حمایت کامل از ساخت فیلم‌های مستند شهدا/ موافقت با «راز آلفا ۳» به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری حمایت کامل از ساخت فیلم‌های مستند شهدا/ موافقت با «راز آلفا ۳»  به گزارشهاریکا خبر، جلسه اعضای کمیسیون هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران صبح دوشنبه ۳ مرداد برگزار شد. اعضای […]

حمایت کامل از ساخت فیلم‌های مستند شهدا/ موافقت با «راز آلفا ۳»

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری حمایت کامل از ساخت فیلم‌های مستند شهدا/ موافقت با «راز آلفا ۳»  به گزارشهاریکا خبر، جلسه اعضای کمیسیون هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران صبح دوشنبه ۳ مرداد برگزار شد. اعضای کمیسیون هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران متشکل از حسین مسافر آستانه بازیگر، کارگردان و استاد دانشگاه، رسول آذرسرا مدیر گروه معارف شبکه پنج سیما، محمد سجاد خسروآبادی مدیر گروه معارف شبکه سه، میثم مرادی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، سید مرتضی حسینی مدیرکل أمور هنری بنیاد شهید، امور ایثارگران و عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران به عنوان رئیس کمیسیون و شاهین عسگریان دبیر و طاهره تبیریی رئیس هنری اداره اسناد و انتشارات بنیاد شهید هستند.
١٣ فیلمنامه و طرح مرتبط با ایثار و شهادت به دبیرخانه بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران واصل شده بود که از بین آنها فیلمنامه «راز آلفا ٣» در مرحله اول مورد تایید اعضای تخصصی کمیسیون هنری قرار گرفت.
در جلسه کمیسیون هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، کارشناسان حاضر فقط فیلمنامه «راز آلفا ٣» را تایید کردند و دیگر طرح ها را علاوه بر اینکه از نظر محتوایی ضعیف دانستند، اعلام کردند که آثار ارسالی دارای ساختار منسجمی نبوده و نویسندگان باید با نوشتن طرح برای فیلمنامه های خود آشنا شوند. اعضای تخصصی این کمیسیون اعلام کردند فیلمنامه مذکور نیاز به اصلاحات دارد.
در این نشست سید مرتضی حسینی مدیرکل هنری بنیاد شهید و أمور ایثارگران گفت: تمام هزینه های پژوهش و نگارش و همچنین ٣٠ درصد هزینه های تولید فیلم از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت می شود. هزینه های ساخت فیلم های مستند شهدا نیز به صورت کامل از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت می کند. هر استان می تواند یک اثر شاخص در قالب سریال، فیلم سینمایی و مستند فاخر تولید کند.
سپس عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران یادآور شد: هنر بهترین مسیر برای انتقال پیام است. با استفاده از هنر می توان مفهوم بلند ایثار و فداکاری را که فارغ از پایبندی به دین قابل احترام است، به نمایش و تصویر کشید. ایثارگران به دلیل اینکه از سلامت و آرامش و آسایش خود برای دفاع از هم نوع و رسیدن به سر منزل مقصود، گذشتند قابل احترام هستند.
وی در پایان سخنان خود گفت: یکی از کارهای هنری بسیار اثرگذار که بعد از ١٤٠٠ سال می توان با آن واقعه عاشورای حسینی را به تصویر کشید، تعزیه است و اینگونه می توان با زبان هنر مفهوم حماسه حسینی را انتقال داد. امیدوارم براتون خبر   حمایت کامل از ساخت فیلم‌های مستند شهدا/ موافقت با «راز آلفا ۳» براتون مفید بوده باشه

 
2022-07-25 18:09:33