دستگیری باند شکارچیان  در سنقر به گزارش خبر گزاری هاریکا از اخبار کرمانشاه , رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنقر از شناسایی و دستگیری یک باند شکارچی متخلف در این شهرستان خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، یک باند شکارچی متخلف که اقدام به شکار حیوانات و […]

دستگیری باند شکارچیان  در سنقر

به گزارش خبر گزاری هاریکا از اخبار کرمانشاه , رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنقر از شناسایی و دستگیری یک باند شکارچی متخلف در این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، یک باند شکارچی متخلف که اقدام به شکار حیوانات و پرندگان کرده بودند با تلاش شبانه روزی مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سنقر و کلیایی شناسایی و دستگیر شدند.

مهرداد شهبازی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سنقر با اعلام این خبر گفت: این شکارچیان متخلف با اسلحه ساچمه زنی و تازی اقدام به شکار حیوانات و پرندگان می کردند که با هوشیاری و تلاش شبانه روزی محیط بانان این اداره شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی افزود: پس از ارجاع پرونده تخلف این افراد به دستگاه قضایی، با دستور مقام محترم قضایی تحقیقات بیشتر در این زمینه انجام شد که پس از تحقیقات تکمیلی ۱۳ نفر شکارچی متخلف که به روش جرگه اقدام به شکار می نمودند شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: از این باند شکارچی متخلف تعداد ۲۰ سر خرگوش، ۱۰ قطعه کبوتر چاهی، ۲ بهله عقاب طلایی، یک قلاده رودک و ۴ قلاده تازی کشف و ضبط شد.

شهبازی در ادامه از متلاشی شدن این باند شکارچی متخلف و معرفی آنان به دستگاه قضایی جهت برخورد قانونی با آنان خبر داد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنقر و کلیایی خاطر نشان کرد: یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با تمام وجود و بصورت شبانه روزی در حال پایش مناطق تحت مدیریت و زیستگاه های طبیعی هستند و به طور یقین اجازه سؤاستفاده را از افراد سودجو نسبت به حیات وحش و طبیعت خواهد گرفت و با آنان مطابق با ضوابط و مقررات قانونی برخورد قاطع بعمل خواهد آورد.

وی در پایان از عموم مردم طبیعت دوست شهرستان سنقر درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی مراتب را با شماره تلفن گویای ۱۵۴۰ در میان بگذارند.