حمایت از فیلمسازان مستعد سراسر کشور از سوی یک تشکل خصوصی به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری حمایت از فیلمسازان مستعد سراسر کشور از سوی یک تشکل خصوصی  به گزارشهاریکا خبر، برنامه‌های یک مجموعه حمایتی تازه در حوزه تولید فیلم کوتاه، صبح امروز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه با حضور مدیرعامل دو شرکت […]

حمایت از فیلمسازان مستعد سراسر کشور از سوی یک تشکل خصوصی

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری حمایت از فیلمسازان مستعد سراسر کشور از سوی یک تشکل خصوصی  به گزارشهاریکا خبر، برنامه‌های یک مجموعه حمایتی تازه در حوزه تولید فیلم کوتاه، صبح امروز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه با حضور مدیرعامل دو شرکت بخش خصوصی تشریح شد.
در این نشست مسیح تفرشی مدیرعامل یکی از سکوهای نمایشی در سخنانی، با اشاره به لزوم توجه به سینمای کوتاه و مستند پس از افول فعالیت‌ها در دوره کرونا، بر ضرورت راه افتادن چرخه اقتصادی بعد از دوره کرونا تاکید کرد.
وی گفت: به عنوان تلویزیون بخش خصوصی در نظر داریم از سینمای کوتاه و مستند حمایت کنیم چون معتقدیم اگر روزی هنر فرهنگی کشور ضعیف یا نابود شود نمی‌توانیم آن را به گردن یک گروه خاص یا دولت بیندازیم چون همه ما در قبال این فرهنگ مسئولیم این هنر در سال‌های جنگ و در طول جنگ‌های مختلف زنده ماند و به دست ما رسید. انتظار داریم خودمان به خودمان تذکر بدهیم و به کمک هنر بیایم.
هادی علی‌محمدی دیگر بازوی اجرایی این طرح نیز گفت: ما تصمیم گرفتیم در حوزه فیلم کوتاه و مستند اقدام کنیم البته قصد داریم در ادامه به فیلم‌های سینمایی و سریال هم ورود کنیم. ما یک اکوسیستم را طراحی کردیم که بر اساس آن از ابتدا در کنار فیلمساز خواهیم بود و در ادامه در حوزه پخش و حضور در جشنواره‌های مختلف او را کمک خواهیم کرد تا بخشی از هزینه فیلم‌سازی بازگردد. تلاش ما در این پروژه تمرکززدایی است و می‌خواهیم به این سمت برویم که از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم. یادی از مرحوم حسام محمودی می‌کنیم که قرار بود در بخش‌هایی ما را همراهی کند.
جواد راهزانی تهیه‌کننده سینما هم توضیح داد: تمام کار و زندگی ما هنر و سینماست بنابراین ما تصمیم گرفتیم کار جدیدی را آغاز کنیم. ما از فیلم‌های کوتاه در مرحله اول حمایت می‌کنیم. به این شکل که اهالی فیلم کوتاه با مراجعه به سایت ما فیلمنامه را بارگذاری می‌کنند و تا ۱۵ خرداد زمان برای ثبت‌نام وجود دارد بعد از این بازه ما ۳۶ فیلمنامه را انتخاب و از کارگردان و فیلمنامه‌نویس دعوت می‌کنیم تا در جلسه پیچینگ اثر خود را معرفی کنند سپس ۱۸ فیلمنامه را انتخاب می‌کنیم تا از این فیلم‌ها حمایت مالی کنیم سپس از ابتدا تا انتهای آن را حمایت می‌کنیم. این پروسه در هر فصل تکرار می‌شود. ما بعد از یک سال جشنواره‌ای خواهیم داشت و از آثار برگزیده هم حمایت می‌کنیم.
احسان عباسی کارگردان و بازیگر فیلم کوتاه هم عنوان کرد: ما هر سه ماه یک‌بار تعدادی از فیلم‌ها را تهیه می‌کنیم. در گزینش فیلمنامه‌ها موضوع خاصی را پیگیری نمی‌کنیم و موضوع آزاد است اما بر اساس شایسته‌سالاری فیلم‌نامه ها را انتخاب می‌کنیم. ضمن اینکه در فرایند ساخت کارگردان باید پنجاه درصد برآورد بودجه را بیاورد این امر هم به این خاطر است که دوست داریم کارگردان حتماً در اثر شریک باشد و دلش برای کار بسوزد اما به هر دلیلی اگر نتواند این پنجاه درصد را بیاورد تسهیلاتی برای او فراهم می‌کنیم تا موفق به این کار شوند. من فیلمساز هستم و تا اندازه‌ای دغدغه‌های فیلم کوتاه سازان را می‌فهمم کارگردانان وقتی فیلمشان را می‌سازند بزرگترین دغدغه آنها دیده شدن آن اثر است مجموعه ما می‌تواند این شرایط را فراهم کند تا فیلم دیده شود و در پخش موثرتر عمل کند. برآورد بودجه‌ای که برای فیلم‌ها تنظیم می‌شود تفاهمی و تعاملی است. در پخش فیلم‌ها برای دیده شدن و اکران آثار ساخته شده یکی از سکوهای نمایشی اعلام آمادگی کرده و ما می‌توانیم از این قابلیت استفاده کنیم. ما فیلمنامه‌ها را بر اساس نوع پرداخت قصه، بکر بودن موضوع و معیارهای دیگر انتخاب می‌کنیم.
راهزانی هم گفت: ما از میان ۱۸ فیلمنامه ۶ فیلمنامه را به صورت رزرو در نظر می‌گیریم تا اگر به هر دلیلی آن ۱۲ فیلمنامه آماده نشد آن ۶ فیلمنامه وارد کار شوند. حمایت ما هم کف و سقف ندارد چون ممکن است یک فیلم با ۱۵۰ میلیون تومان و یک فیلم با بیشتر از این مبلغ ساخته شود.
راهزانی عنوان کرد: بنای ما تعامل با همه دوستان است تمام مجوزها را ما می‌گیریم و کارگردان تنها دغدغه ساخت یک فیلم خوب را خواهد داشت. امیدوارم براتون خبر   حمایت از فیلمسازان مستعد سراسر کشور از سوی یک تشکل خصوصی براتون مفید بوده باشه

 
2023-05-08 23:36:57