تولید آثار سینمایی درباره شهیدان همدانی و بروجردی/ مأموریت فارابی به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری تولید آثار سینمایی درباره شهیدان همدانی و بروجردی/ مأموریت فارابی  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه گذشته در نشست با اعضای کنگره […]

تولید آثار سینمایی درباره شهیدان همدانی و بروجردی/ مأموریت فارابی

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری تولید آثار سینمایی درباره شهیدان همدانی و بروجردی/ مأموریت فارابی  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه گذشته در نشست با اعضای کنگره سرداران و شهدای استان همدان با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ در حمایت از کنگره‌های شهدا محدودیتی ندارد، گفت: تولید آثار سینمایی فاخر با محوریت سرداران شهید ایران اسلامی از ماموریت‌های اصلی بنیاد سینمایی فارابی در دوره جدید به شمار می‌آید و بر همین اساس قرار است چندین اثر سینمایی با محوریت چند سردار شهید به مرحله تولید برسد که از این میان می‌توان به ساخت آثاری در وصف سرداران شهید همدانی و بروجردی اشاره کرد.
اسماعیلی با اشاره به نگارش فیلمنامه‌ای با محوریت شهید همدانی افزود: با برخی از تهیه‌کنندگان سینما برای تولید آثار نمایشی درباره شهید همدانی صحبت شده و پیگیر به سرانجام رساندن تولید اثر در این زمینه هستیم.
وی ادامه داد: سردار شهید حاج حسین همدانی از جمله شخصیت‌هایی است که می‌توان درباره این شهید بزرگوار ده‌ها کتاب نوشت چرا که این شهید عمر پربرکتی در جبهه‌های مختلف مبارزه داشته و هر مقطع از آن، دربرگیرنده رویدادهای مهم است.
وی به خاطرات همسر شهید همدانی در کتاب «خداحافظ سالار» اشاره و تاکید کرد: روایت این کتاب به خوبی موضوع مدافعان حرم را ترسیم کرده است. همچنین شهید همدانی در کتاب «مهتاب خین» نیز شکل‌گیری لشکر محمد رسول‌الله (ص) را در هزار صفحه تشریح کرده؛ در این کتاب با شهیدان شهبازی، همت و جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان و دیگر شهدا آشنا می‌شویم.
وزیر فرهنگ ادامه داد: می‌توان از هر مقطع زندگی شهید همدانی یک اثر هنری تولید شود چرا که ایشان بعد از انقلاب اسلامی حدود ۳۶ سال مجاهدت شبانه‌روزی داشته و قبل از انقلاب در همدان خدمات زیادی انجام داد و خاطرات زیادی از این خدمات وجود دارد.
رئیس شورای هنر، تولید نماهنگ درباره شهدا را مهم و تاثیرگذار دانست و با تاکید اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از کنگره‌های شهدا محدودیت ندارد، تصریح کرد: آمادگی داریم در حوزه تولید نماهنگ و آثار موسیقایی، فیلم، نمایش و تولیدات ادبی در کنگره‌های شهدا مشارکت داشته باشیم و در این موضوع درباره شهید همدانی اقداماتی صورت گرفته است.
وی با تاکید براینکه نگاه رهبر معظم انقلاب به آثار ادبی دفاع مقدس ویژه است، افزود: تقریظ‌هایی که توسط ایشان درباره شهدای استان همدان صورت گرفته، اتفاق ویژه ای به شمار می‌رود که نمونه آن درباره شهید چیت‌سازیان به چشم می‌خورد.
وزیر فرهنگ، موضوع پشتیبانی مردمی جنگ تحمیلی در همدان را رویدادی بی‌نظیر و تاریخی دانست و ادامه داد: کتاب «حاج جلال» نمونه خوبی از روایت پشتیبانی مردمی از جنگ تحمیلی بود که این اثر در جایزه ادبی جلال آل احمد برگزیده شد.
اسماعیلی به طرح پیشنهادی برای برگزاری جشنواره تئاتر در حوزه کنگره شهدای همدان اشاره و گفت: این کنگره می‌تواند با انتشار فراخوانی در زمینه تئاتر شهدا زمینه تولیدات هنری را در کنگره شهدای استان همدان فراهم کند؛ همچنین موضوعات مختلف در پایگاه شهید نوژه همدان می‌تواند دست‌مایه این تولیدات قرار گیرد.
گفتنی است، وزیر فرهنگ از عصر روز پنجشنبه پس از پایان سفر استانی خود به آذربایجان شرقی در استان همدان نیز حضور یافت که جلسه شامگاهی با اعضای کنگره سرداران و شهدای استان همدان پایان‌بخش سفر استانی وزیر فرهنگ به همدان بود. امیدوارم براتون خبر   تولید آثار سینمایی درباره شهیدان همدانی و بروجردی/ مأموریت فارابی براتون مفید بوده باشه

 
2022-07-22 14:09:19