رویداد «مروری بر سینمای مستند ایران» برگزار می‌شود به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری رویداد «مروری بر سینمای مستند ایران» برگزار می‌شود  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، ابراهیم قاسمی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان درباره برگزاری […]

رویداد «مروری بر سینمای مستند ایران» برگزار می‌شود

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری رویداد «مروری بر سینمای مستند ایران» برگزار می‌شود  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، ابراهیم قاسمی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان درباره برگزاری رویداد «مرور بر سینمای مستند ایران» در شهر زنجان گفت: رویداد «مرور بر سینمای مستند ایران» از فردا، ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به مدت سه روز تا روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در استان زنجان با همراهی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی برگزار خواهد شد.
او ادامه داد: در این رویداد برگزاری ورک‌شاپ و کارگاه آموزشی، نمایش فیلم‌های مستند و نقد بررسی آثار و گزینش طرح‌های مستند ارائه شده توسط مستندسازان زنجانی در دستور کار قرار دارد. بر این اساس روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کارگاه‌های آموزشی با حضور لقمان خالدی و سیاوش جمالی در شهرستان سلطانیه (۳۵ کیلومتری شهر زنجان) به همت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی برگزار می‌شود.
قاسمی گفت: اکران فیلم‌های مستند بعد از ظهر روزهای سه‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت و چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت در «سینما روشا» از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در شهر زنجان خواهد بود. هر روز ۶ مستند به نمایش در می‌آید که از میان آن‌ها می‌توان به اکران آثاری چون «دبستان پارسی»، «گلوله باران»، «در جست‌وجوی فریده» و….. اشاره کرد. هدف از برگزاری این رویداد آشنایی علاقه‌مندان و مستندسازان استان با آثار مستند و نقد و مرور آن‌ها و برقراری ارتباط گسترده‌تر با مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی بوده است.
این معاون هنری مطرح کرد: طرح‌های ارائه شده مستندسازان استانی روز پنجشنبه در آمفی‌تئاتر اداره کل توسط کارشناسان بررسی خواهد شد و اختتامیه پنج‌شنبه ساعت ۱۹:۳۰ در شهرستان سلطانیه برگزار می‌شود. امیدوارم براتون خبر   رویداد «مروری بر سینمای مستند ایران» برگزار می‌شود براتون مفید بوده باشه

 
2023-05-08 23:37:21