خط قرمزها مشکل‌ساز نمی‌شوند/ سر سفره «صد» بنشینید به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری خط قرمزها مشکل‌ساز نمی‌شوند/ سر سفره «صد» بنشینید  حسین کرمی عضو شورای سیاست گذاری سیزدهمین دوره جشنواره فیلم «صد» که در گفتگو باهاریکا خبر با بیان این نکته که فیلم کوتاه صد ثانیه‌ای می‌تواند آیینه‌ای در مقابل شرایط […]

خط قرمزها مشکل‌ساز نمی‌شوند/ سر سفره «صد» بنشینید

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری خط قرمزها مشکل‌ساز نمی‌شوند/ سر سفره «صد» بنشینید  حسین کرمی عضو شورای سیاست گذاری سیزدهمین دوره جشنواره فیلم «صد» که در گفتگو باهاریکا خبر با بیان این نکته که فیلم کوتاه صد ثانیه‌ای می‌تواند آیینه‌ای در مقابل شرایط جامعه امروز باشد و حال و روان جامعه را به مدیران فرهنگی و همه مسوولان کشور نشان دهد، گفت: از آنجایی که این نوع فیلم احتیاج به سازوکار و عقبه خیلی سنگین ندارد، به سرعت به دست می‌آید و اگر خیلی گسترده دیده شود و مردم در آن مشارکت داشته باشند می‌تواند زوایا و ابعاد مختلف جامعه و مسائلش را نشان بدهد، به نظرم می‌تواند به عنوان یک آیینه مقابل فضای امروز جامعه قرار گیرد و چه از موضع نقد یا موضع توصیف و معرفی، هم شرایط اجتماعی را نشان بدهد و هم به ارتقای آن کمک کند.
مدیر اسبق شبکه نسیم و شبکه چهار در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به خط قرمزهایی که وجود دارد آیا ساخت فیلم درباره موضوعات حساس امروز در جشنواره «صد» پذیرفته می‌شود؟، گفت: براساس سیاست‌هایی که در مجموعه حوزه هنری مصوب شده است و ما هم در همان چارچوب به آن فکر می‌کنیم، رویکرد اصلی جشنواره امسال توجه به کشور عزیزمان ایران است. به نوعی ما می‌خواهیم به وجوهی نگاه کنیم که در آن امید، نشاط، پیشرفت و عبور از مشکلات وجود داشته باشد. با این نگاه به نظر نمی‌آید خیلی خط قرمزها مشکل‌ساز شوند. در حقیقت براساس سیاست‌گذاری‌های جشنواره «صد» می‌خواهیم به همه وجوه سرزمین ما نگاه شود چه وجوه ملی یا فرهنگی و اجتماعی و حتی اگر فیلمساز خیلی سراغ نقد اجتماعی یا فرهنگی کشور برود باز یک نکته روشن یا کورسوی امیدی در آن باشد و خروجی‌ها تیره و تار نباشد.
حسین کرمی که سابقه حضور در هیات انتخاب و هیات داوران جشنواره فیلم فجر را هم برعهده داشته است با بیان این نکته که جشنواره «صد» به نوعی یک رستاخیز فکری، هیجان اجتماعی و سفره گسترده‌ای است که همه آدم‌های علاقه‌مند و کسانی که در خودشان احساس خلاقیت، توانایی و نگاه متفاوت دارند، می‌توانند در آن شریک شوند و سر سفره‌اش بنشینند، گفت: در عرصه‌های مختلف نیاز است که چهره‌ها و زوایای جدید کشف شوند. جشنواره «صد» از آن عرصه‌هایی است که این موارد را کشف و دور هم جمع می‌کند و امکان مشاهده آنها را فراهم می‌کند. چون فیلم‌های صد ثانیه‌ای این فرصت را به خیلی از استعدادها می‌دهد که بدون اینکه نگران موضوع یا نگران حرفه‌ای نبودن خودشان باشند، یا احساس کنند هزینه غیرقابل بازگشتی انجام می‌دهند و یا لطمه حرفه‌ای و اشتهاری می‌خورند، می‌توانند در آن مشارکت کنند.
وی تاکید کرد: البته این نکته خیلی مهم است که تنها شناخت استعدادها کافی نیست و این استعدادها مثل بذرها و نهال‌های بسیار لطیف و شکننده‌ای هستند که اگر دیده شوند و به آنها فکر و برایشان برنامه‌ریزی شود حتماً می‌توانند در ادامه این فضای محتاج هنری کشور را تغذیه کنند.
عضو شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم «صد» در پایان با بیان اینکه ما در میان فیلمسازان و نسل جوان علاقه‌مند به فیلمسازی دوستانی که با مطالعه و عمیق باشند زیاد نداریم، گفت: نه فقط افرادی که تصمیم دارند در جشنواره «صد» شرکت کنند، بلکه همه افرادی که به طور عام‌تری به این عرصه علاقه‌مندند به نظرم باید خیلی کتاب بخوانند. اگر این بچه‌ها خیلی کتاب خواندن و بیشتر دانستن و گسترش دادن فکر و ذهن خود را در برنامه خود داشته باشند، این به طور مستقیم و غیرمستقیم به این عرصه هنری هم تسری پیدا می‌کند و ما ان‌شالله سینمای هوشمند و بصیر و عمیقی خواهیم داشت. امیدوارم براتون خبر   خط قرمزها مشکل‌ساز نمی‌شوند/ سر سفره «صد» بنشینید براتون مفید بوده باشه

 
2022-10-19 17:10:09