روایتی از شرط‌بندی روی زندگی آدم‌ها/ فیلمی که از «فجر» بیرون ماند به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری روایتی از شرط‌بندی روی زندگی آدم‌ها/ فیلمی که از «فجر» بیرون ماند  علیرضا قاسم‌خان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ستون ۱۴» به کارگردانی امیرحسین همتی که به تازگی و با رده بندی ۱۵+ موفق به اخذ […]

روایتی از شرط‌بندی روی زندگی آدم‌ها/ فیلمی که از «فجر» بیرون ماند

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری روایتی از شرط‌بندی روی زندگی آدم‌ها/ فیلمی که از «فجر» بیرون ماند  علیرضا قاسم‌خان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ستون ۱۴» به کارگردانی امیرحسین همتی که به تازگی و با رده بندی ۱۵+ موفق به اخذ پروانه نمایش از سازمان سینمایی شده است، در گفتگو با خبرنگار هاریکا درباره برنامه‌ریزی برای اکران این فیلم توضیح داد: اکران هر فیلمی نیاز به مقدماتی دارد، هم در زمینه مواد تبلیغی و هم در زمینه هماهنگی با شورای اکران تا مشخص شود چه زمانی فیلم امکان اکران عمومی را با توجه به جمیع جهات دارد. شخصاً فیلم را برای اکران پاییز مناسب می‌بینم. قطعاً با توجه به شرایط این روزهای سینما و فیلم‌هایی که پیش از ما پروانه نمایش گرفته بودند اما همچنان در صف اکران هستند، به این زودی نوبت اکران به ما نخواهد رسید اما از همین امروز تلاش خود را آغاز خواهیم کرد.
این تهیه‌کننده سینما درباره اعلام رده‌بندی سنی ۱۵+ برای فیلم «ستون ۱۴» هم توضیح داد: رده‌بندی سنی آثار در همه جای دنیا اعمال می‌شود که مربوط به ملاحظات تماشای آثار می‌شود. این یک قانون است که صرفاً مربوط به ایران هم نیست و همه باید رعایت کنند اما اینکه فیلم ما اولین فیلمی است که در دوران جدید سازمان سینمایی رده‌بندی سنی برای آن اعلام می‌شود، بحثی دیگر است. ما مسئله‌ای برای رده‌بندی فیلم خود نداشتیم. داستان فیلم ما داستان یک خواهر و برادر است که بسیار متمول هستند و روی زندگی آدم‌ها شرط‌بندی می‌کنند. همین شرط‌بندی به یک فاجعه ختم می‌شود.
قاسم‌خان درباره شباهت خط داستانی این فیلم با سریال کره‌ای «بازی مرکب» هم گفت: قصه‌های بسیاری در دنیا وجود دارد که شاید شباهت‌هایی هم با یکدیگر داشته باشند. در این مورد هم شاید بخش‌هایی از داستان فیلم شبیه آن سریال باشد اما اینکه فیلم را براساس آن سریال ساخته باشیم، خیر اینگونه نیست. به شخصه سریال «بازی مرکب» را ندیده‌ام اما بر اساس برخی شنیده‌ها شاید شباهت‌هایی وجود داشته باشد.

وی افزود: بازی بازیگرانی چون میترا حجاز و روزبه حصاری در فیلم بسیار درخشان است و کارگردان هم یک کارگردان فیلم‌اولی است که معتقدم فیلم را بسیار خوش آب‌ورنگ درآورده است و اگر برخورد درستی در بازه اکران با آن صورت بگیرد، یک فیلم دیدنی خواهد بود. اصلاحات فیلم ما هم چندان زیاد نبود و تقریباً همان چیزی که می‌خواستیم مجوز نمایش گرفته است. ما از ابتدا خودمان این حساسیت را داشتیم که قصه ما و جنس روابط آدم‌ها به گونه‌ای نباشد که جلوی اکران فیلم را بگیرد به همین دلیل هم در فرآیند دریافت پروانه نمایش حذفیاتی نداشتیم که به کلیت فیلم لطمه‌ای وارد شود.
قاسم‌خان درباره پیش‌بینی خود از شرایط اکران این فیلم تأکید کرد: نمی‌دانیم تا یک هفته یا ۱۰ روز دیگر چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. سینمای ایران مشکلات بسیاری دارد و امید داریم در این شرایط سرمایه‌ای که صرف این پروژه شده است، به ثمر بنشیند. «ستون ۱۴» یک فیلم شریف است که تلاش دارد روایتی مستقل و در عین حال جذاب را ارائه کند.
وی در پایان درباره غیبت فیلم «ستون ۱۴» در جشنواره فیلم فجر هم گفت: ما فرم تقاضای حضور برای جشنواره را تکمیل کرده بودیم اما با یک رأی کمتر در هیأت انتخاب آثار، از جشنواره چهلم فیلم فجر بیرون ماندیم. به عبارتی در فهرست ۲۲ فیلم بخش سودای سیمرغ ما فیلم بیست و سوم شدیم! بالاخره این رأی هیأت انتخاب بود و ما هم اعتراضی به آن نداشتیم، هرچند بعد که فیلم‌های جشنواره را دیدم، اصلاً قبول نداشتم که برخی از آن فیلم‌ها شایسته‌تر از فیلم ما برای حضور در جشنواره بوده‌اند. امیدوارم براتون خبر   روایتی از شرط‌بندی روی زندگی آدم‌ها/ فیلمی که از «فجر» بیرون ماند براتون مفید بوده باشه

 
2022-06-21 18:12:14