«خاطرات موتورسیکلت» به نمایش درمی‌آید/ فیلمی درباره شهید چمران به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری «خاطرات موتورسیکلت» به نمایش درمی‌آید/ فیلمی درباره شهید چمران  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از روابط عمومی خانه مستند، «خاطرات موتورسیکلت» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امیرحسین نوروزی و با طرح و پژوهشی از سامان مختاری به […]

«خاطرات موتورسیکلت» به نمایش درمی‌آید/ فیلمی درباره شهید چمران

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری «خاطرات موتورسیکلت» به نمایش درمی‌آید/ فیلمی درباره شهید چمران  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از روابط عمومی خانه مستند، «خاطرات موتورسیکلت» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امیرحسین نوروزی و با طرح و پژوهشی از سامان مختاری به مناسبت سالروز شهادت مصطفی چمران از فرمانده‌های موثر در هشت سال جنگ میان ایران و عراق به صورت آنلاین در سایت خانه مستند اکران می‌شود.
مستند «خاطرات موتورسیکلت»، قصه موتور سوارانی است که از تپه‌ها و خیابان‌های تهران آمدند و اولین گروه چریکی موتورسواران جنگ، تحت فرماندهی شهید مصطفی چمران را تشکیل دادند.
در خلاصه این مستند آمده است: «روزی روزگاری، جوان‌های تهران در تپه‌ها و خیابان‌ها مشغول موتورسواری‌شان بودند که جنگ شد. یک آدم دلربا آمد دلشان را برد، خودشان را هم برد به جبهه … اسمش چمران بود، شهید مصطفی چمران … .»
«خاطرات موتورسیکلت» در اولین نمایش خود که در سیزدهمین جشنواره بین المللی «سینما حقیقت» در سال ۱۳۹۸ بود موفق به دریافت تندیس نقره‌ای جایزه شهید آوینی از این جشنواره شد.
مستند «خاطرات موتورسیکلت» تهیه‌شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج از سه‌شنبه ۳۱ خرداد و همزمان با سالروز شهادت دکتر چمران به آنلاین و رایگان در سایت خانه مستند در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. امیدوارم براتون خبر   «خاطرات موتورسیکلت» به نمایش درمی‌آید/ فیلمی درباره شهید چمران براتون مفید بوده باشه

 
2022-06-20 14:11:15