تولید اولین کوله پشتی کاملاً قابل بازیافت در جهان به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار فناوری  تولید اولین کوله پشتی کاملاً قابل بازیافت در جهان , به گزارش هاریکا خبر به نقل از نیواطلس، در حال حاضر تنها نمونه اولیه این کوله پشتی که نوووم ۳ دی نام دارد آماده شده، اما عرضه […]

تولید اولین کوله پشتی کاملاً قابل بازیافت در جهان

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار فناوری  تولید اولین کوله پشتی کاملاً قابل بازیافت در جهان , به گزارش هاریکا خبر به نقل از نیواطلس، در حال حاضر تنها نمونه اولیه این کوله پشتی که نوووم ۳ دی نام دارد آماده شده، اما عرضه انبوه آن در آینده زمینه را برای ساخت انواع تجهیزات سازگار با محیط زیست و سبز فراهم می‌کند که در پایان عمر مفید خود به طور کامل بازیافت می‌شوند.
این شرکت در بیانیه تولید این محصول تصریح کرد در حالت ایده آل، یک محصول باید در پایان چرخه عمر خود به طور کامل به طبیعت بازگردانده شود و این بازیافت واقعی است، اما چنین کاری در حال حاضر هنوز یک چالش بزرگ برای صنعت نساجی است. بسیاری از محصولات حداقل از پنج تا ۱۰ ماده مختلف یا پارچه‌های مخلوط تشکیل شده‌اند و بنابراین، نمی‌توان آنها را بر اساس نوع و جنس از یکدیگر جدا کرد.
بنابراین شرکت سازنده این کوله پشتی برای تولید آن به استفاده از تنها یک تک ماده روی آورد. همه بدنه، تسمه‌ها و لایه پشتی این کوله پشتی به طور کامل از ماده‌ای به نام پلی یورتان ترموپلاستیک (TPU) ساخته شده‌اند، بنابراین هیچ ماده مخلوطی وجود ندارد که تلاش برای بازیافت این کوله پشتی را پیچیده کند. تمام اجزای دیگر مانند سگک‌ها هم به راحتی قابل جدا شدن هستند تا بتوان قبل از بازیافت آنها را از دیگر بخش‌ها حذف کرد. این محصول در سال ۲۰۲۲ به بازار می‌آید، اما قیمت آن هنوز مشخص نیست.