رونمایی از مستند «سَرپَتی‌ها» همزمان با سالروز فرمان مشروطه به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری رونمایی از مستند «سَرپَتی‌ها» همزمان با سالروز فرمان مشروطه  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از مدرسه فیلمسازی هیلاج، مستند پژوهشی، تاریخی «سَرپَتی‌ها» تازه‌ترین ساخته کیوان هاریکاگان پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت […]

رونمایی از مستند «سَرپَتی‌ها» همزمان با سالروز فرمان مشروطه

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری رونمایی از مستند «سَرپَتی‌ها» همزمان با سالروز فرمان مشروطه  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از مدرسه فیلمسازی هیلاج، مستند پژوهشی، تاریخی «سَرپَتی‌ها» تازه‌ترین ساخته کیوان هاریکاگان پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت در مدرسه فیلمسازی هیلاج رونمایی می‌شود.
این مستند با نگاهی تحلیلی به رویدادهای مشروطه در پی یافتن نقش کرمانشاه در تاریخ مشروطه ایران است. نام فیلم از رمز آخرین عملیات مشروطه‌خواهان در کرمانشاه برداشته شده که منجر به شهادت یارمحمدخان کرمانشاهی شد و در زبان کردی به معنای «سر برهنه» است.
پژوهش این فیلم در سال ۱۴۰۰ آغاز و تصویربرداری آن از اوایل سال ۱۴۰۱ در کرمانشاه و تهران انجام شد. در این فیلم با زمینه شکل‌گیری انقلاب مشروطه در کرمانشاه، نقش ایلات و علت فراموش شدن نقش کرمانشاه در تاریخ تحولات انقلاب مشروطه آشنا می‌شویم.
حاتم قادری، سعید لیلاز، فیاض زاهد، ابراهیم توفیق، محمد علی سلطانی، اردشیر کشاورز، روح‌الله بهرامی، علیرضا گودرزی، محمدحسین شیریان، اردشیر پشنگ و هرمز بیگلری از جمله افرادی هستند که در این فیلم حضور دارند.
کیوان هاریکاگان این فیلم را تهیه، نوشته و کارگردانی کرده است. بهروز داوری تدوینگر، مهدی قنبری جاوید تصویربردار و سید مهدی موسوی فرد صدابردار این مستند هستند. الهام لرستانی برنامه‌ریز این مستند بوده است. این مستند با حمایت گروهی از کرمانشاهیان مقیم تهران تولید شده است.
مدرسه فیلمسازی هیلاج با هدف تشویق هنرجویان این مدرسه میزبان نخستین نمایش این مستند در ساعت ۱۷ روز ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ است. کیوان هاریکاگان فارغ التحصیل مدرسه سینمایی هیلاج است.
مدرسه فیلمسازی هیلاج در خیابان ایرانشهر کوچه سمندریان (مهاجر سابق) پلاک ۲۲ واقع شده است. امیدوارم براتون خبر   رونمایی از مستند «سَرپَتی‌ها» همزمان با سالروز فرمان مشروطه براتون مفید بوده باشه

 
2022-08-07 14:13:35