جشنواره فیلم‌های ورزشی آغاز به کار کرد/ نکوداشت حمیدرضا صدر به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری جشنواره فیلم‌های ورزشی آغاز به کار کرد/ نکوداشت حمیدرضا صدر  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از روابط عمومی جشنواره، جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس ورزشی ایران شب گذشته دوشنبه ۲۷ تیر در مجموعه ورزشی انقلاب […]

جشنواره فیلم‌های ورزشی آغاز به کار کرد/ نکوداشت حمیدرضا صدر

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری جشنواره فیلم‌های ورزشی آغاز به کار کرد/ نکوداشت حمیدرضا صدر  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از روابط عمومی جشنواره، جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس ورزشی ایران شب گذشته دوشنبه ۲۷ تیر در مجموعه ورزشی انقلاب (با افتتاح نمایشگاه عکس آثار برگزیده آغاز شد.
در ادامه این مراسم پیام تصویری فرانکو اسکانی رئیس فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (ficts) و دبیر جشنواره فیلم‌های ورزشی میلان ایتالیا در سالن پخش شد و آصف کریم رئیس جشنواره فیلم‌های ورزشی کنیا (جشنواره منطقه‌ای قاره آفریقا) به عنوان مهمان مراسم افتتاحیه نکاتی درباره اهمیت جشنواره فیلم‌های ورزشی و سینمای ایران تشریح کرد.
فضل‌الله باقرزاده نایب رئیس کمیته ملی المپیک نیز در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم‌های ورزشی ضمن قدردانی از روند برگزاری جشنواره، به اهمیت زبان هنر و ورزش در ترویج امید و نشاط آفرینی در جامعه تاکید کرد.
در ادامه این مراسم با حضور داوران بخش عکس، جوایز برگزیدگان پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس ورزشی ایران اهدا شد. در این بخش فرشاد عباسی، عبدالواحد میرزازاده، احمد معینی جم و احمد بلباسی از ایران جوایز بخش‌های مختلف را کسب کردند. همچنین عکاسانی از اسپانیا، تایوان، آمریکا، اندونزی و ایتالیا دیگر جوایز جشنواره عکس ورزشی را کسب کردند.
در این مراسم همچنین جایزه جشنواره فیلم‌های ورزشی میلان ۲۰۲۱ برای فیلم «رویاهای خالکوبی شده» به بهزاد توکلی تهیه کننده این فیلم اهدا شد.
در بخش موضوعی جشنواره نیز چهار جایزه با حضور داوران این بخش اهدا شد. جایزه بهترین فیلم جشنواره با موضوع روح المپیک، مفاهیم صلح و دوستی به فیلم «تماشای باغ عالم» به کارگردانی گروهی و تهیه کنندگی سعید شمس و دیپلم افتخار این بخش به فیلم «بزرگراه» به کارگردانی فرزانه امینی اهدا شد.
در بخش ورزش همگانی و سلامت عمومی جایزه اول به فیلم «سلاطین گل کوچیک» به کارگردانی امیر زوینی و دیپلم افتخار این بخش به فیلم «بچه‌های زمین خاکی» به کارگردانی میکائیل دیانی اهدا شد. جایزه بهترین اثر در بخش فیلمنامه نیز به اثر «می جنگم تا زنده بمانم» نوشته محسن راست‌خانه تعلق گرفت. جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره نیز به فیلم «بردی» به کارگردانی سید ادنان طاهری اهدا شد.
همچنین از طرف سازمان بسیج ورزشکاران جایزه بهترین فیلم با موضوع ایثار و شهادت به فیلم «گلشهر» به کارگردانی حسین نژادموسی و از طرف کمیته ملی پارالمپیک جایزه بهترین فیلم با موضوع پارالمپیک به فیلم «پهلوان» به کارگردانی هاریکاداد شعبانی نیا اهدا شد.
سپس آئین نکوداشت سه چهره مطرح زنده یاد حمیدرضا صدر، زنده یاد قاسم فارسی و زنده یاد علیرضا غفاری برگزار شد. در ادامه مراسم نیز از سال‌ها خدمات و تلاش‌های اردشیر لارودی روزنامه نگار پیشکسوت ورزشی و علی کاوه عکاس مطرح و پیشکسوت ورزشی تجلیل شد.
در ادامه این مراسم نیز از کتاب پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس ورزشی ایران رونمایی شد.
در بخش پایانی مراسم شب گذشته مرتضی علی عباس میرزایی کارگردان فیلم سینمایی «بی رو» با حضور در جایگاه توضیحاتی درباره ساخت این فیلم و اهمیت ساخت فیلم‌های ورزشی و برگزاری جشنواره ارائه کرد و در ادامه این فیلم برای مهمانان جشنواره به عنوان فیلم افتتاحیه اکران شد.
در مراسم اختتامیه جشنواره از یک دهه تلاش و حضور پژمان جمشیدی بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال و بازیگر فعال این روزهای سینمای ایران تجلیل خواهد شد.
در سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های ورزشی ایران بیش از ۵۳۱ اثر از ۶۹ کشور و در پنجمین جشنواره بین المللی عکس ورزشی ایران بیش از ۳ هزار عکس از ۵۳ کشور به جشنواره ارسال شده است. امیدوارم براتون خبر   جشنواره فیلم‌های ورزشی آغاز به کار کرد/ نکوداشت حمیدرضا صدر براتون مفید بوده باشه

 
2022-07-19 14:19:01