تدوین چندطرح حمایتی از هنرمندان در سال ۱۴۰۲/از «نشان هنر» چه خبر؟ به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری تدوین چندطرح حمایتی از هنرمندان در سال ۱۴۰۲/از «نشان هنر» چه خبر؟  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی روز پنج شنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ در […]

تدوین چندطرح حمایتی از هنرمندان در سال ۱۴۰۲/از «نشان هنر» چه خبر؟

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری تدوین چندطرح حمایتی از هنرمندان در سال ۱۴۰۲/از «نشان هنر» چه خبر؟  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی روز پنج شنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ در چهارمین نشست نمایندگان استانی صندوق اعتباری هنر به میزبانی مشهد مقدس با تبریک اعیاد شعبانیه و خیرمقدم به حاضران، این گردهمایی را فرصتی مغتنم برای دیدار چهره به چهره برای طرح مسائل و تشریح و تبیین گزارش عملکرد یکساله، همچنین تقدیر از زحمات و تلاش نمایندگان این صندوق در سراسرکشور عنوان کرد.
تشریح برخی از فعالیت های صندوق اعتباری هنر در سال ۱۴۰۱
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تشکیل دولت مردمی با تاکید بر شعارهای کار و فعالیت جهادی، رفع موانع و مشکلات مردم، تمرکز زدایی بر روی ریل عدالت فرهنگی، اظهارکرد: ما نیز در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید محمد مهدی اسماعیلی در صندوق اعتباری هنر این موارد را سرلوحه فعالیت های خود قراردادیم تا حداکثر بهره مندی به قشر فرهیخته فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت برسد.
پوراحمدی در ادامه با مرور برخی از مهم ترین اقدامات انجام شده در سال جاری توضیح داد: صندوق اعتباری هنر در حال حاضر قریب به ۹۷ هزار عضو دارد که ۳۳ درصد از آنها ساکن تهران و ۶۷ درصد در سایر استان ها(بجز پایتخت) فعال هستند. ضمن اینکه تعداد اعضای صندوق در سال‌جاری از رشد ۸ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ برخوردار بوده است. در همین حال پوشش خدمات بیمه ای برای اعضای تحت پوشش، از جمله اقدامات قابل توجه صندوق اعتباری هنر بوده است، به طوری که با توسعه روابط بین سازمانی، تعداد اعضای تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۵۴ هزار رسید. همچنین قریب به ۴۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی صندوق هنر قرار دارند.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنربیان کرد: پرداخت مقرری ماهانه به پیشکسوتان حوزه فرهنگ و هنر در قالب طرح تکریم و کمک مستمری از دیگر اقدامات صندوق اعتباری هنر برای حمایت از جایگاه والای هنر و فرهنگ در کشور بوده در سال ۱۴۰۱ قریب به ۶۰۰ نفر در قالب طرح تکریم و حدود ۲هزار و ۶۰۰ نفر در قالب طرح کمک مستمری، تحت پوشش خدمات صندوق اعتباری هنر قرار گرفتند.
اعطای یک نشان اعتباری برای هنرمندانی که در مناطق محروم زندگی می کنند
وی از اعطای نشان اعتبار هنر به هنرمندان شاخص و گمنام کمتر شناخته شده در کشور به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده به عنوان دیگر اقدام شاخص این صندوق نام برد و گفت: برای نخستین بار در دولت مردمی با هدف قدردانی و ارج نهادن به تلاش ها و مجاهدت فرهنگی و هنری آن دسته از فعالان فرهنگی، هنری و قرآنی که در جغرافیای منطقه محل زیست خود از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده عملیاتی شد و اولین نشان را به شبان خوش صدای شهرضایی اهدا شد.
مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با بیان اینکه تسهیلات قرض الحسنه ضروری و بلاعوض به اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت نیز در سال ۱۴۰۱ با رشد چشمگیری روبرو شده است، گفت: در سال ۱۴۰۱ اعطای تسهیلات به اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت از رشد ۳۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار شد. در حالی که صندوق با محدودیت تخصیص بودجه ای روبروست اما با اجرای برنامه ها و تدوین بسته حمایتی توانستیم به درخواست کسانی که درخواست تسهیلات داشتند پاسخ دهیم.
پوراحمدی از تخصیص تسهیلات قرض الحسنه و پرداخت هدیه بلاعوض به اعضا با هدف ترویج فرهنگ ازدواج نیز به عنوان یکی از حمایت‌های نوین صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی نام برد.
به گفته وی، از زمان آغاز این طرح یعنی از هاریکاماه سال ۱۴۰۰ به تمامی اعضایی که ازدواج کردند یا صاحب فرزند شدند مبلغ ۵ میلیون تومان هدیه ازدواج و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شد.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه سخنان خود به برنامه های آینده این صندوق در سال ۱۴۰۲ اشاره و ابراز امیدواری کرد تا با همکاری و همراهی نمایندگان استانی صندوق و تمام همکاران صندوق در تهران همواره شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر صندوق اعتباری هنر در خدمت رسانی به هنرمندان و اعضا و این قشر فرهیخته باشیم.
یک سال پرکار را پیش رو داریم
پوراحمدی از سال ۱۴۰۲به عنوان یکی از بهترین و پرکارترین سال های خدمات رسانی در حوزه توانمندسازی هنرمندان و کمک به کسب و کارهای فرهنگی یاد کرد که برنامه های مختلفی تدوین شده که انشالله باهمت همگان شاهد اجرایی شدن آنها خواهیم بود. البته برخی از برنامه ها نیز اجرایی و عملیاتی شده است.
وی در ادامه از فعال شدن برخی شرکت های زیرمجموعه صندوق مانند «شرکت پروانه» خبر داد و گفت: این شرکت فعالیتش رو با جدیت شروع کرده و در این حوزه شاهد اقدامات خوبی در حوزه توانمند سازی هنرمندان بوده و انشالله در سال بعد نیز خواهیم بود.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه، موضوع دیگر را بخش مشاوره کسب و کارهای فرهنگی و هنری به هنرمندان علاقه‌مند به فعالیت در حوزه فرهنگ و فعالیت اقتصادی در حوزه فرهنگ و هنر عنوان کرد و افزود: مرکز مشاوره کسب و کار هم سال آینده فعالیتش آغاز می شود و به کسانی کمک می کند که تمایل به فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر دارند و با اقتصاد سازی این حوزه آشنایی ندارند و درصدد هستند در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت اقتصادی کنند.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از بیمه بیکاری هنرمندان به عنوان یکی از موضوعات دیگر جدی مدنظر این صندوق یاد کرد و گفت: در موضوع بیمه بیکاری هنرمندان صندوق مذاکرات مختلفی از طریق دولت مردمی، مجلس شورای اسلامی و نهادهای ذیربط داشتیم اما در این راه مشکلات زیادی وجود دارد ازاین رو تصمیم براین شده از طریق صندوق با تدوین برنامه ای جامع، اعضای صندوق را که به نوعی بیکار کار می شوند را بر اساس این طرح تحت پوشش بیمه بیکاری قرار داده و سال آینده بتوانیم عملیاتی و اجرایی کنیم.
«نشان هنر» در سال ۱۴۰۲ با قدرت اجرا می شود
پوراحمدی از برنامه طرح «نشان هنر» به عنوان دیگر موضوع اجرایی در سال ۱۴۰۱ نام برد و ابراز امیدواری کرد تا در سال ۱۴۰۲ با قدرت این طرح در سطح گسترده ای پیش ببریم.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگری از سخنان خود از خلاقیت و ابتکار نمایندگان به عنوان دیگر موضوع مورد تاکید یاد کرد و گفت: باید بر اساس خلاقیت و ابتکار ها طرح های نوینی تدوین شود و بر اساس ایده های مختلف بسته های مختلف حمایتی طراحی شود مانند طرح شمیم و جوانه که در نوع خودش بی نظیر و استقبال چشمگیری از این طرح به عمل آمد.
در ابتدای این نشست نیز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز با خیرمقدم به همکاران صندوق اعتباری هنر از اقصی نقاط کشور، گفت: بسیار خرسندیم که توفیق میزبانی از زائران امام رضا (ع) و نمایندگان صندوق در مشهد داریم.
حسین زاده با اشاره به نوع تلاش همکاران صندوق اعتباری هنر برای ارائه خدمات به هنرمندان، اظهار کرد: کار شما در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از کارهای سخت اما شیرین است چراکه شما با هنرمند سروکار دارید که نیاز است با صبر و حوصله وبا گوش شنوایی که دارید سنگینی غم و دغدغه آنها را کم می کنید.
تاکید بر رونق اقتصاد فرهنگ و هنر در شهرستان ها
وی ابراز امیدواری کرد که نشست امروز باعث رشد و پیشرفت امور در جهت کمک بیشتری به جامعه هنری و برطرف کردن مشکلات این قشر فرهیخته باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی تاکید کرد: رویکرد صندوق خوشبختانه به سمت رونق اقتصاد فرهنگ و هنر و توانمندسازی هنرمندان می رود و در آینده شاهد خروجی تلاش شما و اینگونه نشست ها خواهیم بود.
معاونین و مدیران صندوق اعتباری هنر نیز در این نشست حضور داشتند که با تشریح گزارش عملکرد و اقدامات انجام گرفته، به بیان نقطه نظرات و ارائه پیشنهادت و برنامه های آتی پرداختند.
درادامه این گردهمایی یکروزه شماری از نمایندگان صندوق اعتباری هنر در استان ها به بیان نقطه نظرات، دیدگاه ها، مطالبات و مشکلات پرداختند.
این همایش با تجلیل از نمایندگان استانی صندوق به پایان رسید. امیدوارم براتون خبر   تدوین چندطرح حمایتی از هنرمندان در سال ۱۴۰۲/از «نشان هنر» چه خبر؟ براتون مفید بوده باشه

 
2023-03-02 20:56:39