رکوردشکنی جدید در زمینه آلودگی محیط زیست به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  رکوردشکنی جدید در زمینه آلودگی محیط زیست  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از نیواطلس، رکوردشکنی در زمینه آلودگی محیط زیست و تشدید انتشار گازهای گلخانه‌ای کماکان ادامه دارد و جهان به نقطه عطف جدیدی رسیده که ۵۰ درصد بالاتر […]

رکوردشکنی جدید در زمینه آلودگی محیط زیست

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  رکوردشکنی جدید در زمینه آلودگی محیط زیست  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از نیواطلس، رکوردشکنی در زمینه آلودگی محیط زیست و تشدید انتشار گازهای گلخانه‌ای کماکان ادامه دارد و جهان به نقطه عطف جدیدی رسیده که ۵۰ درصد بالاتر از سطوح پیش از صنعتی شدن زمین است. این میزان تمرکز دی اکسید کربن در جو کره زمین در بیش از ۴ میلیون سال گذشته سابقه نداشته است.
اندازه گیری های انجام شده توسط رصدخانه مائونا لوئا در هاوایی نشان داده که دی اکسید کربن موجود در جو زمین در ماه می با ۴۲۰.۹۹ بخش در میلیون (ppm) به اوج خود رسیده است. یک تیم مستقل از دانشمندان مؤسسه اسکریپس هم موفق به ثبت میانگین ماهانه ۴۲۰.۷۸ بخش در میلیون شده‌اند.
بخش در یکای سنجش در علوم مهندسی، فیزیک و شیمی یک یکا برای سنجش غلظت مواد با غلظت بسیار کم است. بخش در میلیون (ppm)، بخش در میلیارد(ppb) و بخش در تریلیون (ppt) نمونه‌هایی از این نوع یکا غلظت است که به صورت نسبت مولی یا جرمی ماده مورد نظر در محلول سنجیده می‌شود.
این بالاترین غلظت دی اکسید کربن است که تا به حال در تاریخ بشر ثبت شده است و اگر این ادعا آشنا به نظر می‌رسد، به این دلیل است که بشریت به طور مداوم این رکورد را در چند سال گذشته شکسته است. در ماه مه ۲۰۲۱ رکورد ۴۱۹.۱۳ پی پی ام ثبت شد که از ۴۱۶.۲۱ پی پی ام در می ۲۰۲۰ و ۴۱۵.۲۶ پی پی ام در می ۲۰۱۹ بیشتر بوده است. امیدوارم براتون خبر   رکوردشکنی جدید در زمینه آلودگی محیط زیست براتون مفید بوده باشه

 
2022-06-13 09:11:38