تاجری که در دادگاه انقلاب محکوم نشد/حسادت خانواده شاه به دریانی به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری تاجری که در دادگاه انقلاب محکوم نشد/حسادت خانواده شاه به دریانی  رهبر قنبری کارگردان سینما در گفتگو باهاریکا خبر با اشاره به پایان ساخت مستند «تاجر عاشق» که درباره زنده یاد مهدی ابراهیمی دریانی است، […]

تاجری که در دادگاه انقلاب محکوم نشد/حسادت خانواده شاه به دریانی

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری تاجری که در دادگاه انقلاب محکوم نشد/حسادت خانواده شاه به دریانی  رهبر قنبری کارگردان سینما در گفتگو باهاریکا خبر با اشاره به پایان ساخت مستند «تاجر عاشق» که درباره زنده یاد مهدی ابراهیمی دریانی است، گفت: چندین سال پیش به شهر دریان در آذربایجان دعوت شدم تا فیلمی را درباره این شهر بسازم، در طول ساخت این مستند باید به تاریخ این سرزمین نیز توجه می‌کردم و تحقیقاتی در این زمینه انجام دادم که در طول این تحقیقات به زنده یاد حاج مهدی ابراهیمی دریانی برخوردم و تصمیم گرفتم تا در زمان مناسب درباره این شخصیت یک مستند بسازم.
وی ادامه داد: در طول تحقیقاتم درباره زنده‌یاد ابراهیمی دریانی متوجه شدم که این فرد موسس مناطقی مانند ستارخان، باقرخان، شهرآرا و … در تهران هست، او همچنین در بخشی از دانشگاه شریف نیز سرمایه‌گذاری کرده است. زنده یاد ابراهیمی دریانی تاجر فرش و چای عقاب بود و با حضور در تهران، تعدادی از مردم دریان را به تهران فرا می‌خواند و به آنها کار می‌دهد که همین مساله باعث توسعه منطقه شهرآرا، ستارخان، باقرخان، تهران ویلا، بهبودی توسط وی می‌شود.
این کارگردان با اشاره به اینکه ابراهیمی دریانی بیش از ۷۵۰ مدرسه، بیمارستان و … در شهرهای مختلف ساخته است، توضیح داد: تاثیرگذاری و حمایت این فرد از مردم کشور در زمان قبل از انقلاب باعث شده بود که حتی خانواده شاه نیز به او حسادت کنند، حتی دولتیان رژیم شاهنشاهی از جمله اسداله علم نیز گاهی به دیدن او می رفته است.
وی درباره علت انتخاب نام «تاجر عاشق» برای این مستند بیان کرد: درواقع زنده یاد ابراهیمی دریانی عاشق مردم بوده و همیشه درباره عشق خود نسبت به مردم می‌گوید، زمانی که بسیاری از سرمایه داران در زمان انقلاب از کشور فرار می‌کنند و از او نیز می‌خواهند کشور را ترک کند، اما او می‌گوید من مرد فقیری بودم که در میان مردم زیستم و با اینها برآمدم و حالا نیز کنارشان می‌مانند. حتی در طول انقلاب به دادگاه نیز احضار می‌شود اما دلیلی برای محکوم کردن وی پیدا نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه برای ساخت این پروژه پسران زنده یاد ابراهیمی دریانی بسیار همکاری کرده‌اند، ادامه داد: این مستند را برای حضور در جشنواره «سینماحقیقت» ارائه کرده‌ام و باید دید که برای حضور در این جشنواره انتخاب می‌شود یا خیر.
قنبری در پایان گفت: هرچند پروانه ساخت پروژه سینمایی «بر زلال مهتاب» با موضوع نوجوانان صادر شده ما هنوز بر تامین سرمایه با مشکلاتی مواجه هستیم. امیدوارم براتون خبر   تاجری که در دادگاه انقلاب محکوم نشد/حسادت خانواده شاه به دریانی براتون مفید بوده باشه

 
2022-10-26 01:18:14