بیمارستان صحرایی در زنجان احداث می‌شود به گزارش سایت خبری هاریکا از اخبار زنجان ،فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه پیشنهاد ایجاد بیمارستان صحرایی در شهرستان داده شده است، گفت: موافقت ستاد کرونای استان با دایر شدن این بیمارستان صادر شده است. فرماندار شهرستان زنجان از افزایش نظارت بر بخش‌های موجود در شهرستان خبر […]

بیمارستان صحرایی در زنجان احداث می‌شود

به گزارش سایت خبری هاریکا از اخبار زنجان ،فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه پیشنهاد ایجاد بیمارستان صحرایی در شهرستان داده شده است، گفت: موافقت ستاد کرونای استان با دایر شدن این بیمارستان صادر شده است.

فرماندار شهرستان زنجان از افزایش نظارت بر بخش‌های موجود در شهرستان خبر داد و افزود: با همکاری هر یک از اتحادیه‌ها، نظارت بر صنوف افزایش می‌یابد و بر عملکرد دستگاه‌های خدمات رسان نظارت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر بانک‌ها و پمپ بنزین‌ها به عنوان محل ارائه خدمات به شهروندان نظارت بیشتری خواهد شد، گفت: نظارت‌ها بر ناوگان حمل و نقل شهری تشدید خواهد شد و نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی با روند هفته گذشته ما را مجبور به جمع‌آوری ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: نحوه ادامه فعالیت‌ها در شهر زنجان بستگی به دریافت گزارش‌ها از اتحادیه‌ها و صنوف خواهد دارد.

عسگری با اشاره به اینکه از هلال احمر درخواست شده آژیر خطر کرونا را در شهر و محل‌های پرتردد به صدا درآورند و هشدار دهند، گفت: نیاز به همراهی مردم داریم چرا که شرایط کرونایی کنونی ماحصل تراکم بازار شب عید، دید و بازدید نوروزی، دورهمی‌های خانوادگی و سفرها بوده است و همه با هم نسبت به کنترل شرایط موجود اقدام کنیم.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه پیشنهاد ایجاد بیمارستان صحرایی در شهرستان داده شده است، ادامه داد: موافقت ستاد کرونای استان با دایر شدن این بیمارستان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه از تعداد بستری‌ها مشاهده می‌شود تعداد مبتلایان کرونایی در ابتدا شیوع تاکنون بی سابقه بوده است، عنوان کرد: شرایط سختی است و اگر روند شیوع کرونا طی 48 ساعت گذشته طی هفته جاری ادامه داشته باشد ظرفیت تخت بیمارستانی تکمیل شد.

عسگری با اشاره به اینکه یک هزار و 300 تخت نقاهتگاهی در زنجان دایر شده است، بیان کرد: مجموعه مراکز اقامتی ادارات نیز به عنوان نقاهتگاه پیش‌بینی شده است.

فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه از نقاهتگاه‌ها در حوزه درمان نمی‌توان استفاده کرد، تصرح کرد: این محل برای افرادی است که شرایط قرنطینه در منزل را ندارد در نظر گرفته شده که دوره نقاهتگاه نیاز بیمارستاتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد بیمارستان صحرایی سایت‌هایی شناسایی شده و زیرساخت‌سازی انجام شده است، عنوان کرد: این بیمارستان در صورت نیاز تجهیز خواهد شد.

عسگری با اشاره به اینکه در صورت ادامه شرایط موجود چاره‌ای جز تعطیلی بازار، مجتمع‌ها و اصناف را نخواهیم داشت، گفت: با تعاملات موجود مشارکت اصناف برای تعطیلی واحدها جلب شده است.