سینمایی «بلند، مستند، کوتاه و به‌ویژه، کودک و نوجوان»، زمینه سازی برای حضور سینماگران، برگزاری هفته‌های فیلم، ارائه دانش فنی و تخصصی از طریق ظرفیت انجمن سینمای جوانان ایران برای اعزام استاد و مربی تخصصی در زمینه آموزش به عراق، تقویت شرایط انجام پروژه‌های تولید مشترک بر اساس مفاهیم و موضوعات منطقه‌ای و راهبردی، هم‌فکری در زمینه برگزاری هفته‌های فیلم مشترک، پیشنهاد برای توسعه زیرساخت سینمایی عراق با بهره‌گیری از تجارب موسسه سینماشهر و بخش خصوصی سینمای ایران و … از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این سفر است.
در هفته سینمای ایران در بغداد ۸ فیلم کوتاه و ۴ فیلم سینمایی از ایران به نمایش در می‌آیند. امیدوارم براتون خبر   سفر رییس سازمان سینمایی به عراق برای گسترش همکاری‌ها براتون مفید بوده باشه

 
2022-07-20 22:09:43