برنامه پنج ساله موسسه سینماشهر ابلاغ شد/ ۱۳ ماموریت به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری برنامه پنج ساله موسسه سینماشهر ابلاغ شد/ ۱۳ ماموریت  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی این خط‌مشی و خطوط کلی فعالیت‌های موسسه سینماشهر را در راستای طرح […]

برنامه پنج ساله موسسه سینماشهر ابلاغ شد/ ۱۳ ماموریت

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری برنامه پنج ساله موسسه سینماشهر ابلاغ شد/ ۱۳ ماموریت  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی این خط‌مشی و خطوط کلی فعالیت‌های موسسه سینماشهر را در راستای طرح تحول کلان سازمان سینمایی و مبتنی بر سه اصل مهم قانون گرایی، استانداردسازی و عدالت محوری طراحی، تدوین و ابلاغ کرده است.
در برنامه ابلاغی موسسه سینماشهر سیزده ماموریت مهم در راستای عدالت فرهنگی، توسعه و تقویت زیرساخت‌ها و اهتمام ویژه به مناطق کم برخوردار و متناظر به ۲ اصل اساسی عرصه سینما: امکانات سخت افزاری (محیط سینما و تجهیزات نمایش) و امکانات نرم افزاری (پخش فیلم‌های مناسب با هدف جذب مخاطب عام جامعه) مشخص شده است.
حمایت از احداث، ایجاد، بازسازی، بهینه سازی و نوسازی سالن‌های نمایش فیلم و سینماها، حمایت از ارتقای فناوری تجهیزات سمعی و بصری سالن‌های سینما و نمایش، حمایت از آثار سینمایی در حال اکران از طرق مختلف تبلیغات و اطلاع رسانی، حمایت از ایجاد شهرک سینمایی دیجیتال، استودیوها و لابراتوارهای مدرن و زیرساخت‌های مربوط به این صنعت، کمک به برگزاری نمایشگاه تجهیزات حرفه‌ای حوزه سینما، حمایت از توسعه دفاتر پشتیبانی فنی و تجهیزاتی سینماها، حمایت از سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) و برنامه‌ریزی جهت توسعه سامانه‌های فروش بلیط، برنامه‌ریزی جهت ایجاد بستر و ساخت خانه جشنواره‌های سینمایی کشور، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و صنعتگران داخلی درباره تأمین ملزومات سالن سینما و نمایش، ایجاد باشگاه مشتریان سینمای ایران و سینما کارت، برنامه‌ریزی جهت عقد تفاهم‌نامه با مدیران ارشد استان‌های سراسر کشور برای ساخت سینماهای فرهنگ، ارائه تسهیلات کم بهره به سازندگان و توسعه دهندگان سینماهای کشور از جمله مهم‌ترین ماموریت‌های موسسه سینماشهر در این دوره تعریف شده است.
خلاصه مدیریتی سند چشم‌انداز و ماموریت‌های مهم موسسه سینماشهر به شرح زیر است:
موسسه سینما شهر:
موسسه سینما شهر موسسه‌ای فرهنگی، غیر تجاری و عام‌المنفعه دارای شخصیت حقوقی مستقل در سال ۱۳۷۳ شروع به فعالیت کرده است موسسه سینما شهر مفتخر است در بخش‌های مختلف سینمایی از جمله بازسازی و نوسازی فیزیکی، مدرنیزاسیون سینماهای کشور به تجهیزات صوت و نمایش جدید، نمونه‌سازی سالن‌های سینمایی، حمایت ویژه متقاضیان احداث پروژه‌های سینمایی و چند سالنه کردن سینماهای کشور، فعالیتی مستمر و چشمگیر داشته باشد و در دوره جدید هم با سرلوحه قراردادن سه محور راهبردی سازمان سینمایی کشور (قانون گرایی، استانداردسازی و عدالت محوری) و با اهتمام ویژه به رویکرد عدالت فرهنگی نسبت به توسعه و تقویت زیرساخت‌های سینمایی در مناطق و شهرستان‌ها گام بر می‌دارد.
این موسسه در تلاش است با ایجاد ارتباط با شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ که در امر تولید تجهیزات و ادوات سینمایی فعالیت دارند، ضمن کسب اطلاع از آخرین دستاوردها در عرصه سینما و استفاده بهینه از آن، دست اندرکاران سینما را با پیشرفت‌های اخیر این صنعت آشنا سازد و با ایجاد انگیزه در بین دست اندرکاران در استفاده از این تجهیزات که نتیجه آن همان رونق سینما و جذب مخاطبان جدید است، باعث ایجاد تحول جدیدی در عرصه سینما شود و بسیاری از سینماهای کشور را نیز از خطر تعطیلی نجات دهد.
بی‌تردید باید اعتراف کرد لازمه موفقیت در عرصه هنر سینما ایجاد محیطی مدرن، کارآمد و جاذب مخاطب است.
به عبارتی دیگر عرصه سینما نیازمند دو اصل اساسی است:۱) امکانات سخت افزاری (محیط سینما و تجهیزات نمایش)۲ ) امکانات نرم افزاری (پخش فیلم‌های مناسب با هدف جذب مخاطب عام جامعه)
با عنایت به این دو اصل اساسی می‌توان امیدوار بود، بار دیگر مردم و مخاطبان سینما را مجذوب سالن‌های سینما کرده تا این بخش از هنر جامعه جان تازه‌ای بگیرد.
این موسسه با توجه به شرایط حال حاضر سینماها بعد از پاندمی کرونا برنامه‌ریزی مدونی درباره ارائه خدمات در حوزه فعالیت‌های خود طراحی کرده که اهم آن به شرح ذیل است:
۱. حمایت از احداث، ایجاد، بازسازی، بهینه سازی و نوسازی سالن‌های نمایش فیلم و سینماها
در بخش احداث سینماها با سالن‌های متعدد، بازسازی و نوسازی سینماهای متقاضی که مالکان حقیقی و حقوقی در این امر به کمک‌های مالی، فنی و مشاوره‌ای در این زمینه نیاز دارند، موسسه سینما شهر اولین و تنها ارگانی است که در این امر پیشتازی می‌کند. در این دوره نیز برنامه‌ریزی به منظور پایین آوردن هزینه‌های ملزومات سالن‌سازی از اهداف جدی مجموعه بوده و در اینباره زیر ساخت‌هایی در حال ایجاد است.
۲. حمایت از ارتقای فناوری تجهیزات سمعی و بصری سالن‌های سینما و نمایش
در جهت پیشرفت و بروز رسانی هر چه سریع‌تر سخت افزار و نرم افزارهای نمایش اعم از تجهیزات صوت و تصویر و همچنین پرده‌های اکران برای نمایش با بالاترین کیفیت در سینماهای کشور، موسسه سینماشهر سال‌هاست که با تمام توان در این امر کوشا بوده و البته که در این دوره نیز حمایت از توسعه زیر ساخت‌ها از اهداف اصلی این مجموعه به حساب خواهد آمد.
۳. حمایت از آثار سینمایی در حال اکران از طرق مختلف تبلیغات و اطلاع رسانی
با توجه به ضریب اشغال بسیار پایین سالن‌های سینما و افت مخاطب بعد از پاندمی کرونا و اهمیت چرخه اقتصاد فیلم موسسه در جهت حمایت از اکران آثار سینمایی درباره تبلیغات در فضای عمومی اعم از بیلبوردها، استرابوردها و پخش تیزر از طریق فضای مجازی و تلویزیون و ترویج حضور مردم در سالن‌های سینمایی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
۴. کمک به برگزاری نمایشگاه تجهیزات حرفه‌ای حوزه سینما
از دیگر فعالیت‌های این موسسه در دوره جدید برنامه‌ریزی جهت بالا بردن سطح دانش و معلومات متخصصان مشاغل مهم حوزه سینما با توجه به سرعت رشد ملزومات و تجهیزات سینما و تولید فیلم است که موسسه برای این امر برگزاری نمایشگاه تجهیزات فیلمبرداری و نمایش را در حاشیه جشنواره‌ها و به صورت مستقل در برنامه‌های خود گنجانده است.
۵. حمایت از ایجاد شهرک سینمایی دیجیتال، استودیوها و لابراتوارهای مدرن و زیرساخت‌های مربوط به این صنعت
از دیگر موارد مهم برای موسسه ایجاد بستری مناسب جهت تولید به روش‌های نوین بوده که در برنامه‌های پیش رو حمایت از استودیوهای تولید مجازی و همچنین بهره‌برداری از تجهیزات و تکنیک‌های نوین این صنعت بوده که قطعاً آینده سینما و تولید فیلم به این بستر نیازمند است.
۶. حمایت از توسعه دفاتر پشتیبانی فنی و تجهیزاتی سینماها
یکی از موارد مهم سینماها پشتیبانی فنی به منظور نمایش و اکران بوده که این امر عمدتاً توسط بخش خصوصی و با حمایت این موسسه انجام گرفته و برای دوره جدید و با توجه به افزایش قیمت‌های تجهیزات فنی برنامه‌ریزی مدونی به منظور حمایت از ورود تجهیزات با حداقل افزایش قیمت‌ها و همچنین تأمین مواد مصرفی سینماها تدوین شده است.
۷. حمایت از سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا)
یکی دیگر از فعالیت‌های این موسسه حمایت از راه اندازی ترمینال فروش (سمفا) به عنوان زیر ساختی جهت اخذ گزارش‌های دقیق حضور مخاطب در سینما و سالن‌های مختلف کشور بوده که امکان برنامه‌ریزی و تحلیل به منظور رفتارشناسی مخاطبان هر کجای کشور با نوع محتوا و فیلم ارائه شده را میسر می‌سازد و همچنین امکان تجمیع و نظارت بر تعداد مخاطبان آثار اکران شده را برای صاحبان منافع ایجاد می‌کند.
۸. برنامه‌ریزی جهت توسعه سامانه‌های فروش بلیط
در این دوره با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با توجه به درصد بسیار پایین ضریب اشغال سینماهای سراسر کشور با بهره‌مندی از فروشگاه‌های مجازی و بر خط جدید که در فضای کار خود متقاضیان فراوانی دارند امکان ارائه و بسترسازی جذب مخاطب بیشتر سینما از طریق این سامانه‌ها صورت می‌پذیرد.
۹. برنامه‌ریزی جهت ایجاد بستر و ساخت خانه جشنواره‌های سینمایی کشور
از دیگر برنامه‌های پیش رو برای این موسسه مطالعه و طراحی و ساخت مکانی مناسب به منظور برگزاری جشنواره‌های سینمایی کشور با عنوان خانه جشنواره‌های سینمایی است که این امر برای تعیین مکان مناسب و درخور، شروع فعالیت کرده و پس از تأیید و تأمین بودجه عملیات ساخت و ساز آن آغاز می‌شود.
۱۰. حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و صنعتگران داخلی درباره تأمین ملزومات سالن سینما و نمایش
از جمله فعالیت‌های این موسسه حمایت از کالای ایرانی و ملزومات تولید شده داخل کشور در امر توسعه سالن‌های سینمایی است که در اینباره با برنامه‌ریزی و پیش خرید اجناس با کیفیت داخلی نسبت به توسعه این کسب و کار حمایت‌های لازم شکل خواهد گرفت.
۱۱. ایجاد باشگاه مشتریان سینمای ایران و سینما کارت
یکی دیگر از فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده در این موسسه راه‌اندازی باشگاه مشتریان به منظور تجمیع بانک اطلاعات مشتریان سینما و ارائه کارت سینما با تسهیلات ویژه به منظور توسعه مخاطبان سینما و ترویج فرهنگ سینما رفتن در اقشار مختلف جامعه است.
۱۲. برنامه‌ریزی جهت عقد تفاهم‌نامه با مدیران ارشد استان‌های سراسر کشور برای ساخت سینماهای فرهنگ.
یکی دیگر از برنامه‌های مهم این موسسه ساخت سینما در شهرهای فاقد سالن سینما با جمعیت بالاتر از ۵۰ هزار نفر با همکاری استانداری و شهرداری استان‌های سراسر کشور بوده که در قالب پروژه سینماهای فرهنگ تحت نظارت و طراحی این موسسه توسط استان‌ها ساخته و با حمایت این موسسه به تجهیزات صدا و تصویر مجهز و در نهایت به چرخه اکران کشور اضافه شوند.
۱۳. ارائه تسهیلات کم بهره به سازندگان و توسعه دهندگان سینماهای کشور
یکی دیگر از برنامه‌های این توسعه ایجاد تعامل با بانک‌های دولتی و ارائه خدمات تسهیلات کم سود برای توسعه مراکز سینمایی کشور است که شرایط آن اطلاع‌رسانی خواهد شد. امیدوارم براتون خبر   برنامه پنج ساله موسسه سینماشهر ابلاغ شد/ ۱۳ ماموریت براتون مفید بوده باشه

 
2022-05-28 14:10:59